2011-10-19, 23:06
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobher3
Jag lovar att berätta när jag vet vad som har hänt. just nu har jag bara fått bekräftat från mina föräldrar att det är dom

Beklagar verkligen, tobher3! Det förvånar mig nästan hur liten världen kan vara på nätet ibland.

Jo, det lär ju spekuleras vilt här. Försök tänka på att folk på FB inte känner dina släktingar som du gör. Det är alltid lätt att föreställa sig det ena och det andra om okända, tyvärr.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jodå!

Kan tolkas på två sätt:

1: Britta92 tänker inte skriva mer här och är osäker på om allt h*n skrivit är korrekt.

2: Britta92 är ett rent troll

Oavsett vilket så får man som sagt ta denn*s uppgifter med en (ordentlig) nypa salt.

Ett tredje alternativ är att hon blivit hotad.
Citera
Medlem
RasandeRoses avatar
Alltså är allt spekulerande baserat på dennes berättelser rent slöseri med tid.

Ja, jag tänkte bara "knutby" när jag läste AB artikel ikväll innan jag ens gick in på FB. Det var det första som kom.
Dock kan vi nog bara vänta och få svaret i dagarna. Tragiskt är det i vilket fall. Godnatt.
Citera
2011-10-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Först ringer dom SOS bara för dom inte dyker upp på nån körövning.. Hmm..
nja men det där stämmer nog inte. Dom åkte väl till gården och fann paret och då ringde dom SOS. Tror knappast dom ringer SOS enbart för att paret inte kom till samlingsplatsen.
Citera
2011-10-19, 23:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag skrev att troligtvis hade FB-rapportören som skrev om strimlare, låtit sin fantasi att skena iväg, , inte att det gick till så.
FB-kommentaren om strimlaren var någons försök till skämt (ordvits på rå-mord). Det finns ingen annan info om någon strimlare. Lägg den bollen död.
Citera
2011-10-19, 23:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ett tredje alternativ är att hon blivit hotad.
Ja det har du rätt i! Aj då, om det är på det viset.

Edit: Kan också ha blivit ombedd av polisen att inte lämna ut info i onödan.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-10-19 kl. 23:11.
Citera
Medlem
Jimbos avatar
Det är faktiskt jäkligt märkligt att det finns ett nästintill identiskt mord tidigare. Olöst det också. Även där fanns det rykten om stora summor pengar..

Och sen en Mankellbok på det.
Vad ligger oddsen på det? Betydligt högre än att Aftonhoran INTE kommer att köra på Mankell-kopplingen..

Kan vi ha en kompulsiv mördare på halsen som när andan trycker på åker ut till en gård och har ihjäl äldre personer i lantbruksmiljö?
Citera
Medlem
Aragons avatar
Inte sett någon sammanfattning så därför ställs frågan:
-Är det ännu klarlagt om GM var "länning"?
Tycker frågan är relevant ställd utan att vill behöva bli påhoppad av PK-pöbeln här inne.

mvh Aragon
Citera
2011-10-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RasandeRose
What is this about???

Ingen mer än jag som följt tråden som reagerade på detta?

Jodå. Jag tolkar det som att personen kan ha fått lite utskällning för sin liberala uppgiftslämning och väljer att sluta. Personen kan också ha fått reda på lite mer fakta och insett att han/hon var helt fel ute. Dessa två saker i kombination kan ha gjort att Britta92 väljer att skriva lite diffust att man kan glömma allt han/hon sagt, för att sedan lämna tråden.
Min teori bara.
Citera
2011-10-19, 23:10
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag skrev att troligtvis hade FB-rapportören som skrev om strimlare, låtit sin fantasi skena iväg, inte att det gick till så. En viss skillnad.
Det var inte dig jag ironiserade över, utan alla andra som frossar i "strimlarteorin".

Ditt inlägg var endast av informativ natur. Vilket jag begrep. Ta inte illa upp !
Citera
2011-10-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Det är ju för fan en hack, avsedd till vall. Lycka till med och "strimla" en fullvuxen man i den. Iaf utan att nån jävla traktor är kopplad till redskapet !!!!!!!!!!!!!!!!

Är du 100 på att det inte är en flistugg?
En liten model flistugg äter ifall upp en fullvuxen man på ett par sekunder utan några som helst bekymmer.
Men varför skulle man flisa en kropp? borde bli rätt söligt.
Citera
2011-10-19, 23:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Det är faktiskt jäkligt märkligt att det finns ett nästintill identiskt mord tidigare. Olöst det också. Även där fanns det rykten om stora summor pengar..
Jag tror att pengarna är ett hett spår. Kvinnan hade precis synts i en stor tidningsartikel där hon pratade om att hon/de skulle skjuta till de pengar som behövdes för att komma upp i 100k. [spekulation]Någon har läst tidningsartikeln, mördat mannen och bundit kvinnan för att pressa henne på info om var dessa pengar finns.[/spekulation]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in