2011-10-17, 20:26
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nemo född i januari 2008 och har alltså inte fyllt 4 år än men är väldigt nära 4 år.
Texas var enligt artikeln i Bohusläningen 3 år den 8 augusti 2009, alltså borde han ha fyllt 5 år någon gång före den 8 augusti i år.

En är alltså 3 år och 10 månader, den andre 5 år och XX månader (kan vara hur många/få som helst).

Är det media som inte har rätt ålder eller vet inte polisen hur gamla ungarna är? eller än värre, föräldrarna!

Det står att han snart ska fylla tre i bildtexten till artikeln (han är född 2006, så det borde stämma). Han fyller antagligen sent på året (förklarar varför det fattas ett syskon i skaran 2007 också...).
Citera
2011-10-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettkalas
Det kryllar av poliser här i Ljungby ikväll. Patrullbilar på gatorna överallt.
Samt att mer eller mindre alla barn under tonåren har minst en förälder med sig.
Lite kuslig stämning faktiskt.

Att det kryllar av poliser skulle ev. kunna bero på att man nu misstänker att en barnamördare går lös, det utesluter i så fall att mamman eller något syskon skulle bragt barnet om livet. Bara spekulationer från min sida dock.
Citera
2011-10-17, 20:28
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet
Är DET din grund för att han skulle vara barnmisshandlare? Skojar du med mig?

Men dö? Så det är helt okej att slå sin fru eller? Slår man sin fru är man sjuk i huvudet och inte långt till att man slår sina barn om man har en dålig dag. Sluta nu jag pallar inte diskutera detta mer.

VIKTIGARE: Varför tror ni inte polisen vill gå ut med den exakta dödsorsaken nu när obduktionsrapporten har kommit in?
Citera
2011-10-17, 20:29
Medlem
Mistermonster
Tack för kartan, på den tidigare som jag hade var fyndplatsen utmarkerat på ett helt annat ställe. I och med din nya karta har jag blivit ganska säker på att i alla fall inte mamman är involverad i mordet. Fyndplatsen ligger illa till om man vill gömma en kropp osedd det finns en stor chans att hon skulle stött på någon om hon kom med en kropp ifrån deras lägenhet, det finns ingen anledning för henne att gå runt halva kvarteret för skog finns det på närmare håll och som ligger bättre till för henne.

Nu är jag inte lika intresserad av huset längst bort i längan, utan mer av de första resp. det andra sett från vänster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Att det kryllar av poliser skulle ev. kunna bero på att man nu misstänker att en barnamördare går lös, det utesluter i så fall att mamman eller något syskon skulle bragt barnet om livet. Bara spekulationer från min sida dock.

på vilket sätt skulle det utesluta det?
Citera
Bannlyst
men är det bekräftat att det är Texas då? Han bör ju vara ca 7 år, så mycket fel kan man väl inte ta?
Citera
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Någon som vet vem han gav sig på 2010? Sin fru eller någon annan kvinna?

Skulle förvåna mig mycket det visar sig vara någon annan än någon av föräldrarna

2010 - sin fru, tidigare - f.d.
Citera
2011-10-17, 20:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, åldern stämmer inte alls.

Texas i artikeln (Publicerad 8 augusti 2009) är nästan fyra år 2009 -- det innebär att han är fem år eller nästan sex år 2011.

Det barn som då avlidit är i så fall Nemo i artikeln. Nemo var två år 2009, och således fyra år 2011.

Har barnets namn blivit fel?

Jag har inte lusläst, adderat och subtraherat årtal med åldrar, och har ingen aning om hur folk kommer fram till att BO är Nemo, men detta är alltså fel.

BO är Texas.
Citera
Medlem
Mr.Scientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Men dö? Så det är helt okej att slå sin fru eller? Slår man sin fru är man sjuk i huvudet och inte långt till att man slår sina barn om man har en dålig dag. Sluta nu jag pallar inte diskutera detta mer.

VIKTIGARE: Varför tror ni inte polisen vill gå ut med den exakta dödsorsaken nu när obduktionsrapporten har kommit in?

Men chilla för fan... Du tillför inget förutom en jävla massa gnäbb och idioti. Allt du sagt hittills har varit absurt och din syn på Annelund om att det skulle vara ett 'fattigare' område sätter spiken i kistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limas
Ja, och mitt i denna fasansfulla verklighet, klampar jag rätt in i denna "solskinnshistorie",

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.543890-farmor-till-sex-men-inte-mamma

men var tog "farmor och farfar vägen"? Det hela stämmer med att Texas va ca 3 år, när denna artikel skrevs. Fick "farmor och farfar" nog?? Vilken jävla tragedi...

Nu ser man bilden lite klarare. Varför flyttar de från Bohuslän och den här Sörgårdsidyllen? Gissningsvis, när de här "fosterfarföräldrarna" fick veta att mannen misshandlade mamman, så konfronterade de säkert pappan. Då tvingade han familjen att flytta. Då måste det äldre paret ha blivit bestörta och velat skydda både mamman och barnen. Sätter en slant på att det är de som har anmält til soc. De har väl fäst sig vid barnen och är oroliga.
Mycket tragiskt för dem nu när de har fått veta att den här söta lilla killen Texas har blivit mördad. Måste var alldeles förfärligt.
Citera
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmigihuvudet
Vad i helvete? Är det ens bekräftat att pappan är kvinnomisshandlare? Lägg av med ryktesspridningen, du tillför just nu inte tråden någonting. Att folk tidigare i tråden säger att mamman "är psyksjuk" är också en vridning. Du bör tänka på hur du uttrycker dig - om du öht ska uttrycka dig - med tanke på att du inte har särskilt bra hand om språket. Folk kommer att missförstå dig och vips, så är ett falskt rykte startat.

I just det här exemplet är det helt rätt, inte ryktesspridning.
Citera
2011-10-17, 20:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limas
men är det bekräftat att det är Texas då? Han bör ju vara ca 7 år, så mycket fel kan man väl inte ta?

Det är bekräftat, ja. Och han är fyra, snart fem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in