2011-10-17, 07:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
På morgonekot nyss rapporterdes att polisen i nuläget inte misstänker brott.

Konstigt, ungar självdör sällan på några timmar. Kanske led han av någon sjukdom eller lyckades drunkna i ett dike.

Edit. Nej, något vattendrag finns tydligen inte i området.

Man kan ju tänka sig också medfött hjärtfel, epilepsianfall eller liknande. För att drunkna räcker det med en vattenpöl. I en intervju i Sveriges Radio Kronoberg uttalar sig en icke namngiven polis. På frågan om man misstänker brott svarar han att:

"Ja man kan ju inte utesluta [det] om man hittar en pojke avliden [...] Det vet man ju ännu inte."

Den tekniska undersökningen på platsen är inte klar än.
Citera
2011-10-17, 07:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Enligt tidigare skribenter i tråden är det en helt etnisk svensk familj som drabbats men jag har fått "halvtaskiga" uppgifter om att föräldrarna inte är födda i Sverige. Kan det vara så att ena föräldern är invandrare? Att invandrare är mer slarviga med uppfostran av sina barn än etniska svenska är allmänt känt så om det är en invandrarfamilj minskar sannolikheten för att det ligger ett brott bakom (åtminstone ett brott med en gärningsman okänd för offret och hans familj).

Kan ett barn på 4år frysa ihjäl på några få timmar i södra Sverige i Oktober månad?

Om jag vore du skulle jag ägna andra trådar min energi för att plocka invandringskritiska poäng. Finns enklare och mer riskfria trådar för det ändamålet.

Dina uppgiftslämnare har tidigare visat sig vara opålitliga. Bedömer du att din påstådda källa, om det ens finns någon, i det här fallet är säkrare? Oavsett vilket är inblandningen av en gärningsman utan anknytning till offret mycket osannolik.
Senast redigerad av Troian 2011-10-17 kl. 07:40.
Citera
2011-10-17, 07:27
Medlem
Troians avatar
Fått meddelat av en person med insyn (andrahandskälla) att det finns tecken på yttre skador på pojken. Kroppen ska tydligen också ligga kvar. Ett stort område har spärrats av. Allt tecken på att det finns åtminstone en misstanke om brott, om än informellt.
Senast redigerad av Troian 2011-10-17 kl. 07:34.
Citera
2011-10-17, 07:28
Medlem
PrimusPiluss avatar
AB skriver "Det är en stor barnaskara"

Indikerar somalier eller något annat MENA, mycket tragiskt oavsett vad det är för etnicitet.

Jag tror inte att en 4 åring kan frysa ihjäl på 5 timmar, skulle gissa att det är ännu mer tragiskt, ihjälslagen av sina syskon/kompisar. Mycket tragiskt!
Citera
2011-10-17, 07:32
Bannlyst
man kan nog snabbt komma fram till vem som ljuger
Citera
2011-10-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fått meddelat av en person med insyn (andrahandskälla) att det finns tecken på yttre åverkan på pojken. Kroppen ska tydligen också ligga kvar. Ett stort område har spärrats av. Allt tecken på att det finns åtminstone en misstanke om brott, om än informellt.

Kroppen ligger fortfarande kvar utomhus, alltså?
Citera
2011-10-17, 07:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Kroppen ligger fortfarande kvar utomhus, alltså?

Det är vad som påstås, ja.
Citera
2011-10-17, 07:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Fått meddelat av en person med insyn (andrahandskälla) att det finns tecken på yttre skador på pojken. Kroppen ska tydligen också ligga kvar. Ett stort område har spärrats av. Allt tecken på att det finns åtminstone en misstanke om brott, om än informellt.

Konstigt att radio säger att det inte finns misstanke om brott.
Citera
2011-10-17, 07:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Konstigt att radio säger att det inte finns misstanke om brott.

En anledning skulle kunna vara att någon förundersökning om brott inte har inletts.
Citera
2011-10-17, 07:48
Bannlyst
Oavsett vilken nationalitet barnen härstammar ifrån är det alltid sorgligt när sådant här inträffar. Tyvärr tror jag att ett brott har begåtts och de skyldiga är andra barn. R.I.P
Citera
2011-10-17, 07:57
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
En anledning skulle kunna vara att någon förundersökning om brott inte har inletts.

Polisen kanske tror att det är en lek som gått över styr
Citera
2011-10-17, 08:02
Medlem
Aposterioris avatar
På tv4 nyheterna för ngn minut sedan fick man se att pojken bars därifrån och kördes i väg.
Även här säger dom att brott inte kan uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in