2011-10-17, 20:32
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Att det kryllar av poliser skulle ev. kunna bero på att man nu misstänker att en barnamördare går lös, det utesluter i så fall att mamman eller något syskon skulle bragt barnet om livet. Bara spekulationer från min sida dock.

Även fast det är mindre troligt är det absolut inte omöjligt, men brukar inte polisen gå ut med vissa rekommendationer när dom misstänker att det går en barnamördare lös?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inte lusläst, adderat och subtraherat årtal med åldrar, och har ingen aning om hur folk kommer fram till att BO är Nemo, men detta är alltså fel.

BO är Texas.

Vad är din källa till att det är Texas då?`Det snackades förvissom om att det kom upp en facbooksida där man letade efter Texas eller är det felaktigt?
Citera
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Att det kryllar av poliser skulle ev. kunna bero på att man nu misstänker att en barnamördare går lös, det utesluter i så fall att mamman eller något syskon skulle bragt barnet om livet. Bara spekulationer från min sida dock.

Tror dom snarare letar efter vittnen och gör sig tillgängliga för detta?
Citera
2011-10-17, 20:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311
Vad är din källa till att det är Texas då?`Det snackades förvissom om att det kom upp en facbooksida där man letade efter Texas eller är det felaktigt?

Alltså, det är så. Räcker inte det?

Han är bland annat den enda sonen i familjen som är fyra år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wettex
Vad gäller det där gamla mordet i Bergsjön så ströp mamman flickan med snodden till kapuschongen på regnjackan. Sen hällde hon trälim eller hudkräm eller vad det var i/på hennes trosor för att få det att se ut som "sexmord, begånget i källarförråd". Flickan hade adhd och det hade mamman också, hon skyllde väl på att hon var trött på hennes raseriutbrott. Mamman avtjänade sitt straff, kom ut och fick fortsatt vårdnad om den döda flickans äldre syster. Detta tror jag att jag faktiskt läst i nån gammal tråd här på fb.
När Susanne Sandberg mördade sin femåriga dotter Heléne...
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=1649.0
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inte lusläst, adderat och subtraherat årtal med åldrar, och har ingen aning om hur folk kommer fram till att BO är Nemo, men detta är alltså fel.

BO är Texas.
Texas ålder stämmer inte med den ålder som uppges i dagstidningarna. Texas är fem, nästan sex år - Nemo är däremot fyra år.

Hur säker är du på att Texas är korrekt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Men dö? Så det är helt okej att slå sin fru eller? Slår man sin fru är man sjuk i huvudet och inte långt till att man slår sina barn om man har en dålig dag. Sluta nu jag pallar inte diskutera detta mer.

VIKTIGARE: Varför tror ni inte polisen vill gå ut med den exakta dödsorsaken nu när obduktionsrapporten har kommit in?

Slår man sin fru ja då är man sjuk i huvudet. Slår en kvinna sin man så är man lika sjuk enligt mig...

Ville bara påpeka detta då det var så mycket tal om män som slår kvinnor..

Men jag tycker du har rätt iaf med de där att om man kan slå sin fru så kan man nog vara kapabel till att ge sitt barn en smäll. Men man vet ju aldrig.

Nu slutar vi bråka och koncentrerar oss på lill pojken här.
Förjävligt det som hänt pojken. 4 år och mördad. Inte rätt någonstans
Citera
2011-10-17, 20:35
Medlem
Citat:
Men dö? Så det är helt okej att slå sin fru eller? Slår man sin fru är man sjuk i huvudet och inte långt till att man slår sina barn om man har en dålig dag. Sluta nu jag pallar inte diskutera detta mer.

Nej, jag tycker inte att det är okej att slå sin fru. Var skriver jag det?

Nej, man måste inte vara sjuk i huvudet för att man slår sin fru. Att du och jag tycker att det är FEL att slå sin fru, innebär inte att alla som gör det är sinnesstörda.

Nej, man är inte per definition barnmisshandlare för att man är kvinnomisshandlare.
Det är som att säga att man som svartjobbare en dålig dag skulle kunna få för sig att sno en TV och därför är man som svartjobbare per definition även tjuv.

Har du några riktiga belägg för att killen ska vara barnmisshandlare, eller kan vi avfärda sig som en tomte?
Citera
2011-10-17, 20:35
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Scientist
Men chilla för fan... Du tillför inget förutom en jävla massa gnäbb och idioti. Allt du sagt hittills har varit absurt och din syn på Annelund om att det skulle vara ett 'fattigare' område sätter spiken i kistan.

Min mamma bor där, jag är sjävl uppvuxen i villaområdet 500m därifrån så jag vet inte vad du snackar om. Det är bland de billigaste området i Ljungby.

Och det ärinte gnäbb och idioti, det är vad folk tidigare i tråden framfört som personligen vet mycket mer än både dig och mig. Så stfu bro.
Citera
2011-10-17, 20:36
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nemo född i januari 2008 och har alltså inte fyllt 4 år än men är väldigt nära 4 år.
Texas var enligt artikeln i Bohusläningen 3 år den 8 augusti 2009, alltså borde han ha fyllt 5 år någon gång före den 8 augusti i år.

En är alltså 3 år och 10 månader, den andre 5 år och XX månader (kan vara hur många/få som helst).

Är det media som inte har rätt ålder eller vet inte polisen hur gamla ungarna är? eller än värre, föräldrarna!
Det står fel i artikeln: den 8 august 2009 var Texas snart tre (enigt bildtexten) och inte snart fyra som skrevs senare i brödtexten- Observera att lika fel står där att Nemo är två när i själva verket var han 1 år och 7-8 månader.
BO är Texas och ingen annan.
Senast redigerad av urkinha 2011-10-17 kl. 20:46.
Citera
2011-10-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty311

men spelar det ngn roll vilket av barnen det är? Det som framkommit är att det är en 4-åring och det kan stämma in på två av barnen - antingen N*mo som är 3 eller så är det T*xas som är 4 och ska fylla fem. det är ju mest troligt att det isf är T*xas eftersom de säger att det är en 4-åring.

någon här i tråden har sett själv på fejjan att det har varit efterlysning efter T*xas och det är det enda bevis vi har just nu på att det är han som är död.
Citera
2011-10-17, 20:37
Medlem
stenk4sts avatar
Citat:

VIKTIGARE: Varför tror ni inte polisen vill gå ut med den exakta dödsorsaken nu när obduktionsrapporten har kommit in?

Ingen som har påstått. Hur är det om man slår en annan person överhuvudtaget, eller anser du kvinnor mer värda överlag?

Min egna erfarenhet ( när de gäller media) är att det dröjer ca. 1-2 dygn innan eventuell dödsorsak redovisas. Speciellt med tanke på att inga vittnen har ringt in och direkt larmat om "skottlossning" om du förstår vad jag menar. Även extra känsligt när det gäller BO som är så ungt, samt att barn och andra ska höras och de får absolut inte formas av vad media eventuellt väljer att skriva, människan påverkas lättare än man tror.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in