Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Förmodligen blir vi snart alla varse vad som har hänt. Men så här tror jag. En totalt slutkörd och psykiskt stressad mamma har sju små vildar hemma som leker och härjar högljutt. Under eftermiddagen så blir det nytt tjaffs på barnen som är otåliga och säkerligen känner av mammans obalans. De delar ju trotts allt sängar alla eftersom alla inte har egna.
Mamman har fullt upp med den yngste bebisen och när väl eftermiddagens bråk kulminerat så kommer pojken in och där händer något satans så tragiskt utav okända anledningar. Chockad och villrådig så letas det efter killen och när det nu står klart att han är "försvunnen" och det börjat skymma så är det tryggare att anmäla det (19:25).
Mamman ger sig i skydd av mörkret med en barnvagn ut för att ånyo söka och har här ett par minuter att göra sig av med kroppen.
Som sagt snart vet vi men hittills ser min teori ut så här
Men till saken hör väl att resten av barnaskaran då befanns sig inomhus med mamman? Känns riskfyllt.
Plus att jag tycker det verkar rätt osannolikt att hon kan gömma undan minstingen i lägenheten även om så för några minuter. Barnen hade inte ens egna sängar och tror knappast alla låg och sov vid den här tidpunkten. De skulle inte kunna hålla tyst om en sån sak till polisen.
Om det är mamman känns det mer troligt för mig att hon i chock och panik, gick ut tidigare under dagen då alla barnen var ute och lekte (om nu alla var ute vid lekplatsen).