2011-10-18, 11:15
Bannlyst
Som jag förstod från början så var det ett annat barn inblandat. Därför att kroppen inte var gömd mer än i en skogsdunge precis bakom lekplatsen.

Nu kan teoretikerna som påstod att det stått en galen mördare och väntat på killen i skogen och annat galenskap, dra på sig dumstrutarna
Citera
2011-10-18, 11:19
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja. En jäkla tomte den där Rogge....Helt otroligt att sådana här typer får föra sina gener vidare.
Ja det är så oerhört tragiskt alltihop. Om det är så att mamman inte vågade anmäla pojken försvunnen pga rädsla för att barnen skulle tas ifrån henne är det vedervärdigt. Den nu döde pojken har inte varit på förskolan sedan de flyttade till Ljungby och mamman larmade redan i februari att hon behövde stöd för att få iväg barnen till förskolan. Men soc gav avslag och menade att hon kunde hitta stöd i sin omgivning för det "problemet".

Plastfarmor besökte i två veckors tid och ville avlasta genom att ta med två av barnen hem till sig, men det vågade inte mamman pga oro för den pågående utredningen kan tänka.
(edit: man kan knappt tänka sig den ångest och fasa plastfarmor och mor nu känner - plastfarmor åkte hem på fredagen och på söndagen är pojken död)
Känns lite som om systemet och mammans rädsla inför det samma på ett sätt styrt fram till detta fruktansvärda.

Med det inte sagt att det är soc fel att pojken är död, men det är märkligt att hon fick avslag på sin vädjan om hjälp,i synnerhet då det därefter öppnats en utredning på soc.
Senast redigerad av Rallarsvingen 2011-10-18 kl. 11:24.
Citera
2011-10-18, 11:19
Medlem
Vegakaptens avatar
Min erfarenhet av stora syskonskaror som dessutom växer upp under besvärliga hemförhållanden, är att de håller ihop och är rädda om varandra! Jag tror inte att han dödats av sitt/sina syskon.
Citera
2011-10-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Går det verkligen att se skillnad på en skada som han fått ifall han ramlat ned från ett träd han gömt sig i och ett slag som någon tillfogat honom?

Ja, vid fallskada, i synnerhet från lite höjd (dvs ett träd som i ditt exempel), ger helt andra skador än ett slag.
Citera
2011-10-18, 11:21
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explicite
Som jag förstod från början så var det ett annat barn inblandat. Därför att kroppen inte var gömd mer än i en skogsdunge precis bakom lekplatsen.

Nu kan teoretikerna som påstod att det stått en galen mördare och väntat på killen i skogen och annat galenskap, dra på sig dumstrutarna

Eller har "någon" snabbt gjort sig av med kroppen. Intressantare är om pojken hade skor eller ej på sig då han hittades vid 22-tiden. Jag klargör att "någon" enligt mitt förmenande inte är en okänd GM som snabbt försvunnit i en brun/svart bil.
Citera
2011-10-18, 11:23
Medlem
Masturblijas avatar
Ungen kanske hittat farsans meth-stash.
Citera
2011-10-18, 11:26
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ja. En jäkla tomte den där Rogge....Helt otroligt att sådana här typer får föra sina gener vidare.

Han är sjukpensionär och skaffar nya ungar på löpande band. Tio stycken har han kommit upp i hittills. Notan går till oss skattebetalare. Helt sinnessjukt! Varför använder inte såna här människor preventivmedel?
Citera
2011-10-18, 11:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Ja det är så oerhört tragiskt alltihop. Om det är så att mamman inte vågade anmäla pojken försvunnen pga rädsla för att barnen skulle tas ifrån henne är det vedervärdigt. Den nu döde pojken har inte varit på förskolan sedan de flyttade till Ljungby och mamman larmade redan i februari att hon behövde stöd för att få iväg barnen till förskolan. Men soc gav avslag och menade att hon kunde hitta stöd i sin omgivning för det "problemet".

Plastfarmor besökte i två veckors tid och ville avlasta genom att ta med två av barnen hem till sig, men det vågade inte mamman pga oro för den pågående utredningen kan tänka.
(edit: man kan knappt tänka sig den ångest och fasa plastfarmor och mor nu känner - plastfarmor åkte hem på fredagen och på söndagen är pojken död)
Känns lite som om systemet och mammans rädsla inför det samma på ett sätt styrt fram till detta fruktansvärda.

Med det inte sagt att det är soc fel att pojken är död, men det är märkligt att hon fick avslag på sin vädjan om hjälp,i synnerhet då det därefter öppnats en utredning på soc.
Om jag förstår det rätt så sitter Rogge på kåken? Han kan då av naturliga skäl inte dräpt ungen. Vad har vi för fler kandidater? En som tidigare haft något ihop med rogge elller mamman? (Lite Arbogavibbar här)..
Citera
2011-10-18, 11:30
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Du kanske inte läste hela mitt inlägg? Det har mig veterligen inte bekräftats att han satt inne den aktuella dagen, och inte hade permission eller var ute av någon anledning.
"För två veckor sedan åkte [plastmormor] ner till Ljungby för att hälsa på i barnfamiljens nya bostad.
'Jag ville ta med fyraåringen och hans lillebror hit till Bohuslän några veckor. För att avlasta hans mamma och för att de skulle få vara ute och leka. Men jag fick inte', säger ”farmor”. Barnens pappa släpps inom kort efter att ha avtjänat ett fängelsestraff för grov kvinnofridskränkning. Därför, fick kvinnan veta, var det inte lämpligt att fyraåringen och hans lillebror följde med henne hem till Bohuslän."

Om pappan skulle släppas inom några veckor (det var ju den tid plastmormor skulle ha haft barnen i Bohuslän) så är det nog knappast troligt att han haft permission nu.
Citera
2011-10-18, 11:31
Medlem
Tragiskt att pojken är död. Irriterande att det inte sällan händer att de minst lämpade föräldrarna agerar som jävla avelskaniner. Barn efter barn och hoppsan där ploppade en till ut. Man väljer inte sina föräldrar men man kan som vuxen besluta att inte skaffa barn. I det här fallet hade det passat bra. Samtidigt är det krångligt och kostsamt att adoptera. Finns en stoor drös småttingar som skulle kunna få så mycket bättre liv. Hoppas pojken har det fridfullare nu.
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Om jag förstår det rätt så sitter Rogge på kåken? Han kan då av naturliga skäl inte dräpt ungen. Vad har vi för fler kandidater? En som tidigare haft något ihop med rogge elller mamman? (Lite Arbogavibbar här)..
Eller så påminner det om det gamla mordet i Bergsjön, där mamman inte "orkade" mer...
Citera
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Han är sjukpensionär och skaffar nya ungar på löpande band. Tio stycken har han kommit upp i hittills. Notan går till oss skattebetalare. Helt sinnessjukt! Varför använder inte såna här människor preventivmedel?
Sinnessjukt är en underdrift. De har inte förstånd till att använda preventivmedel. Det är inte normalbegåvade människor det handlar om utan uppenbart svagbegåvade. Hemskt att det inte finns inbyggda spärrar i samhällssystemet som sätter in innan det får urarta i den omfattning som det gjort i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in