2011-10-19, 00:21
Medlem
sebnies avatar
Bra idé.

Vidare tycker jag man bör införa så den "autorapporterar" när vissa ord, meningar eller liknande förekommer. Listan på de villkor som gör att ett PM autorapporteras bör hållas i sträng sekretess, minsta lilla läck om man blir av med sin modbehörighet+blir permbannad utan möjlighet till upplåsning efter 6mån.
Man bör också ha en funktion så man kan sätta upp en specifik användare på bevakning innefrån modpanelen och alla dess PM, både mottagna och skickade - autorapporteras. (Detta kan vara bra ifall en användare ägnat sig åt regelbrott i PM tidigare, och så kan man hålla koll på användaren ett tag)

För det finns ju möjligheten att användare är i maskopi med varandra och genomför t.ex. en knarkhandel via PM. Mod bör få insyn även i detta.
Citera
2011-10-19, 01:44
Medlem
Ondves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Bra idé.

Vidare tycker jag man bör införa så den "autorapporterar" när vissa ord, meningar eller liknande förekommer. Listan på de villkor som gör att ett PM autorapporteras bör hållas i sträng sekretess, minsta lilla läck om man blir av med sin modbehörighet+blir permbannad utan möjlighet till upplåsning efter 6mån.
Man bör också ha en funktion så man kan sätta upp en specifik användare på bevakning innefrån modpanelen och alla dess PM, både mottagna och skickade - autorapporteras. (Detta kan vara bra ifall en användare ägnat sig åt regelbrott i PM tidigare, och så kan man hålla koll på användaren ett tag)

För det finns ju möjligheten att användare är i maskopi med varandra och genomför t.ex. en knarkhandel via PM. Mod bör få insyn även i detta.

Nej fy fan, skulle flashback börja med sådana storebrorsfasoner så skulle jag nog iaf fundera på att logga ut permanent. Nu tror jag ju dock ändå inte att ditt förslag ligger i linje med hur flashbacks styrande vill att forumet ska utvecklas så jag är inte orolig.
Citera
2012-04-12, 15:25
Medlem
NirvanAs avatar
Detta har börjat störa mig nåt enormt... inget verkar ha hänt på 1 år
Citera
2012-09-25, 23:54
Moderator
memymos avatar
Något som slog mig är väll att om användaren inte vill ge ut sitt lösen till en mod. Skulle man kunna använda TeamViewer?

Då är det ju bara att ta upp webläsaren när det är aktivt och visa pmet genom skärmdelningen.

Vad säger användarna och vad säger mods/admins i väntan på att rapportera PM funktionen kommer?

Jag skulle t.ex inte ha något emot att göra på det viset.
Citera
2012-09-26, 08:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Något som slog mig är väll att om användaren inte vill ge ut sitt lösen till en mod. Skulle man kunna använda TeamViewer?

Då är det ju bara att ta upp webläsaren när det är aktivt och visa pmet genom skärmdelningen.

Vad säger användarna och vad säger mods/admins i väntan på att rapportera PM funktionen kommer?

I sig är det ju en bra idé men långt ifrån alla har ju TeamViewer eller liknande.
Citera
2012-09-26, 11:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:

En i sak god tanke, men man ska inte behöva använda tredjepartsprogram för att hantera regelbrott och bevisningen utav detta.
Dessutom behöver man inte ge sitt lösenord om man inte vill det, eftersom man kan byta till något annat innan och sedan byta tillbaka. Omständigt, men fungerar i väntan på bättre funktioner.
Citera
2012-09-26, 15:00
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I sig är det ju en bra idé men långt ifrån alla har ju TeamViewer eller liknande.

Med tanke på att det tar 5 min att installera och är väldigt smidigt kanske både användare och mod orkar bråka lite med det för att man inte vill ge ut sitt lösenord.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En i sak god tanke, men man ska inte behöva använda tredjepartsprogram för att hantera regelbrott och bevisningen utav detta.
Dessutom behöver man inte ge sitt lösenord om man inte vill det, eftersom man kan byta till något annat innan och sedan byta tillbaka. Omständigt, men fungerar i väntan på bättre funktioner.

Många har säkert använt en mail som försvinner efter ett tag om den inte används. T.om skapar en hotmail bara för flashback som sedan glöms av och den försvinner ur systemet. Då är det inte så enkelt att bara byta, vilket jag såg detta som en lösning till PM RP har kommit i hamn.

Och då det går att ställa in att man bara skall visa/stänga av mirror funktion etc etc och det går köra genom VPN tunnlar så är det ju säkert i sig.

EDIT: Sedan är det ju en lösning genom att göra såhär garanteras det att moderatorn man visar pm för INTE kan läsa några andra pm. Utan bara det man rapporterar.
Senast redigerad av memymo 2012-09-26 kl. 15:10.
Citera
2012-09-26, 15:41
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Funktionen ligger, som jag skrev i en annan tråd nyss, på vår att göra-lista. Dock så finns det en hel del annat också på denna lista, men det kommer. Vi har inte glömt bort det.

admin4
Citera
2012-09-27, 10:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Med tanke på att det tar 5 min att installera och är väldigt smidigt kanske både användare och mod orkar bråka lite med det för att man inte vill ge ut sitt lösenord.

Jo visst men det finns rätt många "technically impaired ducks" här på forumet. Vidare så ska tredjepartsmjukvara inte behöva användas. Jag personligen tänker inte börja installera saker jag kanske kommer att använda för att moderera på ett forum. Hade det varit ett krav hade jag förmodligen hoppat av.

Som tur är så ligger ju ett RP-system för PM i pipen så jag slipper både hoppa av och använda TeamViewer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in