2011-10-18, 11:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myza1973
Jag kan tänka mig att mamma "råkat" mörda honom.Blivit så arg så hon fick blackout.

Är mamman riktig i huvudet? Visst,jag fattar att hon inte har alla hemma..Tänkte om hon är förståndshandikappad..

Jag har en gammal skolkamrat som är förståndshandikappad och fick 2 barn..
Pappan slog den minsta i magen (den klarade sig) men de fick inte behålla ungen..
Men mamma försvarar honom med att han var trött efter jobbet...
I det här fallet sitter ju pappan inne för grov kvinnofridskränkning så då är det väl inte alltför långsökt att gissa att det är mamman som faktiskt satt dit honom. För övrigt tror jag inte man behöver vara helt "oriktig i huvudet" för att man fastnar hos en idiot, tyvärr. Det kan handla om nån slags hjärntvätt som i princip kan jämföras med sektprincipen.
Jag tycker det känns mindre troligt att det är mamman än någon av de andra teorierna.
Citera
2011-10-18, 11:34
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Sinnessjukt är en underdrift. De har inte förstånd till att använda preventivmedel. Det är inte normalbegåvade människor det handlar om utan uppenbart svagbegåvade. Hemskt att det inte finns inbyggda spärrar i samhällssystemet som sätter in innan det får urarta i den omfattning som det gjort i detta fallet.

Jag är helt säker på att det finns knark inblandat i denna bilden, man blir ju kåt som fan av missbruk har jag hört. Mamman verkar inte heller ha mer intelligens än än utbajsad brunböna, då får ungarna lida för det.
Citera
2011-10-18, 11:38
Medlem
Aftonbluffens avatar
Förmodligen blir vi snart alla varse vad som har hänt. Men så här tror jag. En totalt slutkörd och psykiskt stressad mamma har sju små vildar hemma som leker och härjar högljutt. Under eftermiddagen så blir det nytt tjaffs på barnen som är otåliga och säkerligen känner av mammans obalans. De delar ju trotts allt sängar alla eftersom alla inte har egna.

Mamman har fullt upp med den yngste bebisen och när väl eftermiddagens bråk kulminerat så kommer pojken in och där händer något satans så tragiskt utav okända anledningar. Chockad och villrådig så letas det efter killen och när det nu står klart att han är "försvunnen" och det börjat skymma så är det tryggare att anmäla det (19:25).

Mamman ger sig i skydd av mörkret med en barnvagn ut för att ånyo söka och har här ett par minuter att göra sig av med kroppen.

Som sagt snart vet vi men hittills ser min teori ut så här
Citera
2011-10-18, 11:42
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Förmodligen blir vi snart alla varse vad som har hänt. Men så här tror jag. En totalt slutkörd och psykiskt stressad mamma har sju små vildar hemma som leker och härjar högljutt. Under eftermiddagen så blir det nytt tjaffs på barnen som är otåliga och säkerligen känner av mammans obalans. De delar ju trotts allt sängar alla eftersom alla inte har egna.

Mamman har fullt upp med den yngste bebisen och när väl eftermiddagens bråk kulminerat så kommer pojken in och där händer något satans så tragiskt utav okända anledningar. Chockad och villrådig så letas det efter killen och när det nu står klart att han är "försvunnen" och det börjat skymma så är det tryggare att anmäla det (19:25).

Mamman ger sig i skydd av mörkret med en barnvagn ut för att ånyo söka och har här ett par minuter att göra sig av med kroppen.

Tror tyvärr att du har rätt!
Citera
2011-10-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Han är sjukpensionär och skaffar nya ungar på löpande band. Tio stycken har han kommit upp i hittills. Notan går till oss skattebetalare. Helt sinnessjukt! Varför använder inte såna här människor preventivmedel?

Ja, ja tids nog ser dom nog till att du blir försörjd på ålderns höst. F-n vad det här tråden suger. Inte nog med att en hel familj har förlorat ett barn/syskon de ska dessutom trakasseras och granskas av amatörer som verkar ha en hel del tid över...
Citera
2011-10-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Tydligen gick inte barnen på dagis heller. En fyraåring har ju rätt till allmän förskola utan avgift, det hade ju avlastat mamman dessutom. Man funderar ju på varför de inte fick gå på dagis för föräldrarna, var de rädda att personalen skulle se blåmärken eller?

Just det! Avgiftsfria allmänna förskolan. Den tänkte jag faktiskt inte på. Borde vara 15 timmar per vecka, va? Avlastning så god som någon.

Det är skumt det där. Att hålla sin barn borta från dagis. Jag personligen har stött på ett sådant fall tidigare. Och det rörde sig om just det; dölja blåmärken och sår. Usch.
Citera
2011-10-18, 11:47
Avstängd
Lite märkligt att man spärrar in fadern för misshandel utan att ge mamman någon hjälp. Sju barn är ju inte det lättaste och i byhålan dom bodde tidigare hade dom också två hundar (varav en kamphund).
Har träffat på denna familj i byhålan (varför dom bosatte sig där är en gåta). Hemskt söta barn men vissa av dom verkade inte full koll på verkligheten. Modern såg bra ut och verkade snäll men fadern såg jag aldrig till. Att dom skulle vara utstötta på förra stället kanske stämmer till viss del då byhålor ofta fungerar så men dom var ganska bra på att isolera barnen och sig själva med fördragna gardiner och speciella tider för barnen (kanske bra av fadern). När polis och soc fick upp ögonen via skolan så blev det flytt igen. Trist och tragiskt men inte helt mammans fel som sagt - hon hade och har nog inte så många alternativ.
Citera
2011-10-18, 11:49
Medlem
Birma=Chostins avatar
"Därför dödades 4-åringen" http://www.apg29.se/?artid=6766

Nu börjar tokfransarna poppa upp på riktigt.
Citera
2011-10-18, 11:49
Medlem
linkolas avatar
Hoppas ingen annan länkat till den här ännu. Smålandsposten har idag en artikel med bild bl.a. på platsen där 4-åringen låg.

http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/%282990423%29.gm#articleimage-popup

Notera de helvitklädda polisteknikerna i bilden. Det verkar tätt nog för att en unge ska kunna ligga en stund i buskagen utan att bli upptäckt, speciellt om det börjar bli mörkt.
Citera
2011-10-18, 11:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen

Men till saken hör väl att resten av barnaskaran då befanns sig inomhus med mamman? Känns riskfyllt.
Plus att jag tycker det verkar rätt osannolikt att hon kan gömma undan minstingen i lägenheten även om så för några minuter. Barnen hade inte ens egna sängar och tror knappast alla låg och sov vid den här tidpunkten. De skulle inte kunna hålla tyst om en sån sak till polisen.

Om det är mamman känns det mer troligt för mig att hon i chock och panik, gick ut tidigare under dagen då alla barnen var ute och lekte (om nu alla var ute vid lekplatsen).
Citera
2011-10-18, 11:51
Medlem
Utredarna har fått en preliminär dödsorsak av rättsläkaren och vet nu hur han har bragts om livet.
– Men vi kommer inte offentliggöra dödsorsaken förrän vi gripit en misstänkt gärningsman.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13799615.ab
Citera
2011-10-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birma=Chostin
"Därför dödades 4-åringen" http://www.apg29.se/?artid=6766

Nu börjar tokfransarna poppa upp på riktigt.

för att undvika alltför många besökare på den sidan kommer här texten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in