2011-10-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loobo
Ja det bor en polsk familj där morsan bor i trakterna. Tror dom skall ha två barn en i tolv års åldern å en något äldre. Hur vida dom kan svenska eller ej kan jag inte utala mig om men tror ungarna går i vanlig svensk skola iaf
Det här skulle inte vara den polska familj som kund e svenska..
Citera
2011-10-20, 00:14
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"Avrättar" vet jag inte, men att ett (oftast vuxet) barn har ihjäl en förälder sker nog någon gång per år.

I Göteborg för några veckor sedan, bar ut morsan i skogen.
Citera
2011-10-20, 00:15
Medlem
När jag läser om den här händelsen får man nästan lite associationer till de ouppklarade Brattåsmorden. Hoppas inte de här dåden blir lika svåra att klara upp.
Senast redigerad av Trontyke 2011-10-20 kl. 00:18.
Citera
2011-10-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Men vet du någonting om de här polackerna som det talats om tidigare.. de som hade är fjortonårig son och som inte pratade svenska? Finns de på riktigt?

Ja det finns ett fåtal polacker här, vill verkligen inte dra några förhastade slutsatser eller rasistiska meningar. I somras var det en händelse här mellan ett polskt par och medlemmar i "hell's angel's" men detta paret har flyttat härifrån och vad jag vet finns det inga med anknytning till de mördade paret.
Citera
2011-10-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Fast det mycket mer logiska alternativ två som dom flesta är inne på är ju det var fullt av afrikaner instängda i garaget som lyckades fly när dom fick vittring om pensionärernas pengar och kallblodigt mördade dom.

Afrikaner kan du avskriva direkt, detta är långt ut på landet.

Känns mer som någon som har varit rejält förbannad, någon bekant med andra ord alternativt ett random psykfall men det låter långsökt.
Citera
2011-10-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom90
Ja det finns ett fåtal polacker här, vill verkligen inte dra några förhastade slutsatser eller rasistiska meningar. I somras var det en händelse här mellan ett polskt par och medlemmar i "hell's angel's" men detta paret har flyttat härifrån och vad jag vet finns det inga med anknytning till de mördade paret.
så jag antar att Britta92 var ett troll utan dess like..
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
I Göteborg för några veckor sedan, bar ut morsan i skogen.

Och i Stockholmstrakten, på en ö i Mälaren, för runt två månader sen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loobo
Ja det bor en polsk familj där morsan bor i trakterna. Tror dom skall ha två barn en i tolv års åldern å en något äldre. Hur vida dom kan svenska eller ej kan jag inte utala mig om men tror ungarna går i vanlig svensk skola iaf

Vart bor dom?
Citera
2011-10-20, 00:19
Medlem
Callass avatar
Citat:
Bor själv i Långared och vet vilka människorna är. Dom var i 70- års ålder och ett extremt rart par.
Vad jag vet och verkar inte vara någon annan häromkring heller så hade paret inga direkt större pengar, dom var enkla mjölkbönder och kan absolut inte hitta något som helst motiv för detta.

Välkommen till Flashback! Kul med så pass många lokala förmågor i tråden...

Citat:
Dom som befann sig i skjulet var grannar o bekanta till paret som kom för att hämta paret för dom alla skulle på körövning. Anledningen till att bara 7 av 9 av dom blev förhörde var för att dom andra 2 var barn.

Alla skulle till körövningen? Väldigt blandade åldrar i den "pensionärskören" eller?
Barnen kanske hade fått ledigt från skolan just för detta evenemang...
Citera
2011-10-20, 00:19
Medlem
Zedsdeads avatar
Kort sammanfattning av trådens utveckling:

- Två människor är döda i Långared. 9 personer hittas i garaget. Sju av dessa tas in på förhör. De övriga två är antingen barn eller bögar, beroende på vem i tråden man frågar.

- Tidiga spekulationer gör gällande att det är ett MC-gäng med kopplingar till en snäll gubbe i en moppeaffär som utfört dåden.

- Dottern till de mördade har tidigare visat upp ett intresse för invandrare och tanterna i byn har en förkärlek till mat från Burma vilket gör att mobben börjar få upp vittringen om att inte allt står rätt till i den lilla byn (lex Knutby).

- En stackars användare i tråden utger sig för att vara släkt med det mördade paret. Senare visar det sig att ett av offren var hans fars moster vilket gör att han i ett så litet samhälle, där alla är släkt med varandra, ändå är den som är minst släkt med dem (om man inte räknar med polackerna som bor grannar med paret, bajsar på golv och uppenbarligen är den som kört det mördade mannen genom en köttkvarn).

- Användaren **itta92 uppenbarar sig i tråden och verkar ha vatten på sin kvarn då hon noga berättar om händelseförloppet. Hon tillägger även att: "Kvinnan var aldrig vid liv" vilket gör det hela mer komplicerat då det knappast kan rubriceras som mord att döda någon som aldrig levt. En hetsk diskussion uppstår.

-Någon påpekar att Henning Mankell bloggat om brottet i fråga och eftersom han är halvt afrikan strömmar en mängd användare från I&I och håller med att han nog måste ha med morden att göra.

- Ett stort mysterie råder kring vad människorna egentligen gjort i garaget. Illegala flyktingar, satanistiska ritualer och körvätning är några av gissningarna. Det mest troliga förklaringen tordes vara att de helt enkelt är en sjungande pensionärsförening som övar i garaget inför sin uppsättning av Grease på det lokala ålderdomshemmet.

- Någon hävdar att polackerna heter:
T*masz Ksiadzyna
CnFjJ*mwAiPl1lJXCiS9f85ujwV_bWKo9o7G7_FYcXI
A*nieszka Zofia Ksiadzyna
Varpå en användare riktar ett hat mot föräldrarna som döper ett polskt barn till "CnFjJ*mwAiPl1lJXCiS9f85ujwV_bWKo9o7G7_FYcXI " och säger att det "fan är som ett WT döper sitt barn till Texas. Alla vet ju direkt att han är polack då liksom."

Ännu kortare sammanfattning:

Det är till och med mer spekulationer än vanligt på Flashback... Källkritik är rätt viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Bögar??

Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
Kvinnan var aldrig vid liv. Hon satt fastspänd när hon hittades död.

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Tomasz Ksiadzyna 36 1975 Mjönäsvägen 18 Alingsås
CnFjJ8mwAiPl1lJXCiS9f85ujwV_bWKo9o7G7_FYcXI
Agnieszka Zofia Ksiadzyna

polackerna eller?
Citera
2011-10-20, 00:21
Moderator
Eerieyes avatar
Finns det några ouppklarade mord på lantbrukare? Jag funderar kring något riktigt psykfall som åker runt och gör sådant här.. Som Thomas Quick men på riktigt.
Citera
2011-10-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Välkommen till Flashback! Kul med så pass många lokala förmågor i tråden...

Tack så mycket.

Alla skulle till körövningen? Väldigt blandade åldrar i den "pensionärskören" eller?
Barnen kanske hade fått ledigt från skolan just för detta evenemang...

Jag kan faktiskt inte svara på det, har inte fått klartecken om vilka barnen var. Fast det är inte omöjligt att barnen skulle varit med i kören. Lite sant att kolla på det nu men om du finns kvar i mon kan jag ta reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in