2011-10-15, 20:48
Medlem
micaeles avatar
Yo!

Det är som redan känt ett utbrett problem att det finns knarkhandel, prostitution, kriminalitet och annat roligt över PM på detta forum.
I dagsläget måste man lämna över sitt lösenord till en moderator som loggar in på ens konto och läser med egna ögon för att kunna starta en aktion mot regelbrytande användare. Man kan byta innan och efter, men det är alltför mycket arbete för en stackars användare som kanske får mottaga flertalet regelbrytande PM per dag.

När införs möjligheten att skapa rapport utifrån PM? Det kan nästan ställas som ett krav på forumet, då regelverket även stipulerar beteenden över PM - och därmed borde ge enkel möjlighet (lika som inlägg) att följa dessa.
Det känns inte som en alltför svår teknisk utmaning att implementera denna möjlighet och göra även PM-avdelningen skönare för människor vars intressen ofta skapar regelbrytande frågor.
Citera
2011-10-15, 20:55
Medlem
Mods har att göra endå utan en sådan funktion. Upplever du det som ett stort problem finner du nog tid till att rapportera det också.

Föresten vem är det som prostituerar sig via pm? den var ny
Citera
2011-10-15, 20:56
Medlem
Kungensbordells avatar
Det kan väl inte vara så svårt att göra en funktion där man bara kan vidarebefodra ett PM till en mod. Detta ska inte kunna göras om man har fifflat med meddelandet i fråga utan man ska bara kunna skicka originalet.
Citera
2011-10-15, 20:56
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Mods har att göra endå utan en sådan funktion. Upplever du det som ett stort problem finner du nog tid till att rapportera det också.

Finns ju horor som är öppna med det här, och då blir det nog några requests till dom från kåta användare.
Citera
2011-10-15, 21:02
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Yo!

Det är som redan känt ett utbrett problem att det finns knarkhandel, prostitution, kriminalitet och annat roligt över PM på detta forum.
Har du själv fått många PM ang prostitution mm?
Citera
2011-10-15, 21:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Mods uppgift är att se till så användare håller sig på rätt sida stängslet. Och rapportera? Var det inte just den funktionen jag precis föreslog?
Det innebär ju en mindre arbetsbelastning för ledningen att ta emot direkta rapporter från PM-lådor än att behöva mottaga lösenord och logga in på andra användares konton och därmed skapa en integritetsosäkerhet.

Citat:
You don't know half of it.
Senast redigerad av micaele 2011-10-15 kl. 21:09.
Citera
2011-10-15, 21:07
Medlem
Herrtrosas avatar
Tycker idén är rätt bra. Har alltför många gånger fått pokerreklam om "schyssta dealar" genom PM och jag har alltid tyckt att det varit skönare att kunna rapportera sådant direkt.
Citera
2011-10-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
...Det innebär ju en mindre arbetsbelastning för ledningen att ta emot direkta rapporter från PM-lådor...

You don't know half of it.

Menar att antalet rapporter kommer mångdubblas om en sådan funktion införs och som det ser ut nu finns det redan att göra på själva forumet. Är det någon användare man stör sig på kan man väll "ignorera" personen eller ta sig tid att rapportera den långa vägen.

Fan att man missar allt roligt på forat, antar att jag inte hänger i de rätta delarna av forumet.
Citera
2011-10-15, 21:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Har TS inget liv utanför forumet än att bry sig om detta? sen är det bara radera PM som man får svårare än så är det inte,nej detta ska rapporteras till pappa eller mamma.
Citera
2011-10-15, 21:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Menar att antalet rapporter kommer mångdubblas om en sådan funktion införs och som det ser ut nu finns det redan att göra på själva forumet. Är det någon användare man stör sig på kan man väll "ignorera" personen eller ta sig tid att rapportera den långa vägen.
Ursäkta min principiella hållning, men om nu reglerna innefattar även PM bör möjligheten att rapportera dessa finnas likadant som möjligheten att rapportera inlägg. Mångdubbling är nog för mycket, men visst blir det fler rapporter än idag. Dock mycket mindre belastning, som jag nämnde tidigare.
Ignorering i all ära - men då låter man också användare som bryter mot reglerna hållas kvar. Non grata i forumet, men ok i PM?
Notera väl att jag skiter fullständigt i vad folk gör över PM. Vill någon sälja knark eller kropp sker så flera gånger i sekunden redan. Detta är en ren regelmässig fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Har TS inget liv utanför forumet än att bry sig om detta? sen är det bara radera PM som man får svårare än så är det inte,nej detta ska rapporteras till pappa eller mamma.
Jodå, jag har ett roligt liv utanför forumet. Tror jag.
Saknar jag liv för att jag startat denna tråd med ett ämne som faller utanför ditt intresseområde?
Citera
2011-10-15, 21:36
Medlem
Ondves avatar
Citat:

Tänk då på att de i nuläget måste ha en ev liten pm konveration för att få lösenordet från den användaren som anmäler pm:et, sedan logga in på det kontot och kolla pm:et och se om det är regelbrott.

Micaeles förslag skulle snarare göra det enklare för dem då de skulle se det direkt, även om mängden skulle öka.
Citera
2011-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Tänk då på att de i nuläget måste ha en ev liten pm konveration ....

Skulle vara intressant att veta hur många anmälningar det kommer in som rör pm. Det kan inte vara allt för många idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in