2013-05-16, 00:39
Medlem
Opilus5500s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=VI0hliWrmrw 10 min lång game play ifrån Alphan =)) Spelet ser brutalt bra ut, och ljudet och atomsfären får diablo3 att krossas ner till en myras nivå hahaha..
Senast redigerad av Opilus5500 2013-05-16 kl. 00:43.
Citera
2013-05-16, 01:02
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
http://www.youtube.com/watch?v=VI0hliWrmrw 10 min lång game play ifrån Alphan =)) Spelet ser brutalt bra ut, och ljudet och atomsfären får diablo3 att krossas ner till en myras nivå hahaha..

det ser väldigt likt diablo 2 ut, med musiken och "färgtonen" om detta är bra eller dåligt vet jag inte, visst diablo 2 var bra när det kom ut och höll i en jävla massa år (går säkert att spela fortfarande) men jag såg inte mycket nytt i spelet.
Citera
2013-05-16, 11:58
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
det ser väldigt likt diablo 2 ut, med musiken och "färgtonen" om detta är bra eller dåligt vet jag inte, visst diablo 2 var bra när det kom ut och höll i en jävla massa år (går säkert att spela fortfarande) men jag såg inte mycket nytt i spelet.

Läste du inte titeln på filmen? de är i Alpha och de klart att massor av saker som saknas. Men i sin helhet tycker de ser mycket mysigt ut och mer skräck och gotic än vad WoWdiablo3 kunde erbjuda.
Citera
2013-07-15, 23:59
Medlem
liddens avatar
Lite information om det här spelet. Vill man spela alphan så kostar det 50 eller 85 usd och man måste ha en steamanvändare, för 85 ingår första expansionen. Spelet kommer kosta 20 usd när det släpps.

Jag har spelat alphan i över 100 timmar nu och gillar verkligen det här spelet.

Begränsningar i alphan är att bara första tredjedelen av spelet kan spelas, max level på 25 och bara tre klasser som kan spelas. När spelet släpps kommer man kunna spela fem klasser och max level kommer vara 75. Det blir sannolikt fler klasser med expansioner och de har planerat skill systemet för att kunna gå upp till 200.

Spelet använder samma spelmotor som TQ och precis som i TQ så kan man när man kommer till level tio kombinera två klasser. Tyckte man om TQ så kommer man garanterat gilla det här spelet också.

De tre klasserna som finns nu är:
Soldier en typisk meleeklass.
Demolitionist bra med pistoler, gevär och att slänga granater.
Occultist summon pets magiker.
Citera
2013-10-19, 00:12
Medlem
liddens avatar
Nu kan de som har betalat för Beta access spela. GD forum post.
Citera
2013-11-05, 04:45
Medlem
liddens avatar
Igår kom build 14 av grim dawn. Spelet är fortfarande i alpha men beta väntas komma i december. Multiplayer är också planerat till december eller januari.

Med början idag kommer man också kunna köpa early access direct från Steam:
Citat:
Also, this may not be terribly exciting for people who are already playing but Grim Dawn will be appearing on Steam Early Access tomorrow, Nov 5th around 12pm! It is exciting for us though to finally see Grim Dawn appearing in an online store - makes things seem more real somehow... The Steam version will be a slight step down from Pioneer and not include all the extra perks available to those who purchased through our website. Please help us spread the word if you have any friends who might be interested in Grim Dawn but didn't want to purchase through our website.

Köp! Köp! Jag tycker det här spelet är roligare än d3 fast det fortfaranda bara är i alpha.
Citera
2013-11-05, 09:58
Medlem
searchfunctions avatar
Vet att Grim Dawn görs av en del devs at Titan quest, så jag tänkte fråga om spelet har något mer än de flesta andra Hack n slash har att erbjuda, så som att kunna kombinera två olika klasser eller något annat neat?
Citera
2013-11-05, 11:48
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Vet att Grim Dawn görs av en del devs at Titan quest, så jag tänkte fråga om spelet har något mer än de flesta andra Hack n slash har att erbjuda, så som att kunna kombinera två olika klasser eller något annat neat?

Man kan kombinera två klasser på samma sätt som i TQ. Nu när spelet är i alpha så är max level 25 och man har bara fyra klasser och välja på än så länge. När spelet släpps kommer det finnas fem klasser och max level kommer vara 75. Skillsystemet är planerat att fungera upp till level 200 med expansioner. Spelmotorn är samma som TQ hade men de har förbättrat den så spelet känns "skönare" att spela och har bättre grafik.
Citera
2013-11-05, 12:05
Medlem
kinky_Ms avatar
Finns det inte nog av liknande spel redan? TQ, TL, PoE, D3, TL2, D2 etc
Blir det lika bra som TQ-IT är jag nöjd.
Path of Exile är ju gratis och det blir svårt att få kunder att betala för ett spel som nästan är identiskt.
Citera
2013-11-07, 10:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Blir det lika bra som TQ-IT är jag nöjd.

Det är bättre.

Citat:
Path of Exile är ju gratis och det blir svårt att få kunder att betala för ett spel som nästan är identiskt.

Jag testade PoE lite för några månader sedan, och efter att ha spelat i 10 minuter eller så så dog jag pga uppkopplingen strulade (jag tror det var deras servrar men det kan ha varit något annat problem). Totalt spelade jag väl några timmar. Jag tyckte också spelkänslan i GD är mycket bättre än den var i PoE. Jag borde väl testa PoE igen nu när det inte längre är i beta.

Så bättre spelkänsla och slippa oroa mig för att en HC gubbe dör eftersom man alltid måste online är i alla fall två stora fördelar för mig. Dessutom så kommer det gå att modda GD.
Citera
2013-11-08, 08:34
Medlem
SchmiDt-s avatar
Grim Dawn är sjukt sjukt sjukt kul!!
Har stor erfarenhet inom arpg som d2,f3,poe,sacred osv.

Och DG har verkligen en snabb och skön combat som går att kita som i d3.

Poe är väldigt slött och tråkigt enligt mig medans d3 går snabbt och har skön känsla. Och DG har just känslan av d3 men med Diablo 2 maps och mörkt som det.

Just nu finns bara act 1 och kan bli lvl 25, men deras random item system funkar så sjukt bra så man blir glad och kan farma fast det är act 1 bara, kmr komma act 5 vid release samt multiplayer kmr snart och självklart crafta osv.

Hinner inte skriva mer nu för ska jobba.
Citera
2013-11-08, 08:58
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchmiDt-
Just nu finns bara act 1 och kan bli lvl 25, men deras random item system funkar så sjukt bra så man blir glad och kan farma fast det är act 1 bara, kmr komma act 5 vid release samt multiplayer kmr snart och självklart crafta osv.

Jag antar att "act 5" var en typo. Spelet kommer ha 3 akter när det släpps. Akt 2 kommer komma i december eller januari för oss som har early access. Jag hoppas det hinner komma som en julklapp :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in