2011-10-17, 13:40
Medlem
Har det framgått hur många och hur gamla syskonen är som va med ute?
Citera
2011-10-17, 13:43
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Känns ändå osannolikt att han skulle hinna dö på den tiden. Hittas kraftigt nedkyld? - ja. Hittas död? - nja.

Och eftersom polisen inte misstänker att han frusit ihjäl, så borde han nog ej heller legat avklädd/blöt om kroppen.

Så antingen käkat något giftigt som gjorde att han dog inom två timmar. Vilket verkar rätt otroligt, känns som man väldigt sällan läser om sådana dödsfall. Eller att syskonen är inblandade. Pedofil känns väldigt långsökt med tanke på sitautionen.

Oavsett, tragisk utgång på det hela.
Citera
2011-10-17, 13:43
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Jag vet inte hur giftiga svampar är. En lömsk flugsvamp är väl ganska giftig? Men tänker ändå att han borde kunnat ta sig hem i så fall, om han började må dåligt. Läste dock nu att det verkar ta längre tid för det giftet att skada kroppen, så det kan man nog rule:a out.

Dödliga svampar ger inte symptom förrän efter flera dagar. Likadant med det mesta man kan hitta ute i naturen och rimligen stoppa i sig: det tar ett bra tag innan det händer något.

Tyvärr är det ju så att när barn råkar illa ut så är det, rent statistiskt, ungefär 90% sannolikhet att det är en närstående som ligger bakom.
Citera
2011-10-17, 13:44
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag tvivlar starkt på att hans syskon oavsiktligt tagit död på honom vid fyndplatsen. Hade det varit 1 äldre syskon så kanske men nu var det minst 2 äldre syskon på lekplatsen. Att de båda skulle kunna hålla tyst för poliser eller psykologer som pratar med dem är nästan helt omöjligt.

Jag håller helt o full med dig. Jag menade iofs inte att det haft ihjäl pojken vid fp utan kanske flyttat dit han efteråt, om inte annat av ren panik över vad som skett.

Att syskonet/syskonen inte kan hålla tyst inför poliser el psykologer, håller jag också med om. Felet du begår när du skriver detta är ju att ingen än så länge ju vet om det har gjort så, eller om de ens har pratat med några ur de yrkesgrupperna än, eller hur!
Citera
2011-10-17, 13:44
Medlem
white trash föräldrar som låter såna små barn vara ute själva.
Citera
2011-10-17, 13:48
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Dödliga svampar ger inte symptom förrän efter flera dagar. Likadant med det mesta man kan hitta ute i naturen och rimligen stoppa i sig: det tar ett bra tag innan det händer något.

Tyvärr är det ju så att när barn råkar illa ut så är det, rent statistiskt, ungefär 90% sannolikhet att det är en närstående som ligger bakom.

Jo, det är väl så... Men man vill ändå helst hitta någon annan förklaring än att någon idiot haft ihjäl en stackars försvarslös fyraåring...

Tänk att, det sista man gör, se in i sitt storasyskons ögon eller något sådant. Veta att det är den personen som gör detta mot en.
Citera
2011-10-17, 13:49
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Jag hoppas också verkligen att det är en olyckshändelse. Eller allra helst att det hela är en missuppfattning och att barnet lever. Det hade förstås varit det bästa. Men annars, olyckshändelse. Jag har själv en 1,5-åring och kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara just nu för mamman.

Varför skulle det vara hemskare för mamman än vad det skulle vara för pappan? Manshatare kanske?
Citera
2011-10-17, 13:50
Medlem
ninkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
white trash föräldrar som låter såna små barn vara ute själva.

Själv blev du hållen i hand tills du var 15, eller? Ungen hade ju storasyskon med sig.
Citera
2011-10-17, 13:51
Medlem
--68--s avatar
Hörde en intervju på p4 extra för en stund sedan, kvinnan som intervjuades hade en kraftig brytning.
Inslaget börjar efter 5:14 i sändningsarkivet från 17 okt 2011, börjar med samtal med polisen och därefter kommer kvinnan in efter 8:35 följt av en man.

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2151

SR Kronoberg
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=4751270
Citera
2011-10-17, 13:54
Medlem
vindsus86s avatar
Alltså... när jag var yngre så var det ofta barn i alla möjliga åldrar som var ute och lekte på lekplatsen eller i en liten skogsdunge som var mitt i vårt område. Utan föräldrar där. Jag bodde inte i något "WT-område" utan ett radhusområde med massa medelsvenssonfamiljer. Mamma, pappa och 2,2 barn liksom. Då var det inget prat om att föräldrar var oansvariga om de släppte ut sina fyraåringar tillsammans med äldre syskon eller kompisar så jag fattar inte varför det skulle vara så farligt nu.

Visst, det kan hända saker så att något barn far illa när de är ute och leker, men är det inte så att det, enligt statistiken, oftast är någon nära bekant till barnet som haft ihjäl det när ett barn dör? Eller när ett barn blir misshandlat, att det är någon vän, granne, släkting, ett syskon, en förälder? I så fall är väl risken lika stor att något händer i hemmet som att något händer ute på en lekplats? Kanske i vissa fall större eftersom exempelvis ett syskon då kan misshandla sitt yngre syskon utan att någon ser på, medan det är svårt att göra detsamma på en allmän lekplats. Eller?
Citera
2011-10-17, 13:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Hörde en intervju på p4 extra för en stund sedan, kvinnan som intervjuades hade en kraftig brytning.
Inslaget börjar efter 5:14 i sändningsarkivet från 17 okt 2011, börjar med samtal med polisen och därefter kommer kvinnan in efter 8:35 följt av en man.

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2151

SR Kronoberg
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=4751270
Inget konstigt med det. De intervjuade var ju bara några random ortsbor.
Citera
2011-10-17, 13:58
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
4 åringar ska inte vara ute själva.

Nu insåg jag att det var din tråd som det länkades till här tidigare. Då fick ditt inlägg här ovan plötsligt en lite mer creepy ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in