2011-10-20, 16:38
Medlem
Summerbirds avatar
Kan det varit ett "filmprojekt" till Youtube som gick överstyr? Killen skulle visa framför kameran hur man brottade ner någon, höll bak händerna och oskadliggjorde sitt offer?
Citera
2011-10-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Ja risken är tyvärr stor att ingenting om GM kommer ut om det är ett barn. Polisen har redan koll på vem det var och det har de haft ett tag nu. Men eftersom det är ett barn och dessutom ett barn med invandrarrötter måste ärendet ske mycket diskret.
,

Det verkar som du vet vad du skriver om.. Detta är ganska farligt påstående, kan du utveckla hur du kommit till kännedom om detta?

Har läst igenom dina tidigare kommentarer, det verkar som du har stor insyn i det mesta du pratar om.. är du polis?
Senast redigerad av Lauring 2011-10-20 kl. 16:47.
Citera
2011-10-20, 17:05
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauring
,

Det verkar som du vet vad du skriver om.. Detta är ganska farligt påstående, kan du utveckla hur du kommit till kännedom om detta?

Har läst igenom dina tidigare kommentarer, det verkar som du har stor insyn i det mesta du pratar om.. är du polis?

Om det nu är så att MedelLagom är polis eller har inblick på annat sätt i utredningen så är det nog bäst, ifall vi vill ha mer information, ifall MedelLagom låter bli att ange hur han/hon kan sitta på informationen.
Citera
2011-10-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du har så rätt. Jobbar själv med små barn och så gott som allihop (från 3 års ålder i alla fall) förstår vad död innebär och att man bara har ett liv.

Den där Åsberg är pinsam.

Nu kanske jag är lite sent ute här, men vill bara påpeka att det är stor skillnad mellan att förstå innebörden av att vara död, till att ha ett aktivt konsekvenstänkande.

"han andas inte, alltså är han död" - är inte direkt svårt att förstå

"om vi leker krig får vi inte göra det på stenar för då kan man ramla ner och dö" - är lite svårare för en fyraåring/femåring/sexåring att förstå.

Om nu ett barn skulle vara GM, vilket det verkar vara, så är hans förståelse eller ickeförståelse för "att vara död" inte relevant i min mening, utan om han är gammal nog för att ha ett fullt fungerande konsekvenstänkande.
Citera
2011-10-20, 18:41
Medlem
DigDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Men vad har kusingifte, psykopati, paranoia och liknande med det här fallet att göra.
Sådant går väl att diskutera på andra sidor för den som har så stort behov av det och inte i samband med en 4-årings död.

Det finns ju politisktinkorrekt, Fria Tider och allt vad det heter. Där uppskattas den här sortens inlägg.

Bra, jag tycker vi återgår till ämnet. Övriga är välkomna upp nattetid till Stockholms förorter. Och för akademikerna tar vi en dagstur till Rinkeby och tittar på fruktstånd. Påvägen ut passerar vi Solvalla där vi kan låna skygglappar eller sugrör så vi bara kan titta rakt fram.

För övrigt påstår jag ingenting, jag citerade inlägg om vilket håll det barkar åt och jag spekulerar i följande:

Någonting hände uppenbarligen när dom små barnen lekte. Texas råkade/kastade en pinne/tog en leksak/slog till en av dom mindre barnen. En äldre bror till någon av de mindre barnen ville hämnas.
Frågan man ställer sig samtidigt - kan en person gjort det här utan att någon bland de övriga barnen
inte såg vad som hände?....eller så var dom flera som slog/tryckte ner Texas...sedan gick dom bara därifrån. Jag tror Polisen redan har fått fram intessanta uppgifter i alla dessa förhör som nu gjorts.
Citera
2011-10-20, 18:50
Medlem
vindsus86s avatar
Usch. Idag när jag var ute och lekte med 1,5-årige sonen så träffade vi en fyraåring på lekplatsen. Först då insåg jag hur små fyraåringar faktiskt är.
Senast redigerad av vindsus86 2011-10-20 kl. 18:58.
Citera
2011-10-20, 19:02
Bannlyst
sitter lillkillen i pressade förhör hos polisen nu,,vad heter lillkillen som är skyldig
Citera
2011-10-20, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Usch. Idag när jag var ute och lekte med 1,5-årige sonen så träffade vi en fyraåring på lekplatsen. Först då insåg jag hur små fyraåringar faktiskt är.
du har helt rätt ,jag tänkte på det idag när en det kom en liten kille och frågade mig om jag hade döskallebilder som han kunde få, han var iåför sig 5 år..
Citera
2011-10-20, 19:27
Medlem
En sak som förbryllar mig är nu när hennes sk sambo kommer ut från ett fängelse straff för ett brott som han bevisigen är skyldig till. VARFÖR har hon ej fått sekretessmarkering av staten? så hon kan komma bort från sin plågoande? och VARFÖR har han ej fått besöksförbud? kan någon ge mig lite klarhet i detta tack?
Citera
2011-10-20, 19:28
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigDeep
Bra, jag tycker vi återgår till ämnet. Övriga är välkomna upp nattetid till Stockholms förorter. Och för akademikerna tar vi en dagstur till Rinkeby och tittar på fruktstånd. Påvägen ut passerar vi Solvalla där vi kan låna skygglappar eller sugrör så vi bara kan titta rakt fram.

För övrigt påstår jag ingenting, jag citerade inlägg om vilket håll det barkar åt och jag spekulerar i följande:

Någonting hände uppenbarligen när dom små barnen lekte. Texas råkade/kastade en pinne/tog en leksak/slog till en av dom mindre barnen. En äldre bror till någon av de mindre barnen ville hämnas.
Frågan man ställer sig samtidigt - kan en person gjort det här utan att någon bland de övriga barnen
inte såg vad som hände?....eller så var dom flera som slog/tryckte ner Texas...sedan gick dom bara därifrån. Jag tror Polisen redan har fått fram intessanta uppgifter i alla dessa förhör som nu gjorts.

Jag bor redan i en av Stockholms förorter så jag behöver inte åka dit, har även utan skygglappar sett fruktstånden i Rinkeby.

Men för övrigt håller jag med dig om att polisen troligen fått fram en hel del intressanta uppgifter. Varje barn förhörs nog (hålls samtal med) i flera omgångar för att få en så klar bild som möjligt om vad som hände den kvällen.

Jag tror att fallet snart är löst.
Citera
2011-10-20, 19:39
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelsexan
En sak som förbryllar mig är nu när hennes sk sambo kommer ut från ett fängelse straff för ett brott som han bevisigen är skyldig till. VARFÖR har hon ej fått sekretessmarkering av staten? så hon kan komma bort från sin plågoande? och VARFÖR har han ej fått besöksförbud? kan någon ge mig lite klarhet i detta tack?

Då måste hon själv begära det och det verkar hon inte vara redo till, trots allt. Texas fick ju inte följa med "farmorn" hem, för att pappan snart skulle komma ut från fängelset.
Att hon håller fast vid honom har nog en del att göra med att hon tyckt det varit ännu värre att vara ensam med 7 barn.
Och just nu har hon sorgen efter Texas som hon nog vill dela med pappan.

Hon har det inte lätt.
Citera
2011-10-20, 19:51
Medlem
cappe10s avatar
Nu är det så här att ja bor 25 m från där Barnet blev mördat. O bara sluta lägga tid på att för allt som står här är bara skit! Ja Vet mycket mer än er vad som hänt ! bara sluta lägga energi på det o ha lite respekt förfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in