2011-10-17, 22:01
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Vad kan ha varit motiv till bråket? En cykel/skateboard/ leksak?

Det var precis det jag tänkte fråga för det är en sån jävla bra fråga alltså....
Citera
2011-10-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrzeroz
Min tanke med. Verkar ju lite suspekt att mamman efter att sök etc dragit igång helt plötsligt ska gå ut en sväng. Hon lär väl knappast vart ensam hemma? Så vi kan kanske tagga ner på teorin om att hon lagt dit honom senare. Då verkar det ju mer rimligt att sökningen gjordes på snabbaste sättet som nämns tidigare, sök efter levande barn.

Eller så är det inte mamman utan någon utomstående GM, det vet man inte heller.
Citera
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Anmälan kom in dagen efter att RL greps, jag kan tänka mig att det var polisen som meddelade sociala myndigheter. Behöver visserligen inte betyda så mycket. Om en mamma lämnas ensam med sina sju barn då pappan hämtas till fängelset så är det nog under alla omständighetet läge att soc. får vetskap och undersöker om det behövs någon form av stöd.

Det bekräftades precis på tv4 nyheterna.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Jepp ett rykte som enbart har nämnts i det inlägget så det ska man ju ta med en nypa salt.
Enligt Trojan skall det ha funnits synliga tecken på våld på lillkillen men det var också oklara uppgifter.

När lillkillen hittades kl 22 hade han varit död i ca 4-5 timmar, han var ute med sina syskon, oklart vilka av syskonen han var ute med men dom ska ha grälat iaf och enligt en användare i tråden skall även h*n hört detta gräl och underrättat polisen.

Okey nu har ju Troian ofta koll på en hel del, så det kan röra sig om våld.
Fortfarande så kan det röra sig om bråk mellan syskonen och att det har skett en olycka så han avled eller rent våld som inte va en olycka.
Något annat är lite långsökt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-17 kl. 22:06.
Citera
2011-10-17, 22:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermonster
Det var jag som skrev det. Det brukar vara mycket liv på barnen när de leker på gården, men det här var mer än så. Jag och min partner reagerade på att det lät så "argt" från gården helt plötsligt, vi reflekterade också över att klockan var strax över 18:00.

Var det endast arga barnröster?
Citera
2011-10-17, 22:05
Medlem
Det som framgick ur repotaget på tv4-nyheterna som vi inte redan visste var att pojken hade varit livlös 4-5 timmar innan kroppen hittades enligt obduktionsundersökningen!
Citera
2011-10-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf
Det som framgick ur repotaget på tv4-nyheterna som vi inte redan visste var att pojken hade varit livlös 4-5 timmar innan kroppen hittades enligt obduktionsundersökningen!

Exakt vid den tid då han försvann. Han måste nästan dött omgående efter han försvann. Dvs vid 5 tiden och då är det fortfarande ljust. Någon i området som kan bekräfta om man ser dungen tydligt från någon cykelväg eller liknande?
Citera
2011-10-17, 22:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okey nu har ju Troian ofta koll på en hel del, så det kan röra sig om våld.
Fortfarande så kan det röra sig om bråk mellan syskonen och att det har skett en olycka så han avled.
Något annat är lite långsökt.

Ja, när jag skrev synliga tecken på våld så inkluderade jag också exempelvis fall eller så. Alltså inte enbart mänskligt våld, utan i mer "klinisk" bemärkelse. Och uppgiften är alltså inte fastslagen.
Citera
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermonster
Kan inte säga med säkerhet om det var vuxna ute, det här var på den östra delen av gården, den mot dagiset. Det bor flera barnfamiljer där och alla lägenheter har balkonger mot gården där barnen var och lekte, rimligtvis borde någon förälder tittat ut på balkongen iaf.

Nej, det var liv i kanske 2-3 min. Sedan kommer jag inte ihåg om det blev tyst eller om det återgick till normal ljudnivå.

Jag tycker iaf att man kan utesluta att ungen skulle blivit dödad på lekplatsen/gården. Det finns alldeles för många fönster och balkonger som har utsikt mot lekplatsen.

Detta låter mkt rimligt.

Hur skulle alla barnen som var på lekplatsen ens tillnärmelsevis kunnat hålla tyst om det? Känns helt fel tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Eller så är det inte mamman utan någon utomstående GM, det vet man inte heller.

Nja, menar inte att jag tror det är hon, tänkte mer på det ev tillvägagångssättet om det var hon.
Citera
2011-10-17, 22:13
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Anmälan kom in dagen efter att RL greps, jag kan tänka mig att det var polisen som meddelade sociala myndigheter. Behöver visserligen inte betyda så mycket. Om en mamma lämnas ensam med sina sju barn då pappan hämtas till fängelset så är det nog under alla omständighetet läge att soc. får vetskap och undersöker om det behövs någon form av stöd.

Sant! Hörde nyss på 4:an att det var Polisen som gjort anmälan...Tycker bara att det är väldigt obehagligt att de skaffat barn på barn på barn...... Hon har i princip varit gravid så länge de känt varandra? Är man sambo med en som är dömd för Grov kvinnofridskränkning så har man verkligen inte haft det lätt... känns inte som om det är hon som gjort anmälan mot honom....
Det finns väl ingen chans att han har haft permission utan att det skulle ha kommit ut vid detta laget?
Citera
2011-10-17, 22:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, när jag skrev synliga tecken på våld så inkluderade jag också exempelvis fall eller så. Alltså inte enbart mänskligt våld, utan i mer "klinisk" bemärkelse. Och uppgiften är alltså inte fastslagen.

Okey om det stämmer kan det vara en olycka om dom bråkat syskon emellan.
Skulle vara lite mindre troligt att han ramlat själv, men det vet man ju inte.
Verkar som syskonen är för små/unga för att ta hand om en 4 åring ute kan jag tycka.
Man sa tidigare i dag inget synligt, men det kan ju givetvis ha ändrats.

Man har familjen under utredning, men inget underlag har funnits för eventuella omhändertagande av barnen sa socialchefen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in