2011-10-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MackanG
kort biltur
Mellan garaget och församlingshuset?? Hur kort?
Citera
2011-10-19, 21:49
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanG
kort biltur
Om det handlar om en kort biltur är det konstigt att det behövs 9 pers för att hämta upp 2 pensionärer.
Citera
2011-10-19, 21:50
Medlem
skulle gissa på 5 minuter med bil
Citera
2011-10-19, 21:50
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Om det handlar om en kort biltur är det konstigt att det behövs 9 pers för att hämta upp 2 pensionärer.
Minibuss? De kanske redan satt i den på väg till körträningen, fick ett mobilsamtal om att svänga förbi och kolla till paret som inte dykt upp än.
Citera
2011-10-19, 21:51
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
Ska försöka sammanfatta det jag vet.

Sanning
Pojken i polackfamiljen är 14 år gammal och umgås med min bästa kompis lillebror. Pojken har följt med min kompis lillebror hem flera gånger och vet vart dom gömmer sin nyckel. När pappan till min kompis kom hem en dag förra veckan upptäckte han att en spritflaska, öl och sparpengar i en burk va borta. Han upptäckte också att någon bajsat på golvet. Senare samma vecka kom pojken hem från skolan och när han öppnar dörren står polackpojken mitt i rummet. Polackpojken är retad av jämnåriga sedan tidigare.

Sanning (polis i byn har sagt det)
Kvinnan av BO satt fastspänd i huset när hon hittades.

Rykte, ganska säker
Mannen av BO skulle samåka med en kompis till missionskyrkan för körövning. När han kom för att hämta BO var dörren låst och ingen öppnade. Han gick till ladan för att kolla om han var där. På vägen dit blev han stoppad av polackfrun som sa på dålig svenska att hon kunde gå in och kolla efter honom istället. Han hittade sedan Torgny död.

Om det ryktet stämmer är ju självklart polackerna högintressanta, varför skulle hon annars stoppa vännen från att gå in i huset?
Citera
2011-10-19, 21:53
Medlem
nja, blir mycket förvånad om det visar sig att detta brott har ingenting med "nybyggare" att göra på ngt sätt...Det var flera liknande fall runt om i Sverige där de som bor avskild blivit offren för "berikare".
Citera
Medlem
Från Expressen !!

Lantbrukarparet utanför Alingsås skulle uppträda tillsammans med Missionskyrkans kör på ett äldreboende.
När medlemmarna kom hem till parets gård för att hämta dem hittade de paret brutalt mördat.
Citera
Medlem
Citat:

Sanning
Pojken i polackfamiljen är 14 år gammal och umgås med min bästa kompis lillebror. Pojken har följt med min kompis lillebror hem flera gånger och vet vart dom gömmer sin nyckel. När pappan till min kompis kom hem en dag förra veckan upptäckte han att en spritflaska, öl och sparpengar i en burk va borta. Han upptäckte också att någon bajsat på golvet. Senare samma vecka kom pojken hem från skolan och när han öppnar dörren står polackpojken mitt i rummet. Polackpojken är retad av jämnåriga sedan tidigare.

Rykte, ganska säker
Mannen av BO skulle samåka med en kompis till missionskyrkan för körövning. När han kom för att hämta BO var dörren låst och ingen öppnade. Han gick till ladan för att kolla om han var där. På vägen dit blev han stoppad av polackfrun som sa på dålig svenska att hon kunde gå in och kolla efter honom istället. Han hittade sedan Torgny död.

Kan du verifiera det här med garaget. Fanns det ett garage på gården hos de avlidna, eller enbart en lada?
Citera
2011-10-19, 21:54
Medlem
Dr_Kronas avatar
Tanten kanske var bunden för att dom försökte att få henne att tala om var ev pengar skulle finnas. Oavsett om det fanns några pengar hemma eller inte så blev hon mördad.
Citera
2011-10-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
aldrig hört talas om förfest???
Citera
2011-10-19, 21:55
Medlem
supreme100s avatar
Det här luktar verkligen inte rånmord (och särskilt inte random-okänd-illegal-invandrare på mord/rån/våldtäckts-turné som flera här i god flashback-anda med en dåres envishet verkar vilja hålla fast i).

De kryptiska uttalanden som framkommit i kombination med de få detaljer som hittills läckt ut (fastbunden kvinna) tycker jag än så länge pekar på någon slags tragedi.

En vedergällning från familjemedlem?
By-mentalitet som gått för långt?
Senast redigerad av supreme100 2011-10-19 kl. 22:00.
Citera
2011-10-19, 21:55
Medlem
Citat:

Sanning
Pojken i polackfamiljen är 14 år gammal och umgås med min bästa kompis lillebror. Pojken har följt med min kompis lillebror hem flera gånger och vet vart dom gömmer sin nyckel. När pappan till min kompis kom hem en dag förra veckan upptäckte han att en spritflaska, öl och sparpengar i en burk va borta. Han upptäckte också att någon bajsat på golvet. Senare samma vecka kom pojken hem från skolan och när han öppnar dörren står polackpojken mitt i rummet. Pojken är retad av jämnåriga sedan tidigare.

Rykte, ganska säker

1. vad har "pojken är retad av jämnåriga sedan tidigare", med saken att göra? att pojken är utstött av alla i bygden gör ju ryktet att han skulle göra inbrott och bajsa hemma hos sin enda kompis bara mindre trovärdigt. och "polackpojken" låter precis som när den stackars pojken går förbi en busskur och alla i busskuren muttrar "där går den där polackpojken igen".

2. såna rykten uppstår jättelätt.. det räcker att någon säger till någon annan, "polisen sa att kvinnan hittats i huset" och sen lägger till "antagligen har hon blivit fastbunden". sen vidarebefordras informationen till en tredje part: "G. har snackat med polisen som säger att hon hittats fastbunden".

3. samma som nummer 2.. dessutom, om det hade varit så så hade ju GM varit gripen vid det här laget. om hon pratade dålig svenska så kan det ju ha varit att hon misstänkt att någonting hänt med paret och därför ville skydda körvännerna från att råka ut för samma öde. det kanske till och med var hon som ringt polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in