2011-10-20, 21:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFischer
Har inte följt tråden från början så jag kan ha missat saker som redan har skrivits.

Från initierade källor har jag fått reda på att bägge BO var bundna och att deras halsar var avskurna med mängder av blod på brottsplatsen. Mannen har haft munnen tejpad samt ögonbindel på sig.

Polisen utesluter ett familjedrama och ett randommord. Gården ligger såpass avsides att man inte bara råkar åka förbi där.

Polackerna är intressanta i utredningen. Det har förekommit en del händelser i byn tidigare kring dessa. Även spåret som handlar om gömda flyktingar är intressant då dessa kan ha fått för sig att paret har saker av värde i huset.
Ögonbindel? Intressant. Hur initierade är dina källor?

Det känns som att det är svårt att förklara en ögonbindel om det handlar om rånmord.

Eller är det nån som har nån bra förklaring?
Citera
2011-10-20, 21:09
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det är möjligt, men inte det mest sannolikaste. En inbrottsliga som är på turne klarar sig för att de inte syns eller gör speciellt väsen av sig.

I såna fall något gäng som normalt inte utför denna typ av brott men som har fått reda på något och därför beger sig hem till dessa och försöker tvinga ur de var värdesakerna finns.

Jag personligen tror att de var ute efter något specifikt, något som de visste eller trodde fanns. De var inte hemma hos ett åldrande par, de var specifikt hemma hos Torgny Antby och hans fru och de var utvalda för att de hade något som rånarna ville ha
.
Ja, jag instämmer i allt det fetade. Om det nu var rånmord var det inget slumpmässigt inbrott.
Citera
2011-10-20, 21:10
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Nja vi har snarare fått veta att det INTE finns mcgäng.. Dock ska ett mcgäng ha hotat polackerna som bodde nära..

Varför då? Vad hade polackerna gjort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ögonbindel? Intressant. Hur initierade är dina källor?

Det känns som att det är svårt att förklara en ögonbindel om det handlar om rånmord.

Eller är det nån som har nån bra förklaring?

Person som besökt brottsplatsen.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Nja vi har snarare fått veta att det INTE finns mcgäng.. Dock ska ett mcgäng ha hotat polackerna som bodde nära..

Kvinnan som berättade att det finns ett mc-gäng där bor i Sollebrunn. Om jag har tid i morgon, ska jag forska lite i saken.
Citera
2011-10-20, 21:11
Medlem
Har paret gömt flyktingar och varit aktiva i frikyrkan? Mördaren verkar bilburen och om det är samma GM i Sundsvall så kan det handla om en eller flera GM som tjänar pengar på att gömma flyktingar, som rör sig med bil över stora områden och kanske känner paret via missionskyrkan.
Citera
2011-10-20, 21:11
Medlem
benzo2000s avatar
Kan körmedlemmarna på platsen vara skyldiga?
Citera
2011-10-20, 21:12
Medlem
KiaWs avatar
OT raderat
/Mod
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Har inte följt tråden från början så jag kan ha missat saker som redan har skrivits.

Från initierade källor har jag fått reda på att bägge BO var bundna och att deras halsar var avskurna med mängder av blod på brottsplatsen. Mannen har haft munnen tejpad samt ögonbindel på sig.

Polisen utesluter ett familjedrama och ett randommord. Gården ligger såpass avsides att man inte bara råkar åka förbi där.

Polackerna är intressanta i utredningen. Det har förekommit en del händelser i byn tidigare kring dessa. Även spåret som handlar om gömda flyktingar är intressant då dessa kan ha fått för sig att paret har saker av värde i huset.

Känner du till om de var bundna med buntband?
Citera
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

När sa polisen att man utesluter rånmord? Vad är det omöjliga i att rånet planerat och morden "ett nödvändigt ont" ur gärningsmännens sett att se på saken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kvinnan som berättade att det finns ett mc-gäng där bor i Sollebrunn. Om jag har tid i morgon, ska jag forska lite i saken.

Har paret eller deras flyktingar stört MC-gängets affärer?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns vissa skillnader, men det finns även många saker som skiljer markant.

Dels så dödades mannen i ladan och kvinnan dödades för att hon överrumplade mördaren i ladan. Inget speciellt av värde stals, de lämnade till och med mannens plånbok som innehöll 10 000 i kontanter.

Dock fick de med sig en dokumentportfölj.

Man verkar i dag tro att det var en fejd mellan mannen och någon annan okänd och att de blev osams vilket ledde till att mannen dog. Att kvinnan dog berodde på att hon letade efter mannen och såg mördaren.

Detta skedde även under dagtid och troligtvis hade mördaren åkt för att prata med mannen då han ställde sin röda bil på gården vilket flera vittnen hade sett. Därför verkar det ha varit oplanerat och något hände som gjorde att de rök ihop i ladan.

Det är nog så att polisen vet mer detaljer och jämför med det fallet i Härnösand och att man vet mer än så angående likheterna och det kanske har med tillvägagångssättet.
I alla fall så hade man en man från Litauen i det fallet häktad, men inte gick det till åtal.

Här verkar det som det finns ett DNA som man säkrat vilket är lite mer att gå på för att finna rätt gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in