2011-10-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Offret och hans familj är etniska svenskar. Gärningsmannen/männen vet man inte ännu men i området bor många barnfamiljer med utländsk härkomst. Vad man vet är att offrets syskon inte var på lekplatsen den här kvällen så de kan inte vara gärningsmän. Pojken bråkade med en annan pojke och då skyndade sig den andre pojkens syskon och vänner till platsen och alla bråkade då med pojken. De jagade och sprang efter honom till platsen där han senare hittades mördad.

Mycket av det du skriver här vet vi inte alls. Bara mammans uppgift om att syskon inte var där. Tidiga uppgifter gör gällande att det var de han bråkat med.
Vittnet Tony säger att flera barn bråkat och att T blivit jagad, men detta vet vi ju inte heller hur väl detta stämmer.
Citera
2011-10-19, 11:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hur tänker du nu ? Vad ska han åtals för ? Han går förbi några lekande barn som kanske leker tjuv och polis. Så här i efterhand kanske han inser att det inte var någon lek. Var ska man dra gränsen ?

Varför inte bemöda sig med att läsa vad Tony själv berättar?
Nej, han gick inte bara förbi.
Jo, han uppfattade att en liten unge var utsatt för attacker från äldre barn.
Citera
2011-10-19, 11:51
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojobanta
Fy fan första gången jag läser detta att hans egna syskon inte fanns på platsen och att det är ett helt koppel med andra ungar som våldför sig på lillkillen, 4 år gammal, tills han dör möjligen genom kvävning. Blir helt jävla varm i hela kroppen när jag tänker på hans sista upplevelser nedtryckt i marken utan undsättning fast han e på hemmaplan.

Ja grattis till killarna som nitade honom, visst det är smågrabbar de också, men helst skulle jag vilja trycka in deras namn i en GM databas som alla har tillgång till. Lite som hitta.se typ. Sen kan man följa deras liv och se till att de enda möjligheter de kommer att ha är att jobba häcken av sig och helst med välgörenhet resten av sitt liv. För några valmöjligheter till liv ska de inte ha, och välgörenhet passar väl utmärkt
Man vet inte ännu vad som hände i skogsdungen. Det är alltså för tidigt att säga attdet var barnen som hade ihjäl pojken, men det lutar starkt åt det. Det enda som är konstigt är att flera barn kan hålla tyst om en sådan här sak. Berättar det vuxna vittnet (Tony) sanningen?

Åldern (och identitet) på de andra barnen är inte fastställda ännu men skulle där vara något äldre barn (15-18år) så borde vittnet Tony nämna detta.
Citera
2011-10-19, 11:51
Medlem
LaScalas avatar
Är det fastslaget nu att det är Tony och soc som bär skulden till pojkens död?
Eller är det fastslaget att det var flera barn som gav sej på honom?
Kan flera barn hålla tyst om vad som hände?
Och inte nån av dom råkar försäja sej?
Citera
2011-10-19, 11:52
Medlem
Druganauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinksugar
Jag tror inte ni riktigt förstår hur liten en 4-åring är? Min dotter fyller snart 4 år och hon får inte gå ut ensam och inte heller med äldre barn! När hon springer är hon fortfarande lite vinglig och "bebisaktig!!

Tror dem flesta hade LAGT SIG I om en 4-åring blev jagad och det såg hotfullt ut! Hoppas jag, annars blir jag fan rädd! Enligt mig har denna Tony en skuld i det hela! Nu får vi ta och skärpa oss! Det här handla om ett litet barn som vart jagad av en massa ungar????????? Ett barn som inte skulle ha varit ute UTAN vuxen! Jag blir fan rädd! Är det så lite vi bryr oss om varandra?

Du har aldrig reflekterat över det faktum att anledningen till att din fyraåring inte kan springa som normala fyraåringar kan vara relaterat till det faktum att du är en jävla hönsmamma som håller tillbaka henne i utvecklingen?
Citera
2011-10-19, 11:52
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adlitam
Mycket av det du skriver här vet vi inte alls. Bara mammans uppgift om att syskon inte var där. Tidiga uppgifter gör gällande att det var de han bråkat med.
Vittnet Tony säger att flera barn bråkat och att T blivit jagad, men detta vet vi ju inte heller hur väl detta stämmer.
Nej det är uppgifter från polisen att Texas syskon inte var på lekplatsen den här kvällen.
Citera
2011-10-19, 11:53
Medlem
Allons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Glöm inte att han inte var ensam med ansvar.Det finns fortfarande en massa föräldrar som var frånvarande .Att man inte var där betyder inte att man är oskyldig.

Det har du självklart rätt i. Det är på många ställen det verkar ha gått galet.
Citera
2011-10-19, 11:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jag kan förstå Tony på sätt och vis. Jag orkar aldrig säga till ungarna här, gjorde det en gång när några av dom kastade sten på en katt. Från ingenstans kom plötsligt mamman som jag inte sett röken av innan och började skrika om att jag skulle ge fan i hennes barn och att det var hon som var förälder och skulle säga till om dom gjorde något fel. Många föräldrar är tokaggressiva vad det gäller deras barn och jag tror inte alla orkar ta en eventuell strid, speciellt inte om man är ute med sitt eget barn.

I så fall är du en mesig jävel. Låta en sinnesrubbad kärring styra vart din moraliska kompass ska peka.
Ta dig i kragen och visa lite civilkurage så kommer du att må bättre.
Citera
2011-10-19, 11:55
Medlem
säkert några svartskalleungar
som gort detta
Citera
2011-10-19, 11:56
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Man vet inte ännu vad som hände i skogsdungen. Det är alltså för tidigt att säga attdet var barnen som hade ihjäl pojken, men det lutar starkt åt det. Det enda som är konstigt är att flera barn kan hålla tyst om en sådan här sak. Berättar det vuxna vittnet (Tony) sanningen?

Åldern (och identitet) på de andra barnen är inte fastställda ännu men skulle där vara något äldre barn (15-18år) så borde vittnet Tony nämna detta.

Att de andra barnen inte säger något tyder nästan på att de hotats till tystnad. Vilket inte är så svårt att föreställa sig. Killen som råkat ha ihjäl T är kanske ganska stark och stökig och har ev sina syskon med sig. "Den som säger något kommer råka illa ut" säger han innan de springer därifrån. Så kan det ha gått till.
Citera
2011-10-19, 11:58
Medlem
Deliras avatar
Jag noterar att Flashbacks virtuella riddarkår börjar spänna musklerna allt mer. De vet ju absolut hur man handskas med alla situationer i alla väder; och visst är det väl ändå mångkulturen och massinvällningen som är skuld till allt i dagens urartade svenska samhälle.

Ut med packet, tja-la-lalala-laaa!

Jösses. Är det inte blattar så är det resande, är det inte negrer så är det araber och om det nu mot förmodan är etniska svenskar så kan det ju alltid finnas en strimma av finneblod i den genetiska bägaren som ställer till det; om de nu inte gått en WT-kurs i hur man som wiggah ska bete sig mot kreti och pleti. För blonda renrasiga svenskar har aldrig begått brott, det vet vi ju. Om de nu inte är psyksjuka alltså, för då kan vi renrasiga i undantagsfall begå brott. Kanske.

FB-eliten har talat.

------

Angående Tony så kan det vara så enkelt att han inte vill rikta agg emot hans eget barn; vilket lätt kan ske om man beblandar sig. Jag vet inte hur hans situation ser ut och även om jag generellt håller med om att vi alla har ett ansvar så är det inte så svart eller vitt som vissa försöker få det till.

Månsan var ju roligast som minsann lärt sig av hanses barns mor hur man ska säga ifrån och handskas med stimmiga kids. Vilken tur att du har en sådan redig tjej/fru/sambo/särbo/knullbo/kulbo/whatever som har uppfostrat dig väl. Vi alla har ju inte sådan tur...
Senast redigerad av Delira 2011-10-19 kl. 12:02.
Citera
2011-10-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essoxx
Vet inte om nån tagit upp detta innan i tråden men är inte namnet Linderot ett typiskt namn hos resandefolket/tattare? Såg nån dokumentär om dessa på svt och då hette alla just Linderot.
Jag såg ett tv-program om en hockeyspelare som hette Forsberg, kan jag då utgå från att alla som heter Forsberg är hockeyspelare?
Sluta tramsa, ett 4-årigt barn har dött och det hade precis samma människovärde som alla andra och gör det till lika stor tragedi, så snälla, använd huvudet till annat än att stoppa in mat i och lägg ner allt rasse-trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in