Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-16, 00:20
  #1
Medlem
raw3ns avatar
Jaha, på något sett så har jag fått upp Security Sphere 2012 och detta är självklart fake!

Försökt googla det men vet inte om jag kan lita på allt som står där.. Även sökt här men inte hittat något!

Jag kan inte öppna aktivitetshanteraren eller öppna nerladdade program (laddade ner ngt från microsoft och malwarebytes...)

Finns det någon lösning? Vill inte formatera hela datorn.. Windows 7
Citera
2011-10-16, 01:12
  #2
Medlem
raw3ns avatar
Lyckades efter mycket om och men starta i felsäkert läge och körde en full scan med malewarebytes.. Nu är det borta, inget mer jag behöver oroa mig för?
Citera
2011-10-16, 11:21
  #3
Medlem
927s avatar
uppdatera, gör en snabb scan om en vecka. om du vill så gör en snabb scan med superantispyware, den kan hitta nån fil eller registerposter
Citera
2011-10-16, 12:12
  #4
Medlem
BarrySpecks avatar
Fick ockå det, precis efter att ha besökt pricerunner. Men kan vara från annat ställe vad vet jag.

Såhär tog jag bort det om någon mer skulle få det.
Taget från sweclockers:

"ladda ner http://download.cnet.com/Malwarebyte...-10804572.html till ett usb minne från en annan dator.

Starta den infekterade datorn i felsäkert läge med nätverk. Installera Mbam uppdatera och sedan virussöker du"
__________________
Senast redigerad av BarrySpeck 2011-10-16 kl. 12:15.
Citera
2011-10-16, 12:14
  #5
Medlem
SlaktarKents avatar
Guide på hur du tar väck det helt hittar du här http://deletemalware.blogspot.com/20...here-2012.html.
Citera
2011-10-16, 12:59
  #6
Medlem
raw3ns avatar
Vågade inte lita på någon sida från internet då det kan vara samma kille med något annat skit haha

Provade först att göra en snabbscan i felsäkert läge med nätverk men det funkade inte (Tog bort 8 filer)
Sedan provade jag en full scan i vanligt felsäkert läge och då fick den bort ytteliggare 12
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback