2011-10-17, 18:27
Medlem
Lilla pojke...mitt hjärta blöder för dig!
Fy fan för att sånt här ska få hända.
Hoppas att detta reds ut fort.Men det känns i hela mig att polisen vet mer än vad de säger.
Tror också på teorin att de kan vara inom familjen det har skett.Tyvärr..
De hade nog gått ut med en varning om det hade misstänkt att det var någon utomstående.
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Senare, vid 22-tiden på kvällen hittar "någon" honom i skogsdungen.

Utefter vad jag hörde av pressträffen i eftermiddags var det två personer som hittade pojken. Kommer ihåg att någon tidigare i tråden lyfte frågan om polisen kollat upp den personen som hittade kroppen (underförstått att en förövare kan "låtsas" hitta kroppen). Så då kan det vara av intresse att det verkar ha varit två privatpersoner som hittade kroppen.
Jag är inte hundra säker på att jag hörde rätt - kan någon bekräfta?
Citera
Medlem
Jag bara undrar (som en kvinna) hur mamman orkar vara gravid hela tiden, det måste tära på kroppen om inte annat. Hoppas bara att hon har blivit gravid i samråd med sin man och inte emot sin vilja.

Fy fasiken! Stackars barn och stackars mamma, man kommer väl aldrig över en sådan här tragedi oavsett hur många barn man än har eller skaffar
Citera
2011-10-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Utefter vad jag hörde av pressträffen i eftermiddags var det två personer som hittade pojken. Kommer ihåg att någon tidigare i tråden lyfte frågan om polisen kollat upp den personen som hittade kroppen (underförstått att en förövare kan "låtsas" hitta kroppen). Så då kan det vara av intresse att det verkar ha varit två privatpersoner som hittade kroppen.
Jag är inte hundra säker på att jag hörde rätt - kan någon bekräfta?

Två ungdomar som polisen redan pratat med. Stämmer.
Citera
2011-10-17, 18:29
Medlem
Ja, polisen sa att det var två personer som hittade barnet. Tror dom fick följdfråga om det var barn som gjorde fyndet, men hörde inte om det var det eller inte (följdfrågan kanske inte ens ställdes, hörde inte så bra).
Citera
2011-10-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
En intressant teori. Inte alls omöjligt att han blev mördad någon annanstans och sedan bars dit
när sökandet hade hållit på några timmar. Pojken hittades dessutom av en privatperson. Inte av polisen.

Enl. tidníngarna idag så hade familjen en anmälan på sig hos socialen. Stor barnaskara. hm... och en utredning inleddes slutet aug. Den är inte klar ännu, säger soc. Det är alltså uppenbart att familjen
har haft några slags problem. Barnen kanske inte fick ordentlig skötsel? Att utredningen har tagit så lång tid är för jävligt. Anser att sådana här utrendningar som gäller om barn far illa måste klaras av inom ett par veckor - inte tre månader som är lagen nu. Vansinnigt.

Ja, då får de nog lägga mer resurser på socialtjänsten så fler tjänster kan tillsättas. Utredningar tar tyvärr tid om det ska göras grundligt.Dessutom ska de ofta samköras med BUP och sådant dit det är kö-därför tar det tid. I synnerhet om det gäller typ 10 barn som far illa, som i detta fall (troligen har väl alla barn mer eller mindre farit illa, inte minst eftersom deras mamma tydligen misshandlats av pappa vid minst två tillfällen).

Men frågan är ju om de på Socialtjänsten schabblat då det kanske behövts ett akut omhändertagande av barnen. Men vi vet inte ens vad anmälan gäller.

En sak är då säker och det är att det är jävla synd om denna arma kvinna som tvingats ta hand om tio barn ensam medan hennes make suttit på kåken (vilket förvisso inneburit att hon sluppit bli påpucklad).
Citera
2011-10-17, 18:33
Medlem
Sätter min slant på att det är mamman som bragt sonen, stackars liten
Citera
2011-10-17, 18:34
Medlem
Ni som vet exakt var han hittades. Tror ni att det är ett ställe som poliserna, hundarna samt alla de frivilliga som var och sökte efter Texas kunde ha missat platsen som han låg på? Är det en möjlighet?

Kan det vara så att han inte låg där när de sökte efter honom, att han blev ditlagd i ett senare tillfälle, är det fullt möjligt?
Citera
2011-10-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Sätter min slant på att det är mamman som bragt sonen, stackars liten

nej det tror jag inte, jag sätter mina pengar på något/några av syskonen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, då får de nog lägga mer resurser på socialtjänsten så fler tjänster kan tillsättas. Utredningar tar tyvärr tid om det ska göras grundligt.Dessutom ska de ofta samköras med BUP och sådant dit det är kö-därför tar det tid. I synnerhet om det gäller typ 10 barn som far illa, som i detta fall (troligen har väl alla barn mer eller mindre farit illa, inte minst eftersom deras mamma tydligen misshandlats av pappa vid minst två tillfällen).

Men frågan är ju om de på Socialtjänsten schabblat då det kanske behövts ett akut omhändertagande av barnen. Men vi vet inte ens vad anmälan gäller.

En sak är då säker och det är att det är jävla synd om denna arma kvinna som tvingats ta hand om tio barn ensam medan hennes make suttit på kåken (vilket förvisso inneburit att hon sluppit bli påpucklad).

Du har säkert rätt i det här med att det saknas resurser och att det blev krångligare med så många barn MEN jag vet att det tar lika lång tid för soc att utreda en anmälan på ett eller två barn. De har ingen som helst känsla för att DET KAN VARA BRÅTTOM för att det gäller en utredning om barn som kan lida. De är totalt cyniska och känslokalla och utreder som om det gällde ett svinn i ett lager med bildäck. sorry, det är vad jag tycker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Giftinformationscentralens hemsida:

"Symtom kommer först efter 8 - 24 timmar. Man insjuknar med intensiva vattentunna diarréer och kräkningar. Efter ytterligare någon dag ses leverpåverkan."

Sen är det en annan sak att det kan vara för sent att sätta in behandling när symptomen visar sig: de här svamparna påverkar levern, men du kan gå omkring med kollapsad lever ett tag.

Alright, läser dock varje höst om folk som dör ganska så kort tid efter dom kommit in till sjukhuset. Tror lätt 80-90 procent av dom som käkat den dör.
Citera
2011-10-17, 18:36
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
ja, då lär det ju inte dröja länge förrän pappan blir häktad. Eller ev morsan.

Nån av dem lär det ju med all sannolikhet vara iaf.

Man lär inte häkta pappan för han sitter i kurran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in