2011-10-17, 22:47
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Låg inte kroppen lite väl öppet för att den ska legat där i 3-4 timmar?

Jo, det ser ut så. Grejen är att det går att se om kroppen flyttats efter döden. Polisen lät kroppen ligga kvar och dokumenterade den.
Ex vi döden sjunker blodet till lägsta punkten, finns det blodansamlingar högre upp på kroppen vid fyndplatsen tyder det på att kroppen är flyttad
Citera
Medlem
guess-whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Undrar också om FP är BP?
El om ungen släpats, burits el körts i barnvagn dit, verkar ju isf skumt att ingen har sett ngt men det vet vi ju inte i nuläget heller, om så har skett läggs även brott mot griftefriden till i straffet.
Fast läggs det verkligen till om GM är samma person som fraktar kroppen?
Har för mig man "kortar" ner åtalpunkten till enbart mord men tar väl vissa punkter i beräkning när man utdelar straffet.
Citera
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Fyndplatsen är garanterat också platsen där pojken dog. Om det är en brottsplats är för tidigt att säga.

vad merar du nu?
Citera
2011-10-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistermonster
Det var jag som skrev det. Det brukar vara mycket liv på barnen när de leker på gården, men det här var mer än så. Jag och min partner reagerade på att det lät så "argt" från gården helt plötsligt, vi reflekterade också över att klockan var strax över 18:00.

Jag hoppas, liksom andra här har skrivit, att du har ringt och berättat detta för polisen. Mycket viktigt iakktagelse.
Citera
2011-10-17, 22:49
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Vad kan ha varit motiv till bråket? En cykel/skateboard/ leksak?
Svår fråga, barn tycks kunna bråka om vad som helst, beror väl på hur envisa de är. I somras såg jag två småungar leka på stranden med stenar (de kände inte varandra)... den ena ville bygga torn och hälla sand över medan den andra ville roa sig med att lägga stenarna på rad. Två olika viljor och det blev snabbt så bråkigt att föräldrarna fick sära på dem.

Jag tror på syskonteorin och ett bråk som tyvärr gick överstyr . Med tanke på familjens problem och antalet syskon lär en hel del intensiva fighter ägt rum.
Citera
2011-10-17, 22:50
Medlem
HouseOfSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dock bör sannolikheten för en utomstående gärningsman ökat avsevärt rent "statistiskt" då;

A) Ingen har gripits
B) BO påträffades utomhus
C) BO är snart fem år och fadern verkar utesluten då han sitter inne

Med andra långt ifrån ett skolboksexempel på ett anhörigmord på ett barn. Om man nu vill titta på kriminalstatistik alltså, vilket det sällan finns anledning att göra i sådana här sammanhang. Men visst tror jag att det är som du antyder.

Skrev ner några lösa teorier några sidor bak där jag antog att det var syskonen som på något vis var ansvariga för tragedin, detta kan ju vara en hint på att polisen inte gripit någon misstänkt då den misstänkta inte kan bli gripen pga. LUL. Polisen kanske bara bekräftar misstankarna genom att söka efter vittnen till händelsen för att undvika upprepade förhör med minderåriga.

Bara lösa teorier dock.

Hoppas nästan på en utomstående för det skulle då göra tragedin en aningen mer uthållig för familjen.
Citera
2011-10-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Jag kan komma på fyra fall just nu:

* Engla - Anders Eklund

* Kevin I Arvika

* En flicka(?) i Avesta(?) knivhöggs till döds samma dag som Anna Lind av nån psykstörd fåne

* Chatrine Schürrer (räknas väl utom familjen?)

Kan ju lägga till dubbelmordet i Linköping också där en 8-åring mördades av en utomstående. Att det skulle vara extremt sällsynt med en utomstående GM vet jag inte, men klart är att det är undantagsfall iaf. Sedan anser jag också att Schürrer inte tillhör familjen även om hon verkade anse annorlunda.
Citera
2011-10-17, 22:52
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guess-who
Fast läggs det verkligen till om GM är samma person som fraktar kroppen?
Har för mig man "kortar" ner åtalpunkten till enbart mord men tar väl vissa punkter i beräkning när man utdelar straffet.

Där satt du mig på pottkanten för det vet jag inte, men det är möjligt att det är som du säger att man enbart döms för mordet då mord i straffskalan tordes anses vara värre än brott mot griftefriden.
Citera
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är hon inte allvarligt psykiskt sjuk så är det inte rimligt att hon dödat pojken. Det är betydligt vanligare att en mamma dödar ett spädbarn i så fall.
Finns inget ännu som tyder på det och var kan jag läsa att hon missbrukade alkohol?

Jag blandade nog ihop det med en artikel som var länkad tidigare.
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.1243135-slog-sina-funktionshindrade-barn

Ser att det inte stämmer in åldersmässigt.

Men för den skullen behöver det inte innebära att mamman inte missbrukade något. Framförallt eftersom hon verkar levt ett pressat liv.

Sedan så är sannolikheten att en mamma dödar sitt eget barn mycket liten, men heller inte unikt.
Citera
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
vad merar du nu?
Att det inte är helt säkert att brott verkligen begåtts och att pojken nästan helt 100% säkert dog på platsen. Jag misstänkte också i början att han kan ha dödats på annan plats (i något utav husen bredvid skogsdungen) men har nu fått uppgifter om att han dog där han hittades.
Citera
2011-10-17, 22:53
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AustraliaBrazil
Svår fråga, barn tycks kunna bråka om vad som helst, beror väl på hur envisa de är. I somras såg jag två småungar leka på stranden med stenar (de kände inte varandra)... den ena ville bygga torn och hälla sand över medan den andra ville roa sig med att lägga stenarna på rad. Två olika viljor och det blev snabbt så bråkigt att föräldrarna fick sära på dem.

Jag tror på syskonteorin och ett bråk som tyvärr gick överstyr . Med tanke på familjens problem och antalet syskon lär en hel del intensiva fighter ägt rum.

Har man sett pappan spöa mamman vid minsta bråk tar man efter och gör samma sak
Senast redigerad av Raggdoll3 2011-10-17 kl. 22:56.
Citera
2011-10-17, 22:54
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Att det inte är helt säkert att brott verkligen begåtts och att pojken nästan helt 100% säkert dog på platsen. Jag misstänkte också i början att han kan ha dödats på annan plats (i något utav husen bredvid skogsdungen) men har nu fått uppgifter om att han dog där han hittades.

ok,,, var kommer de uppgifterna från tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in