Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-14, 12:40
  #1
Medlem
weekends avatar
Såhär ligger det alltså till;

för ungefär två veckor sedan sökte jag ett jobb som Au pair i Dubai, har aldrig varit intresserad av detta tidigare men tänkte att det hade varit spännande att vara i Dubai ett år.

Ungefär tio minuter efter att jag hade sökt tjänsten så ringde de upp mig på företaget och sa att de var intresserade av både mig och min kusin.
Ja, dom sökte två stycken så vi sökte det helt enkelt tillsammans då vi båda vill härifrån.

Han som ringde bad oss att registrera hos på Aupair.se och sa att han sedan skulle sätta ihop våra ansökningar och skicka dessa till familjen i Dubai.

Igår så ringde det en svensk tjej från Dubai, vad jag har förstått så är det denna tjej som håller kontakt med au pair agenturen i Sverige och därefter väljer ut vilka som skulle passa familjen.
De ringde till både mig och min kusin och erbjöd oss båda att komma, dessvärre så har hon tre veckor kvar på sin uppsägningstid här i Sverige.
De sa att de var intresserade av henne trotts allt och att hon kanske kunde flyga raka spåret till Dubai i början av nästa månad.

Denna familj reser mycket och befinner sig just nu i Paris i två till tre veckor och de vill boka en öppen biljett åt mig redan på Söndag.
Nu blir det antagligen på Torsdag eftersom att jag väntar på att mitt pass skall bli klart.
Dom bor på ett lyxhotell mitt i centrala Paris och jag skall ta hand om ett av deras fyra barn.

Om dom gillar mig så vill de ha med mig direkt till Dubai.

Familjen är kunglig,- mamman i familjen är prinsessa,
bara det kan ju vara ett äventyr.

Anledningen till att de söker skandinaviska barnflickor är för att de tycker att vi har ett bra pedagogiskt tänk kring barn, detta märkte dom när de fick en svensk barnflicka som fortfarande jobbar med ett av deras barn. Det är också hon som kommer att möta mig på flygplatsen.

Nu är jag väldigt osäker, det låter ju enligt mig ganska konstigt.
Är Scandinavian Au-Pair Center ett seriöst företag?
Jag ringde dom idag och de sa tt de bara är en "mellanhand" och att jag skulle ringa tillbaks till hon som kontaktade mig och prata med henne.
Det är också denna familjen som jag kommer att vara anställd hos, alltså inte hos Scandinavian Au-Pair Center.

Hur skall jag gå till väga för att känna mig säker?
Är det såhär det går till?
Kommer jag att bli slaktad, våldtagen och kastad i en källare?

Tacksam för snabba svar, framför allt från er som har jobbat som Au pair tidigare.
Citera
2011-10-14, 12:45
  #2
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weekend
Kommer jag att bli slaktad, våldtagen och kastad i en källare?

Tacksam för snabba svar, framför allt från er som har jobbat som Au pair tidigare.

Nu har jag inte jobbat som au pair men haft det själv när jag var liten. Ser dock framför mig som i filmen Taken där rika araber säljer västerländska oskulder. Men om allt stämmer så lär du få en riktigt sjuk upplevelse som inte många andra i världen kommer i närheten av.
Citera
2011-10-14, 12:51
  #3
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weekend
Såhär ligger det alltså till;

för ungefär två veckor sedan sökte jag ett jobb som Au pair i Dubai, har aldrig varit intresserad av detta tidigare men tänkte att det hade varit spännande att vara i Dubai ett år.

Ungefär tio minuter efter att jag hade sökt tjänsten så ringde de upp mig på företaget och sa att de var intresserade av både mig och min kusin.
Ja, dom sökte två stycken så vi sökte det helt enkelt tillsammans då vi båda vill härifrån.

Han som ringde bad oss att registrera hos på Aupair.se och sa att han sedan skulle sätta ihop våra ansökningar och skicka dessa till familjen i Dubai.

Igår så ringde det en svensk tjej från Dubai, vad jag har förstått så är det denna tjej som håller kontakt med au pair agenturen i Sverige och därefter väljer ut vilka som skulle passa familjen.
De ringde till både mig och min kusin och erbjöd oss båda att komma, dessvärre så har hon tre veckor kvar på sin uppsägningstid här i Sverige.
De sa att de var intresserade av henne trotts allt och att hon kanske kunde flyga raka spåret till Dubai i början av nästa månad.

Denna familj reser mycket och befinner sig just nu i Paris i två till tre veckor och de vill boka en öppen biljett åt mig redan på Söndag.
Nu blir det antagligen på Torsdag eftersom att jag väntar på att mitt pass skall bli klart.
Dom bor på ett lyxhotell mitt i centrala Paris och jag skall ta hand om ett av deras fyra barn.

Om dom gillar mig så vill de ha med mig direkt till Dubai.

Familjen är kunglig,- mamman i familjen är prinsessa,
bara det kan ju vara ett äventyr.

Anledningen till att de söker skandinaviska barnflickor är för att de tycker att vi har ett bra pedagogiskt tänk kring barn, detta märkte dom när de fick en svensk barnflicka som fortfarande jobbar med ett av deras barn. Det är också hon som kommer att möta mig på flygplatsen.

Nu är jag väldigt osäker, det låter ju enligt mig ganska konstigt.
Är Scandinavian Au-Pair Center ett seriöst företag?
Jag ringde dom idag och de sa tt de bara är en "mellanhand" och att jag skulle ringa tillbaks till hon som kontaktade mig och prata med henne.
Det är också denna familjen som jag kommer att vara anställd hos, alltså inte hos Scandinavian Au-Pair Center.

Hur skall jag gå till väga för att känna mig säker?
Är det såhär det går till?
Kommer jag att bli slaktad, våldtagen och kastad i en källare?

Tacksam för snabba svar, framför allt från er som har jobbat som Au pair tidigare.

Om du känner lite osäkerhet inför ditt nya au pair jobb, så tycker jag att du skall ringa mellanhanden och prata lite mer ingående med henne, du kan också be mellanhanden, att den svenska tjejen som redan jobbar hos familjen ringer dig och berättar hur det är att jobba där, och om famijen är en bra arbetsgivare.
Citera
2011-10-14, 12:58
  #4
Medlem
FreeThinkers avatar
Låter väldigt suspekt att det skulle handla om kungligheter. Hmm kanske borde ringa ambassaden och höra om de känner till några problem.
Citera
2011-10-14, 13:18
  #5
Medlem
Frenchbacks avatar
Det sista en arabisk kunglig familj behöver är någon blåögd svenskfödd barnflicka som ska ta hand om deras barn. En kunglig familj brukar ha extremt tränade barnflickor vars historik är känd från barndomen och barnflickorna måste dessutom vara från samma land, ha samma religion och kunna i princip allt om traditioner, kultur osv. Varför skulle någon arabisk familj anlita kristna/ateister överhuvudtaget?

I ditt fall skulle jag vara mycket försiktigt.

Bolaget säger att de började 1985, är på internet sedan 1998.
Enligt Allebolag är bolaget registrerad sedan 2007 och har 0 anställda.


http://www.allabolag.se/9697287648
Citera
2011-10-14, 13:35
  #6
Medlem
weekends avatar
Jag skickade precis ett sms till tjejen som jag har haft kontakt med,
frågade vad hotellet i Paris heter och vad familjen heter och fick svaret;

I cant´t give you the family name. Its confidential, they are royal family all i can say. I can send you namne of the children, but no pictures. I will do my best to get time to send you the agreement, responsibillites, work duties and rules. So you can have a read.
We will wait till you get your passport i think that is more safe, the family can decide to leave at any time you see.
All the best.

Bör jag tacka nej?
Citera
2011-10-14, 13:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchback
Varför skulle någon arabisk familj anlita kristna/ateister överhuvudtaget?

För några år sedan då jag lyssnade på radioprogrammet Transit i Sveriges Radio, hade de ett reportage om en svensk tjej som jobbade hos en arabisk prinsessa. Tjejen berättad alltså sin historia i radio. Av vad jag kommer ihåg var hon någon slags kammarjungfru eller betjänt. Det var ett väldigt intressant program. Bra betalt verkade det vara iaf.
Citera
2011-10-14, 13:41
  #8
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weekend
Jag skickade precis ett sms till tjejen som jag har haft kontakt med,
frågade vad hotellet i Paris heter och vad familjen heter och fick svaret;

I cant´t give you the family name. Its confidential, they are royal family all i can say. I can send you namne of the children, but no pictures. I will do my best to get time to send you the agreement, responsibillites, work duties and rules. So you can have a read.
We will wait till you get your passport i think that is more safe, the family can decide to leave at any time you see.
All the best.

Bör jag tacka nej?

Det beror på. Hur komfortabel är du med tanken att bli tvångsinjecerad med heroin sen brukad som knulldocka?
Citera
2011-10-14, 13:48
  #9
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weekend
Familjen är kunglig,- mamman i familjen är prinsessa,

I princip alla är kungligheter där nere. Säger de iaf. Kusiners kusiners kusiner.

Min bror bor där nere. Han har en aupair från nåt asiatland. Och hon har berättat att hon är mkt glad över att vara där, då de hon jobbat åt innan, som var infördingar, var riktiga svin.
Men det behöver ju inte betyda att alla är svin.

Men du kan vara beredd på att arbetsklimatet inte är som i Sverige direkt. Man får vara beredd på att kröka rygg åt arabjävlarna som brorsan säger.
Citera
2011-10-14, 13:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weekend
Bör jag tacka nej?

Be om referenser, dvs be att få tala med deras tidigare barnvakter.
Ifall du får en flygbiljett (tur och retur) för att åka till Paris kan du ju åka dit och träffa dem. Du kanske märker när du träffar familjen att du inte vill jobba för dem.
Sedan är det en ganska stor risk med att jobba för en familj privat. Ifall de är missnöjda med dig och du får sparken kommer du att få stå för din egen hemresa fr Dubai. Har du kollat upp ifall du behöver visum för att vara aupair osv?
__________________
Senast redigerad av joanna 2011-10-14 kl. 14:06.
Citera
2011-10-14, 14:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchback
Det sista en arabisk kunglig familj behöver är någon blåögd svenskfödd barnflicka som ska ta hand om deras barn. En kunglig familj brukar ha extremt tränade barnflickor vars historik är känd från barndomen

Beror väl lite på vad TS har för bakgrund. Är hon 25 och har dokumenterad utbildning/erfarenhet av att jobba med barn är det troligare att en sådan familj är intresserad än om hon är 19 och aldrig haft ett jobb.

Eller så har familjen en chefsnanny som har ansvar för de individuella barnflickor de verkar ha till varje barn. Då kanske det spelar mindre roll vilka de sistnämnda är.
Citera
2011-10-14, 14:42
  #12
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denisee
Beror väl lite på vad TS har för bakgrund. Är hon 25 och har dokumenterad utbildning/erfarenhet av att jobba med barn är det troligare att en sådan familj är intresserad än om hon är 19 och aldrig haft ett jobb.

Eller så har familjen en chefsnanny som har ansvar för de individuella barnflickor de verkar ha till varje barn. Då kanske det spelar mindre roll vilka de sistnämnda är.

Nog viktigare hur blond hon är och hur fina tuttar hon har i detta fallet. Är hon för gammal så kanske inte araberna vill ha henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback