2011-10-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9876p
Gamla föräldrar med så små barn som ni är, är ofta cafelatte-föräldrar som är för rädda för det mesta och curlar för mycket. Det är därför ni är sämre föärldrar än de som av naturen fött barn i tid rent biologiskt.
...men ungarna är dock vid liv
Citera
2011-10-17, 13:15
Medlem
Förutom det otäcka hur en del behandlar ett barn som tragiskt omkommit, så är det ju mycket konstigt att han inte hittades på så många timmar med så massiv letning. Man undrar ju om han verkligen kan ha varit på samma plats hela tiden, då inga hundar ens fann honom.
Men vem skulle våga sej på att lägga dit ett dött barn så nära? Det är mycket som verkar mysko.
Citera
2011-10-17, 13:15
Medlem
r_o_ns avatar
Husen ligger i grupper om tre i tre rader. Den översta raden på Klockaregårdsgatan har polisens blåa band runt baksidan på det yttersta huset mot skogsområdet. Detta område är max 75m tills det avbryts av en ringväg.
Citera
2011-10-17, 13:20
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
En teori lika bra som de andra vi haft här i tråden. Dock måste han i så fall ha lagt förpackningen som tabletter eller möjligen knarket funnits i på annan plats än vid fyndplatsen. Naturligt så är det enda jag kan tänka mig flugsvamp men det är inte dödligt på bara några timmar väl?

Alltså, teorin om tabletter och så tror jag inte på för jag får för mig att en unge inte skulle stoppa i sig några random tabletter som denne hittar ute.

Men jag vet att jag såg något barnprogram när jag var liten där de pratade om vad man kan äta i naturen ifall man går vilse och så och efter det gick jag och knaprade barr, kåda och myror under en period.

Jag vet inte hur giftiga svampar är. En lömsk flugsvamp är väl ganska giftig? Men tänker ändå att han borde kunnat ta sig hem i så fall, om han började må dåligt. Läste dock nu att det verkar ta längre tid för det giftet att skada kroppen, så det kan man nog rule:a out.

Var bara en tanke.
Citera
2011-10-17, 13:22
Medlem
BallaBaloos avatar
Nä,kanske osannolikt att han frusit ihjäl enbart
Det är väl så att mitt modershjärta hoppas det var en olyckshändelse istf brott. Har 2 barn 2½ och 3½ och de får i nuläget gå själva till grannen och leka om deras föräldrar är hemma och de sagt till innan. Nå´n sa att det är vuxna å inte barn som ska ansvara för barn - just så!
Citera
2011-10-17, 13:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jodå... det tog lång tid innan pojkarna som hade mördat Kevin i Arvika började prata. Dom höll verkligen tyst och det fick lirkas ur dom vilket tog tid och dom var bara 5 och 7 år.

Edit: Tråden om Kevin https://www.flashback.org/t797152
Om jag har förstått rätt så tog det ca 2,5 månad innan pojkarna erkände.
Hur kan så små barn hålla tyst så länge?

Det tog kanske tid innan de började prata, men de var inte syskon till den döde utan de avskydde honom. I och för sig kan syskon avsky varandra också, men... jag vet inte.

Skulle eventuellt kunna tänka mig att de, ifall det var en lek som spårade ur, håller tyst för att båda känner sig skyldiga till brottet eller så. Eller att ett äldre syskon råkade döda fyraåringen för att sedan hota ett yngre syskon. Eller på något sätt involvera det yngre syskonet så att det kände sig skyldigt också. Exempelvis hjälpa till att gömma kroppen eller så.
Citera
2011-10-17, 13:25
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBaloo
Beror ju på om han redan var kall/blöt innan han försvann.... Barn har ju en tendens att ta av sig när de leker för fullt

Känns ändå osannolikt att han skulle hinna dö på den tiden. Hittas kraftigt nedkyld? - ja. Hittas död? - nja.
Citera
2011-10-17, 13:25
Medlem
4 åringar ska inte vara ute själva.
Citera
2011-10-17, 13:26
Medlem
Ljungby kommun har utlyst en presskonferens som skulle hållas kl 15:00. Den har nu blivit uppskjuten till 16:00. Polisen skulle eventuellt delta...
Citera
2011-10-17, 13:26
Medlem
jenna20s avatar
...och vad har GW att säga om det hela då? Han brukar ju uttala sig om de flesta brott som uppmärksammas i media!

Själv tror jag på teorin att syskonen har ngt med det hela att göra. Alla andra alternativt förefaller än mer otroliga.
Citera
2011-10-17, 13:27
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBaloo
Nä,kanske osannolikt att han frusit ihjäl enbart
Det är väl så att mitt modershjärta hoppas det var en olyckshändelse istf brott. Har 2 barn 2½ och 3½ och de får i nuläget gå själva till grannen och leka om deras föräldrar är hemma och de sagt till innan. Nå´n sa att det är vuxna å inte barn som ska ansvara för barn - just så!

Jag hoppas också verkligen att det är en olyckshändelse. Eller allra helst att det hela är en missuppfattning och att barnet lever. Det hade förstås varit det bästa. Men annars, olyckshändelse. Jag har själv en 1,5-åring och kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara just nu för mamman.
Citera
2011-10-17, 13:29
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
4 åringar ska inte vara ute själva.

Han var ju inte själv, han var med sina syskon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in