2011-10-19, 17:20
Medlem
sanningsserums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Denna tråd skall väl ändå innehålla information om dådet så långt vi har fått information. Diskusison om brist på vuxenansvar får väl komma när/om det visar sig att det är ett av syskonen som är inblandad.
Fram till dess så har jag faktiskt inte sett/läst/hört någonting om att mamman skulle ha missskött sina barn eller ens att de barnen som möjligen har en diagnos ens har gjort något som gett upphov till alla dessa spekulaktioner om vad de är "kapabla" till att utföra. Om man har synpunkter på detta så tycker jag att man kan öppna en ny tråd i ämnet så länge vi inte VET om någon i familjen ens har med dödsfallet att göra.
Att det finns en anmälan till socialtjänsten behöver ju inte betyda att barnen har farit illa ens. Den verkar ju vara en automatisk sådan som kommer in när en pappa blir frihetsberövad och där har socialtjänsten gjort iaf en första bedömning om att ingen åtgärd bör sättas in för tillfället.
90% av inläggen här är ju antingen rena spekulationer eller fördomar. Skapa egna trådar om detta. Kan vi inte använda oss av denna tråden till att komma med information om DÖDSFALLET?

Att barnen HAR farit illa kan knappast ifrågasättas då mamman har blivit grovt misshandlad i många år, att leva i en sådan miljö skadar ALLA barn. Det betyder dock inte att barnen blir omhändertagna för det.
Citera
2011-10-19, 17:23
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jaså, det visste jag inte. Har du rätt är dödsfallet en ännu större gåta.
Jag vet inte personligen att det är så men alla intervjuer jag läst med människor som känner familjen säger att barnen är som vilka normala barn som helst och så även föräldrarna (utom pappan när han dricker). Detta utesluter såklart inte att något utav hans syskon eller mamman kan vara GM men det är mer troligt att det är andra barn eller någon annan vuxen som har mördat pojken.
Citera
2011-10-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Men enligt de som känner familjen så är barnen mycket väl fungerande, väluppfostrade och snälla. Det är mamman och pappan också förutom när han är full. Att mamman fått det svårt när hon plötsligt blev ensamstående när pappan åkte i fängelse är inte så svårt att förstå. Att polisen i samband med detta kontaktade sociala myndigheter är inte heller så svårt att förstå. Vad som är svårt att förstå är hur många i tråden kan hitta så mycket påhittade fel på familjen bara för att de hade många barn är svårare att förstå.

Tack för det inlägget!

Att polisen i samband med detta kontaktade sociala myndigheter är inte heller så svårt att förstå. = obligatoriskt!
Citera
2011-10-19, 17:24
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Visst gör jag det och om det hade intresserat mig för tillfället så hade jag öppnat en tråd om detta. Inser du att om det tex är ett annat barn, utanför familjen, som bragt grabben om livet/alt att det är en olycka som missförståtts så har dett INGENTING med saken att göra!

Jag fattar inte vad problemet är. Låt tråden utveckla sig naturligt. Om det kommer fram uppgifter att andra barn än syskonen varit inblandade, så kommer det att behandlas i tråden, var så säker. Framförallt lär det komma vittnesuppgifter från dom i vilket fall. Du kan inte styra en tråd som inte har en given utgång, vi vet just nu inte vad som har hänt. Alla spår är lika givna och lika öppna just nu. Ju mer information som kommer fram, desto mer kommer diskussionen att inrikta sig på det som är relevant.
Citera
2011-10-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsserum
Att barnen HAR farit illa kan knappast ifrågasättas då mamman har blivit grovt misshandlad i många år, att leva i en sådan miljö skadar ALLA barn. Det betyder dock inte att barnen blir omhändertagna för det.

Källa på att de är skadade?
Citera
2011-10-19, 17:27
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Nix....1000 % säker på namnet, An*elie Hermans*on.....och en kopia på Ros-mar*e
Har själv varit på gården Hogane många gånger i slutet på 80-talet.

Antyder du att Roger och den vi känner till under namnet Ros-Marie egentligen skulle vara syskon?
Citera
Medlem
Erikons avatar
så man kan ta slutsatser till mordet och den extremt dåliga samhällsstatusen vissa svenska familjer har numera?
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Naturligtvis var de inte det. Sju barn, flera med "funktionsproblem" och särskola, en våldsam pappa och en hyfsat oduglig mamma och en genbank som gått i konkurs för länge sedan.

Jag har också sett Barnen från Frostmofjället, men tyvärr, verkligheten är bittrare än så...
Det heter alltid att offer med familj är snälla söta och rara trots svåra förhållanden. Även mördare är snälla gosiga och rara, de är bara lite missförstådda.
Citera
2011-10-19, 17:28
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Naturligtvis var de inte det. Sju barn, flera med "funktionsproblem" och särskola, en våldsam pappa och en hyfsat oduglig mamma och en genbank som gått i konkurs för länge sedan.

Jag har också sett Barnen från Frostmofjället, men tyvärr, verkligheten är bittrare än så...
Att de har barn med funktionshinder och går i särskola var nytt för mig, var kan man läsa om detta? Och var kan man läsa om att mamman var en dålig mamma? Även om det skulle vara sant så är inte funktionshindrade och barn som går i särskola automatiskt mördare.
Citera
2011-10-19, 17:29
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag vet inte personligen att det är så men alla intervjuer jag läst med människor som känner familjen säger att barnen är som vilka normala barn som helst och så även föräldrarna (utom pappan när han dricker).

Misshandelsdomen ger en bild av regelbunden misshandel, minst ett 50-tal gånger. Det är inte helt otroligt att anta att barnen blivit vittne till detta. Det är inte helt osannolikt att anta att dom i varje fall har hört pappan hota henne med misshandel. Dom bor nio pers i en trea. Om något av barnen är inblandade som GM, så är det inte helt osannolikt att dådet gått till på samma sätt som farsan gjort när han misshandlat henne, eller hotat att misshandla henne. I domen står beskrivet om en incident där han hotar att ta en matsalsstol och lägga på hennes huvud och trycka till. I fallet med Texas tals det om ett eventuellt tillhygge, en planka eller en gren. Det enda jag säger är att det antagligen kommer att komma fram mer uppgifter om det här, och att det har relevans för hur det gick till när Texas togs av daga.
Citera
2011-10-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag fattar inte vad problemet är. Låt tråden utveckla sig naturligt. Om det kommer fram uppgifter att andra barn än syskonen varit inblandade, så kommer det att behandlas i tråden, var så säker. Framförallt lär det komma vittnesuppgifter från dom i vilket fall. Du kan inte styra en tråd som inte har en given utgång, vi vet just nu inte vad som har hänt. Alla spår är lika givna och lika öppna just nu. Ju mer information som kommer fram, desto mer kommer diskussionen att inrikta sig på det som är relevant.

Problemet är att läsa en tråd med nästan 2000 inlägg varav mer än hälften går ut på att svärta ner föräldrarna utan att ha det minsta belägg för det är totalt ointressant.
Citera
2011-10-19, 17:30
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Källa på att de är skadade?
Källa?. Använd sunt förnuft, det räcker länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in