2011-10-20, 11:16
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
Men vad spelar det för roll om det är ett invandrarbarn eller ett svenskt barn som är skyldigt?
Barn är väll för fan barn oavsett var dom kommer ifrån!
Skall denna tråd nu börja hetsjakt mot invandrarbarn? skall alla invandrarbarn nu klassas som kriminella och potentionella mördare?

Det är fortfarande inte klart vem som gjort illdådet, och oavsett vem det är om det är ett barn så lägg ner skitsnacket om att invandrarbarn är si eller så! Barn är barn!

Men att kalla den drabbade familjen för WT, sinnessjuka mm är okej eller? Det har snarare varit hetsjakt i tråden om WT.
Citera
2011-10-20, 11:19
Medlem
mistermonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
Det roliga är.. jag har själv bott i Ljungby i ca 30 år av mina 37 och Ljungby är en förhållandevis LUGN stad med LITE invandring.... så ni Ljungbybor som tror att staden är ett ghetto skulle nog testa o bo nån annanstans så ser ni vart i helvete detta landet tagit vägen.

Precis, jag har själv för bara 1-2 år sedan flyttat till Ljungby från en större stad i vårt avlånga land. Ljungby är en lugn stad, med lite av de problem som finns i de större städerna. Området är inte värre än andra områden med låginkomsttagare (aka WT här på flashback).

Jag bor i området där pojken hittades och valde området eftersom det är många barn som är ute och leker utan föräldrar. För mig är det ett tecken på att det är ett tryggt område, fram tills nyligen iallafall.
Citera
2011-10-20, 11:19
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Sanning ..

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor. Varifrån kommer dina uppgifter? Personer/länkar?
Citera
2011-10-20, 11:22
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Vad menar du? Har du någon information vi andra saknar? Har du i så fall kontaktat polisen?
Jag vet ingenting som inte polisen redan vet.
Citera
2011-10-20, 11:24
Medlem
hundensårs avatar
Citat:

Det skulle vara bra om du lät bli att uttrycka dig så kryptiskt, så att vi andra förstår.
Varifrån kommer dina uppgifter om att polisen vet vem det är och att det är invandrarbarn?
Varför kan du inte ange någon källa?
Senast redigerad av hundensår 2011-10-20 kl. 11:46.
Citera
2011-10-20, 11:25
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Även du var aktiv när man anklagade white trash barn för att vara gärningsmän och då gick det hur bra som helst. Om du ser en så stor skillnad på white trash och svarta avskum så är du rasist.

Men det här med att GM är invandrare, har du några konkreta källor som är pålitliga? Eller drar du slutsatser själv?
Citera
2011-10-20, 11:27
Medlem
mercys avatar
Citat:

Okey, då vet du förmodligen inte ett dyft mer än vi andra vet.
Citera
2011-10-20, 11:29
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
..Varför denna beröringsångest med en gång någon pekar på invandrare?

Här är det ingen som snackar om det. Men Medellagom hävdade bestämt att polisen visste vem det var och att det skulle vara ett "invandrarbarn".
Tycker du inte då att det är rimligt att få veta varifrån de uppgiftena kommer?
Citera
2011-10-20, 11:40
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
De som skrivit ...

Hur var det nu? Har fortfarande inte fått svar...
Citera
2011-10-20, 11:41
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Jag har aldrig och kommer aldrig att nämna källor om uppgifterna inte redan finns ute i media.
Med andra ord kommer du aldrig att vara trovärdig i dina uttalande så länge det inte har skrivits i media.
Vem är förvånad....
Citera
2011-10-20, 11:42
Medlem
Aftonbluffens avatar
Jag gissar att barnet vars kamera är under utredning är lägst åtta år. Och detta av egen erfarenhet med barn och mobiler.

Det finns ett par som kommenterar i tråden som har nära anknytning till området och kanske kan svara på om barnen på gården leker själva eller om det är äldre barn från närliggande gårdar och radhusområden som leker på gården?

Om vi går in på teorin som pressen bestämt sig för att det är ett barn som är GM. Har trafiken av polis till och från någon speciell lägenhet i området ökat?
Citera
2011-10-20, 11:46
Medlem
KiaWs avatar
Ytterligare OT raderat

Era personliga vendettor får ni ta via PM.
Diskussioner om etnicitet i brottstatistik hör inte hemma här, det får tas i för ämnet lämpliga forumsdelar. Det samma gäller politiska frågor där detta ämne förvandlas till exempel.

Observera alltså i vilket delforum tråden ligger, är man inte intresserad av att diskutera det ur krimvinkel går det bra att starta ny tråd i lämplig forumsdel.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in