2011-10-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Tolkar jag tidningarna rätt så blev paret mördade under tiden vännerna väntade i garaget!!! Hur i helvete kan man bli mördad när man har sju vuxna vänner hemma i trädgården?! För man får väl utgå från att garaget ligger i anslutning till bostadshuset?

Hur läser du? På bilder ser garaget ut att vara en del av en lada, mycket vanligt på landet.
Citera
2011-10-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det här tyder onekligen mot att min teori faller. Men med en dåres envishet så tänker jag ändå stå fast tills det att uppgiften bekräftats av polis.
Det skulle inte vara första gången AB citerar vilken källa som helst bara för att få vara först på bollen.

är du på riktigt? En gammal kristen flyktingvurmare mördar sin fru efter att först bundit henne?
Citera
2011-10-20, 08:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
kommer det här innebära att allt färre tar hand om pappaerslösa ?

Du menar illegala invandrare? Och man kan ju alltid hoppas att dessa kristna/religiösa extremister tar sitt förnuft till fånga någon gång och börjar följa svensk lag.

On Topic: Jag har dock svårt att förstå varför de man hjälper attackerar hjälparna?! Men det har ju hänt förr, så inget nytt under solen med andra ord. Om det nu är så vill säga.

Ett annat alternativ är ju att de gått för långt i någon form av religiös extremism och infört någon form av dödskult a la Waco-sekten?
Citera
2011-10-20, 08:41
Medlem
Citat:
Känns som inlägget 16.48 igår ligger närmast.

Ikväll har vi nog facit.
Vad skulle vara motivet till att mörda "den hand som föder dig" ?
Citera
2011-10-20, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vad skulle vara motivet till att mörda "den hand som föder dig" ?

pengar såklart, cash is king.
Citera
2011-10-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraven10
Men alltså, var kommer den infon från att Hanna ska vara labil? Hur pålitligt är det egentligen?
Inte alls pålitligt...
Citera
2011-10-20, 09:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
är du på riktigt? En gammal kristen flyktingvurmare mördar sin fru efter att först bundit henne?

Skulle det vara mer konstigt än nån annan teori?
Citera
2011-10-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Skulle det vara mer konstigt än nån annan teori?

Ja.
Citera
2011-10-20, 09:05
Medlem
Enligt Kjell Norberg som intervjuas skulle kören uppträda på ålderdomshemmet i Sollebrunn och då är det här: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=806713
Tydligen har man gudstjänster varannan onsdag, dock inte förrän kl 16.
Citera
2011-10-20, 09:10
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Mina källor är 99% säkra. Jag tror att munkavel läggs på, inte bra att stå och säga att flyktingar har mördat ett gammalt par i bullerbyn.

Flyktingar från Polen??
Dom hyrde ett av gårdshusen, (gamla ombyggda tvättstugan) och jobbade vad jag vet helt enligt EU:s regelverk om fri arbetskraftinvandring, om dom fick betalt vitt eller svart för sitt arbete känner jag inte till.
Citera
2011-10-20, 09:13
Medlem
concorders avatar
polackerna har förklarats som icke misstänkta av polisen. FB rasisterna får gå o runka över någon annans olycka som dom kan politisera.
Citera
2011-10-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concorder
polackerna har förklarats som icke misstänkta av polisen. FB rasisterna får gå o runka över någon annans olycka som dom kan politisera.

De kan ju haft ett gäng papperslösa i ladan ju?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in