2011-10-19, 14:16
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Den här gången lär vi få reda på hur det förhåller sig redan kl 15:00 idag då polisen då ska ha en presskonferens. Men nästa gång en tidning citerar polisen och ett påstått vittne säger tvärtom här i tråden så ska vi inte i första hand tro på tidningen, eller?

Kan man följa den? Var isf?
Citera
2011-10-19, 14:17
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Som en smidigt fungerande moderator måste du läsa med bättre läsförståelse. Mamman säger ingenting om var hennes barn befann sig i artikeln. Det står klart och tydligt att det är uppgifter från polisen, inte från mamman.

För umptonde gången. Det står i en bisats. Och det framgår inte om journalisten har fått den uppgiften direkt från polisen, eller via mamman. Uppgiften är oklar, och det är en enda uppgift från en enda tidning. Tills jag har fått det bekräftat är denna fråga fortfarande oklar. Och nu orkar jag inte diskutera mer med dig.
Citera
2011-10-19, 14:17
Medlem
Aposterioris avatar
Ursäkta om jag tjatar lite då jag skrivit om det innan. Men kan det vara så att polisen söker ett mordvapen i containrarna?
Citera
2011-10-19, 14:18
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff

http://svt.se/2.33731/1.2571914/live_-_polisens_presskonferens_i_ljungby
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Jag tror det har relevans.

På vilket sätt?
Vad baserade du det på?
Citera
Medlem
Om det hade funnits barnhem i Sverige, vilket det inte finns längre så hade detta inte hänt. Staten vill dock inte ta hand om barn så de har två alternativ:

1. Skicka bort dem till fosterhem (vilket sargar dem)
2. Försöka läka situationen genom meningslösa försök till socialhjälp (som görs idag)

Människor som inte är lämpade som föräldrar ska inte ha barn, så enkelt är det. Hade vi här brytt oss så hade vi startat upp ett antal statliga barnhem och genast satt igång återhämtningen av mänsklig resurs från föräldrar som inte ska ha barn, från hem där barn inte ska vara och från platser där hem inte ska byggas.

Lögnen att den biologiska anknytningen är allt är något som länge stoppat läkandet, då det finns hundratals adopterade barn som fått mycket bättre hem än vad de fått annars i de gamla öststaterna tex.

Den dagen vi återinför barnhem i statlig regi och där barn får en om ens simulerad bra uppväxt så kommer de att bl.i fina medborgare.

Men vi väljer hellre att låta skitföräldrar i förorter som aldrig skulle byggts ta hand om dem, i en värld dit vi hänvisat miljontals invandrare som aldrig skulle varit här, i en ekonomi som ansträngs av det faktum att vi är långt fler (typ 300 000 fler) än vad som får plats på arbets, bostads och allmänna marker i detta landet och sedan klagar vi när den här sortens dysfunktionella familjer dödar andra.

Sverige har blivit ett jävla socialt U LAND.

EN stat som inte tar hand om sina medborgare förtjänar inte att kallas stat, snarare socialt experiment.
Citera
2011-10-19, 14:20
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Offret och hans familj är etniska svenskar. Gärningsmannen/männen vet man inte ännu men i området bor många barnfamiljer med utländsk härkomst. Vad man vet är att offrets syskon inte var på lekplatsen den här kvällen så de kan inte vara gärningsmän. Pojken bråkade med en annan pojke och då skyndade sig den andre pojkens syskon och vänner till platsen och alla bråkade då med pojken. De jagade och sprang efter honom till platsen där han senare hittades mördad.

VET man verkligen att pojkens syskon inte var på lekplatsen? Eller är det bara ur artikeln med mamman som du hört det? Som andra redan skrivit så kan det mycket väl vara så att hon säger så bara för att skydda sina barn.
Citera
2011-10-19, 14:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
På nåt sätt känns det som att risken är större att barn börjar ta kål på varandra om inga vuxna bryr sig om dem, än att vuxna ska börja ta kål på varandra för att någon har brytt sig.

Välkommen till Malmö på ett studiebesök. Du kommer att få se Seved, Kroksbäck, Sofielund, Söderkulla och Rosengård. Mot extra tillägg kan du oxå få se Oxie.

Oömma kläder rekommenderas.

Vid gynnsam väderlek så kan det bli samkväm i Rosengård med ett par hundra deltagare. Korvgrillning, baseball och pistolskytte kan anordnas.
Citera
2011-10-19, 14:22
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
För umptonde gången. Det står i en bisats. Och det framgår inte om journalisten har fått den uppgiften direkt från polisen, eller via mamman. Uppgiften är oklar, och det är en enda uppgift från en enda tidning. Tills jag har fått det bekräftat är denna fråga fortfarande oklar. Och nu orkar jag inte diskutera mer med dig.
Så här står det ordagrant i artikeln: "Just i söndags ska den fyraårige pojken enligt polisens uppgifter ha varit där utan sina syskon."
Hur du kan få det till att det är mamman som berättar om sina barn för journalisten är helt obegripligt.
Om det var mamman som sagt det så skulle de naturligtvis formulerat det något i den här stilen: Mamman berättar vidare att i söndags så var hennes son på lekplatsen utan sina syskon.
Citera
2011-10-19, 14:22
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Ursäkta om jag tjatar lite då jag skrivit om det innan. Men kan det vara så att polisen söker ett mordvapen i containrarna?

Det har framkommit uppfifter om tillhygge tidigare. Möjligtvis en planka/pinne.
Citera
2011-10-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsserum
Pushar igen för läsning av

http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

Det beskriver tragik och misär, svåra hemförhållanden, barn som vilseleder och hårdnackat ljuger, föräldrar som ljuger osv det ger också en bild av hur svårt och hur lång tid det kan ta att få fram sanningen...

Intressant läsning
Citera
2011-10-19, 14:25
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Jag vet faktiskt inte om den kommer att tv-sändas eller sändas i webtv på någon kvällstidning men det skulle förvåna mig om inte någon kvällstidning är där och sänder det på deras webtv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in