De här breven skrivna av någon som påstår sig vara MD ger knappast intryck av att vara författade av någon som tillgodogjort sig särskilt mycket av sin svenska skolgång. Eller skall jag skriva tillgodo gjort sig skol gång så skribenten ifråga också begriper...
En helt annan och allvarligare fråga. Om vi antar att Torgny Antby blev torterad för att avslöja var nyckeln fanns men han ändå inte berättade, vad finns det för psykologiska förklaringar till det (utöver att de jävlarna skall minsann inte få några pengar)? Kan man tänka sig att han från början inte vill berätta och när plågandet eskalerar så får han någon sorts psykisk låsning som gör att han låter bli att prata av det skälet, trots att det normala hade varit att prata? Vad säger ni med insikt i psykiatri/psykologi? Är det dokumenterat om det bli effekten av tortyr?
Om nu min fråga är begriplig...