2011-10-15, 23:54
Moderator
Lobengulas avatar
Jag tycker det är ett utmärkt förslag. Nu drabbas inte I&I så mycket av illegala pm som behöver rapporteras men det finns andra forum på FB som är mer drabbade
Citera
2011-10-16, 00:15
Medlem
eXtremos avatar
Utmärkt förslag, det enda negativa jag kan se är att det inte framkommit vilken mod som skall ta hand om dessa rapporter, eller det är kanske tänkt att de riktas till alla. Att en ensam mod skulle utses till "pmmod" skulle vara litet tufft, då det skulle komma in oerhört många rapporter. Löses detta, och om det går rent tekniskt, är det en väldigt bra idé!
Citera
2011-10-16, 00:16
Medlem
Uselt att det inte redan finns.
Citera
2011-10-16, 00:18
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Skulle vara intressant att veta hur många anmälningar det kommer in som rör pm. Det kan inte vara allt för många idag.

Nej det stämmer väl, det är inte så det dräller in rapporter gällande regelbrott via PM. Fast det är samtidigt inte chockerande ovanligt heller. Jag tycker att idén är bra (om än inte ny) och funktionen är egentligen rätt viktig. Det skall ju inte få gå att gömma sin brottsliga karriär bakom PM bara för att det är jobbigt att rapportera missbruk. Nu måste vi ju logga in och verifiera manuellt. Inte smidigt.

Och även jag, som moderator har blivit erbjuden olagliga transaktioner av sexuell karaktär, via PM. Hål i huvudet på den näthoran, om vi säger så.

För att svara på trådens titel med: Jag tror att det kommer införas när teknikerna betat av punkt 372 på to-do-listan, eller så.
Citera
2011-10-16, 00:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Nej det stämmer väl, det är inte så det dräller in rapporter gällande regelbrott via PM.
Inte så konstigt eftersom denna funktion saknas. Med tanke på att användare måste byta eller lämna sitt lösenord (vilket jag gjort någon gång) är det självfallet att ni inte får in så många rapporteringar om detta. PM lever sitt egna liv, och ni skulle bara veta hur många PM som skickas i anledning till knarkhandel, sexförsäljning och hälerihandel bakom eran vetskap! Men det ser ni ju inte, eftersom det är så jobbigt att rapportera PM till moderatorer.
Citat:
Och även jag, som moderator har blivit erbjuden olagliga transaktioner av sexuell karaktär, via PM. Hål i huvudet på den näthoran, om vi säger så.
Tell us more! Som moderator vore det intressant för oss användare att veta hur mycket skit du tar emot utan att för den skull kunna rapportera det på enkelt sätt via knappfunktion!
Citat:
För att svara på trådens titel med: Jag tror att det kommer införas när teknikerna betat av punkt 372 på to-do-listan, eller så.
Kunde du inte ha hittat på något mer fascinerande? Jaja, teknikerna har minst 372 saker att ta hand om...men allt som handlar om användarnas liv och enkelhet i att skriva på Flashback Forum ligger så långt bak att man baxnar. Precis som vanlligt känner vi att ledningen har semester, bryr sig om helt andra saker - än att faktiskt orka göra något åt vad halvmiljonen användare behöver! Återigen...skam och dåliga ursäkter. Förklaring på det, o du mod som har seende i Outlaw?
Citera
2011-10-16, 00:48
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kunde du inte ha hittat på något mer fascinerande? Jaja, teknikerna har minst 372 saker att ta hand om...men allt som handlar om användarnas liv och enkelhet i att skriva på Flashback Forum ligger så långt bak att man baxnar. Precis som vanlligt känner vi att ledningen har semester, bryr sig om helt andra saker - än att faktiskt orka göra något åt vad halvmiljonen användare behöver! Återigen...skam och dåliga ursäkter. Förklaring på det, o du mod som har seende i Outlaw?

Jag sa aldrig hur långt ner på listan de kommit.
Citera
2011-10-16, 01:19
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag sa aldrig hur långt ner på listan de kommit.
Jo, du sade att detta låg på punkt 373 i listan. Ber om ursäkt för detta, men som moderator måste du anse att dina ord är likadana som ledningens i det fall du inte förklarar annat. Du är språkrör i alla fall du inte uttryckligen avsäger dig detta. Synd men sant.
Citera
2011-10-16, 02:02
Medlem
fizzles avatar
Det är ingenting du kan kräva micaele. De flesta mod skriver väl ändå under med titeln när de går in i karaktären, annars räknar i alla fall jag dem som vanliga användare.
Citera
2011-10-16, 04:17
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Jo, du sade att detta låg på punkt 373 i listan. Ber om ursäkt för detta, men som moderator måste du anse att dina ord är likadana som ledningens i det fall du inte förklarar annat. Du är språkrör i alla fall du inte uttryckligen avsäger dig detta. Synd men sant.
En moderators inlägg är dennes personliga åsikter, om inte annat förklaras. Inte tvärtom.
Citera
2011-10-16, 08:29
Medlem
epost72s avatar
Om man bortser från teknikaliteterna, hur PM-RP:na ska hanteras internt osv, problem är till för att lösas.
Så måste man ändå tillstå att idén är bra om än inte helt ny.
Det finns ett behov av att rationalisera denna hantering som i dag är mycket omständig för både medlemmar o moderatorer.
Jag skulle gissa att många helt sonika avstår från att rapportera pga detta.

Samtidigt tror jag inte att det skulle stiga ofantligt med rapporter, i slutändan kanske det hamna på samma arbetsbörda men att fler ärenden utreds.
Citera
2011-10-16, 08:51
Medlem
Citat:

Upphör aldrig att förvåna mig över naiviteten hos vissa:

"Wow jag kom på en superbra idé idag! Fan att ledningen/teknikerna/"någon" inte kan fixa det nu på en gång.

Visserligen finns det kanske 300 genomtänkta förbättringsförslag som väntat länge på att bli fixade, men min idé är så brilliant så skit i de andra och fixa NU! (eller helst, fixa de andra OCH mitt förslag NU!)"

Citera
2011-10-16, 09:09
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:

Jomenvisst är det så. Du har uppfattat det ganska korrekt. Men du kanske även har uppfattat att samtliga moderatorer är försiktiga med konkreta detaljer. Detta är ju bara ett direkt resultat av att vi lovat total diskretion i alla frågor som rör forumets bakgård. Om du inte redan visste det så noteras och lyfts i princip samtliga förslag som användarna ger här i Flashbacksektionen. En del förslag genomförs omedelbart (enkla rättstavningar är ett exempel) andra dröjer några veckor (nya forumsektioner) och andra läggs till mer långsiktiga förbättringar som kräver mycket kodande och klurande.

Som påpekats skulle en sådan funktion leda till vissa problem, som först måste lösas. Vem skall få rapporterna? Inte ert problem, men det kan säkert ta sin rundliga tid att diskutera fram en lösning på det. (slumpat, dedikerade pm-mods, eller en allmän RP-pott är exempel som måste dryftas eftersom det kommer krävas olika sorters kod för att få det att fungera)

Det känns som att du tycker att jag var lite nedlåtande mot dig micaele, och det var absolut inte meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in