2011-10-23, 20:23
Medlem
Gulbrandbils avatar
hur blev dom mördade?
Citera
2011-10-23, 20:25
Medlem
Det skulle vara jättebra om någon kunde länka en sida där det klart framgår att ett kassaskåp stulits ur huset. Jag har bara läst antaganden som varit så ihängande att de förvandlats till sanning.
Läste någonstans en intervju med hustrun till den man som misstänktes ha gömt mördarna. Hon var med och hittade mannen mördad och hon säger att hon inte tror att det handlar om rånmord. Något jag nog inte heller gjort om jag sett en så illa tilltygad kropp. Hon borde väl dessutom känt till om skåpet var borta. Eller?
Citera
2011-10-23, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har det framgått någonstans att de säger sig ha alibi, eller är det en gissning från din sida?
Dudic har alibi från sin familj iaf.
Citera
2011-10-23, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulbrandbil
hur blev dom mördade?
Den ena fastbunden på en stol. Kraftigt våld, snittad i halsen . Hon hittad bunden i sängen. Finns ingen uppgift om dödsorsaken men gissar på strypning.
Citera
2011-10-23, 20:36
Medlem
Venators avatar
De här breven skrivna av någon som påstår sig vara MD ger knappast intryck av att vara författade av någon som tillgodogjort sig särskilt mycket av sin svenska skolgång. Eller skall jag skriva tillgodo gjort sig skol gång så skribenten ifråga också begriper...

En helt annan och allvarligare fråga. Om vi antar att Torgny Antby blev torterad för att avslöja var nyckeln fanns men han ändå inte berättade, vad finns det för psykologiska förklaringar till det (utöver att de jävlarna skall minsann inte få några pengar)? Kan man tänka sig att han från början inte vill berätta och när plågandet eskalerar så får han någon sorts psykisk låsning som gör att han låter bli att prata av det skälet, trots att det normala hade varit att prata? Vad säger ni med insikt i psykiatri/psykologi? Är det dokumenterat om det bli effekten av tortyr?

Om nu min fråga är begriplig...
Citera
2011-10-23, 20:42
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Hade dom inte haft någon sorts alibi för den tiden omkring morden begicks så hade dom inte varit frisläppta nu.
Så det är nog ett ganska bra antagande att dom haft någon form av "alibi".

Citat:
– Hans egen berättelse om vad han har haft för sig förefaller vederhäftig, säger åklagaren till TT.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1564724/Misstankta-i-dubbelmord-frislappta.html
Citera
2011-10-23, 20:46
Medlem
Silliss avatar
Sjukt att man blir släppt ifall man har alibi. Man kan ju lika gärna hitta på något vänster.
Citera
2011-10-23, 20:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Det skulle vara jättebra om någon kunde länka en sida där det klart framgår att ett kassaskåp stulits ur huset. Jag har bara läst antaganden som varit så ihängande att de förvandlats till sanning.
Läste någonstans en intervju med hustrun till den man som misstänktes ha gömt mördarna. Hon var med och hittade mannen mördad och hon säger att hon inte tror att det handlar om rånmord. Något jag nog inte heller gjort om jag sett en så illa tilltygad kropp. Hon borde väl dessutom känt till om skåpet var borta. Eller?

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/sv/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2011-10-20-1557-Morddrap-Alingsas/

Enligt tidningen GT så greps en av de två männen igår i Stockholm och en känd kriminell 32-åring i Göteborg i Bergsjön. Enligt samma tidning så var det ett kassaskåp som hade stulits från parets hus.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=4758144

Citat:
Den ena fastbunden på en stol. Kraftigt våld, snittad i halsen . Hon hittad bunden i sängen. Finns ingen uppgift om dödsorsaken men gissar på strypning.

Var ser du detta?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-23 kl. 20:52.
Citera
2011-10-23, 20:53
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 1.06 - medlemmar har rätt till anonymitet.

/Mod
Citera
2011-10-23, 20:56
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

T.ex. här. Antagligen är det denna artikel MrsMagoos sr-artikel syftar på.
Citat:
Polisens huvudteori är att kvinnans make slogs ihjäl när han vägrade avslöja var nyckeln till kassaskåpet fanns.

Kassaskåp saknades
Paret hittades döda på sin gård av en granne för två dagar sedan - och ett kassaskåp saknas från huset. Polisen misstänker nu att kvinnans make överfölls och pressades på att berätta var nyckeln till kassaskåpet fanns - men vägrade.
Då mördades han, enligt polisens teorier.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2598163/anhallna-for-ranmord-begars-sannolikt-haktade-i-helgen
Citera
2011-10-23, 21:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men är det känt om de har uppgett det till polisen och att polisen i så fall anser att det är godtagbart?
Citera
2011-10-23, 21:24
Medlem
Grandiosos avatar
Jag tycker fortfarande att det verkar väldigt oklart hur paret berövades sina liv.
Någon uppgift gör gällande att mannen slogs ihjäl. En annan hävdar att denne fick halsen
avskuren. Det är alltså inte säkerställt hur det gick till, "bara" att det förelåg kraftigt övervåld.
Och det lär väl dröja innan korrekta uppgifter finns tillgängliga.

Hur som helst tyder allt på att vi här har att göra med ett av de grymmaste dåden på senare tid.
Det inträffar ofattbara ohyggligheter gång efter annan i detta svårt moraliskt förfallna land
förvisso, men just när åldringar drabbas blir det onekligen än jävligare, än mer ägnat att
förfasas över.

Jag börjar så smått undra över om de rätta gärningsmännen i det här fallet är kvar i landet.
Om nu de frisläppta verkligen är rentvådda, att betrakta som avförda ur utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in