2011-10-17, 22:37
Medlem
novolettes avatar
Orkar inte läsa hela tråden utan har bara skummat igenom den.

Men när det gäller GM så verkar aldrig mamman ha kommit på förslag. Det är väl inte helt otroligt med dom sociala problem hela familjen men främst föräldrarna verkar ha. Hon kan ju ha hamnat i någon slags psykos och utfört dådet?
Läste att mamman även missbrukade alkohol under perioder, kanske för att bedöva de svåra förhållande hon levde under. Men, är det någon som känner till om hon även missbrukade droger?

EDIT: Såg nu att mamman som GM har varit uppe på tapeten.
Senast redigerad av novolette 2011-10-17 kl. 22:40.
Citera
2011-10-17, 22:39
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Då är det otroligt om ingen gått förbi där mellan 17-22. En bild på dungen hade varit bra i detta läge.

Här finns en bild på den inre avspärrningen som enligt tv4-nyheterna skall vara ca 15m2.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=4751779
Citera
2011-10-17, 22:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Orkar inte läsa hela tråden utan har bara skummat igenom den.

Men när det gäller GM så verkar aldrig mamman ha kommit på förslag. Det är väl inte helt otroligt med dom sociala problem hela familjen men främst föräldrarna verkar ha. Hon kan ju ha hamnat i någon slags psykos och utfört dådet?
Läste att mamman även missbrukade alkohol under perioder, kanske för att bedöva de svåra förhållande hon levde under. Men, är det någon som känner till om hon även missbrukade droger?

Är hon inte allvarligt psykiskt sjuk så är det inte rimligt att hon dödat pojken. Det är betydligt vanligare att en mamma dödar ett spädbarn i så fall.
Finns inget ännu som tyder på det och var kan jag läsa att hon missbrukade alkohol?
Citera
2011-10-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Sorry om jag tar upp samma ämne igen.

Varför skulle inte mamman runt 17.00 tiden kunnat slagit T och råkat ta i för mycket. Av ren panik och insikt på vad som kommer ske så springer hon ut bakvägen och gömmer T i skogen. (om det är en annan GM dvs inte barnen eller mamman, så måste vi ju anta en planering bakom dådet. Och då finns det MYCKET bättre skogsområden i närheten som GM kunnat använda sig av). Hon ringde polisen 19.20, dvs drygt 2 timmar senare. Det ger henne väldigt god tid att misshandla, komma upp med en plan och genomföra dumpningen.

Att barnen skulle göra något sånt känns inte rimligt med tanke på det som diskuterats tidigare. Att någon utomstående skulle vara GM är också osannorligkt. Dels pga planeringen jag talade om och rent statistiskt är det väldigt ovanligt att någon utomstående begår mord, särskilt om det inte ens är sexuellt brott.

Låg inte kroppen lite väl öppet för att den ska legat där i 3-4 timmar?
Citera
2011-10-17, 22:40
Medlem
Denna tråd är alldeles för lång. Önskar att fler kunde läsa igenom tråden så att vi slapp alla dessa upprepningar.

Först. Enligt SVT bor sex barn i hushållet.

Utifrån det jag läst så tror jag inte att mamman är GM. Hon har väl två små barn (minst?) i lägenheten när övriga barn var ute och lekte. Att hon skulle ha mördat och transporterat, alternativt gått till dungen och där mördat pojken, känns riskabelt av flera anledningar. Rimligare tycker jag det är att pojken har gått mot skogsdungen själv. Pojken kan säkert ha varit upprörd efter vad som nu ev. hänt på lekplatsen, men valt att inte gå hem, då familjesituationen kan vara som så att han inte får så mycket uppmärksamhet och tröst, då modern varken har tid eller ork.

BO har bragts om livet. Hur är en gåta. Jag gissar på att ett slag eller knuff på lekplatsen kan ha fått allvarliga konsekvenser som skönjdes först i skogsdungen.

Om barnens bråk inte är grunden till dödsorsaken, skulle det vara mycket välkommet med ev. motiv. Släktingar, grannar, vänner, mamman, pappa på permis (inte alls troligt, han hade nog suttit häktad nu isf), eller ett oturligt möte med okänd galning.
Citera
2011-10-17, 22:41
Medlem
HouseOfSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Jag kan komma på fyra fall just nu:

* Engla - Anders Eklund

* Kevin I Arvika

* En flicka(?) i Avesta(?) knivhöggs till döds samma dag som Anna Lind av nån psykstörd fåne

* Chatrine Schürrer (räknas väl utom familjen?)

Kevin blev dödad av sina två bästa kompisar. Annars kan du bara googla barnamord och räkna hur många som blev dödade av närstående och hur många som inte blev det.

Schürrer va väl pappans nya flickvän, alltså rätt närstående om jag får säga det själv :S

Som sagt det förekommer men i extremt sällsynta fall.

Kan ge ett eget exempel på bara någon jag kom att tänka på när jag skrev mitt inlägg. För några år sen drämde en psykpatient en yxa i huvet på en tjej och tog sedan självmord. Dom kände inte varandra sedan tidigare. Här var GM gravt psykiskt sjuk och skulle aldrig ha släppts ut på permis men det hände och då kan detta ske, den här tjejen var dock i yngre tonåren har jag för mig vilket inte riktigt är i samma klass som ett barn (4-10år).
Senast redigerad av HouseOfSand 2011-10-17 kl. 22:58.
Citera
2011-10-17, 22:41
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:

mörkret drog in över Ljungby vid tidpungten, inte att förglömma.
Citera
2011-10-17, 22:42
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Undrar också om FP är BP?
El om ungen släpats, burits el körts i barnvagn dit, verkar ju isf skumt att ingen har sett ngt men det vet vi ju inte i nuläget heller, om så har skett läggs även brott mot griftefriden till i straffet.
Citera
2011-10-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag håller med dig till 100 %. Polisen är nog mkt förtegen om vad de redan vet. Speciellt när det handlar om barn kanske.

Sen verkar det ju inte som att Polisen skriker efter hjälp av allmänheten heller direkt , och det stödjer väl ändå teorin om att de redan har en klar bild av vad som hänt va?

bara jag som tänker på mordet på james bulger? (http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_James_Bulger) vad var det för ålder på de andra barnen som lekte på gården?

håller med om att det känns som att de(n) skyldiga kan vara minderårig(a).
Citera
2011-10-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Det tidningarna kommer fram till stämmer aldrig

Nej, stämmer. MEN polisen sa vid en presskonferens tidigare idag att "Det är ett brott".
Så då får man väl se vad slags brott de kommer att kalla det imorgon...
Mord eller dråp?
Citera
2011-10-17, 22:46
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Undrar också om FP är BP?
El om ungen släpats, burits el körts i barnvagn dit, verkar ju isf skumt att ingen har sett ngt men det vet vi ju inte i nuläget heller, om så har skett läggs även brott mot griftefriden till i straffet.
Fyndplatsen är garanterat också platsen där pojken dog. Om det är en brottsplats är för tidigt att säga.
Citera
2011-10-17, 22:46
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:

5-10 meter in brukar oftast vara ganska svårupptäckt då det finns en hel del "skogsomkrets". Dessutom kan den varit täckt med löv och grenar, det vet vi inte. Enligt polisen själva tog det så pass lång tid för att man först letade i närliggande hyresbostäder och källarlokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in