2011-10-19, 22:55
Medlem
Först ringer dom SOS bara för dom inte dyker upp på nån körövning.. Hmm..

Sen åker en massa folk dit och samlas i något skjul där tillsammans (!).. Hmm..

Det låter som om dom var jagade av någon.. Grannar och bekanta verkar ha handlat i panik och blivit jätteoroliga direkt..
Citera
2011-10-19, 22:57
Medlem
RasandeRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
Nu är jag klar här. Ta allt jag skrivit med en nypa salt.

What is this about???

Ingen mer än jag som följt tråden som reagerade på detta?
Citera
2011-10-19, 22:59
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Tror att det här är kopplat till dubbelmordet i Linköping. Det låter som ett tvångsmässigt dödande.

Ja, just nu kopplar jag alla mord som sker till dubbelmordet, eftersom polisen där just nu kör hårt och ska topsa 1000 personer under hösten. Vad gör dubbelmördaren när han får kallelse till polisen? Ja, mördar mer.

Men ändå långsökt, egentligen. Men vem vet.
Citera
2011-10-19, 22:59
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasandeRose
What is this about???

Det var väl h*n som har hittat på det här med polackerna.
Dom nämns inte i någon som helst annan media utan bara här.
Citera
2011-10-19, 23:00
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Så nära strimlare man kan komma. Bild. Och eftersom väggen har en onaturlig solblekning, lät nog FB-rapportören sin fantasi skena iväg.
Det är ju för fan en hack, avsedd till vall. Lycka till med och "strimla" en fullvuxen man i den. Iaf utan att nån jävla traktor är kopplad till redskapet !!!!!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av Mr G 2011-10-19 kl. 23:02.
Citera
2011-10-19, 23:00
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasandeRose
What is this about???

Jodå!

Kan tolkas på två sätt:

1: Britta92 tänker inte skriva mer här och är osäker på om allt h*n skrivit är korrekt.

2: Britta92 är ett rent troll

Oavsett vilket så får man som sagt ta denn*s uppgifter med en (ordentlig) nypa salt.
Citera
2011-10-19, 23:01
Medlem
konanes avatar
Sammanfattning något, vet vi något mer än nyheterna än?

Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Intressant att "illegala invandrare" helt plötsligt blev till helsvenska körmedlemar.
Kan det vara illegala körsångare?
Det här har potential att bli årets längsta tråd.
Nah, längre ABB/Utöja -trådarna har jag svårt att tro.
Citera
2011-10-19, 23:03
Medlem
Sarumans avatar
I media förekommer viss sammanblandning av faktauppgifter. Detta borde vara vad som hänt (mix av mediauppgifter och tråddeltagares utsago):

- Kompis svänger förbi BO #1 (mannen) för att hämta denne till körsång
- Kompis blir stoppad av polackkvinna när han försöker gå in i ladan
- Kompis går in i ladan ändå och påträffar BO #1 död
- Kompis ringer polis som snabbt kommer till platsen
- Polis påträffar polack-kvinnan och ytterligare 8 polacker i garaget, kompis väntar på gårdsplanen
- Polis finner BO #2 (frun) död i boningshuset
- Polis tar med polackerna till station för förhör

Detta grundar sig på att poliserna inte hade klart för sig vilka personerna i garaget var och tog dem till förhör. Om det hade varit körsångarna hade det inte varit några oklarheter och förhör på platsen hade varit tillräckligt då det snabbt stått klart att de precis anlänt och inte visste något ytterligare.
Citera
2011-10-19, 23:04
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murdak
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lantbrukarpar-brutalt-mordat-pa-gard_6565103.svd

Se bild 3

Dock är det en hack som man använder för att hacka gräs med. Man behöver också koppla den till en traktor för att den ska fungera. Och även då är det oklart om den skulle klara av att hacka en hel människa.
Vart är det vita tältet? Skulle de/ h*n använt en sån så åker man väl inte o parkerar den sen.
Citera
2011-10-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Såvitt jag förstår skulle man samåka till något framträdande, var det någon som skrev. I vilket fall som helst samåkte man nog ändå. Och många jag känner samåker i grupp, alltså bilarna åker på led. Varför vet jag inte.

Ponera att offren var ordentliga och skötsamma och aldrig missat en tid utan att meddela sig. Då blir man orolig fort.
Ja det är sant att om dom normalt sett alltid kommer i tid så anar man oråd.
Citera
2011-10-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Det är ju för fan en hack, avsedd till vall. Lycka till med och "strimla" en fullvuxen man i den. Iaf utan att nån jävla traktor är kopplad till redskapet !!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skrev att troligtvis hade FB-rapportören som skrev om strimlare, låtit sin fantasi skena iväg, inte att det gick till så. En viss skillnad.
Citera
2011-10-19, 23:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Alltså, om församlingsordföranden säger så här:

– Vi tror att vi vet vad som hänt. Och om det är som vi tror kommer det att påverka vår bygd länge. Det kommer att bli jobbigt för lång tid framöver, säger Ulf Erfraimsson, ordförande i Långareds Missionkyrkas församlingskrets.

så kan det knappast vara frågan om några öststatare på stöldturné. Det måste nästan vara så att Efraimsson har en klar idé om vem eller vilka som är GM. Och då måste det vara någon från bygden eller någon som har en anknytning dit och som är välkänd.

Och i så fall är det väl nån som fått totalspel, eventuellt kombinerat med gammalt och omfattande hat.

Eller har jag missat nåt?

Källa på uttalandet: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.753149-tva-personer-hittade-mordade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in