Resultat: Tävling i matlagning varje månad???
Ja
78,38%
29 röster
Nej
21,62%
8 röster
  • 3
  • 4
2011-10-15, 22:44
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Konceptet kan alltid diskuteras (precis som vi gör). Vad du dock benämner som pretentiöst dravel uppfattar jag som brist på argumentation från din person.

Och precis som i ditt tidigare inlägg så väljer du ett språkbruk som endast syftar till att såra och angripa på ett personligt plan.

Det "lustiga" är att inte en av moderatorerna reagerar på ditt ordval, förmodligen eftersom det inte tjänar deras syften eller deras argument.

~Paul~

Personligen tycker jag att ditt språkbruk och ditt upprepande av samma poster om och om igen uppfattar jag som brist på argumentation och provocerande, jag är förvånad ingen moderator påpekat detta.
Ooops vänta det har dom visst gjort.

Jag är förövrigt väldigt skeptisk till att du ens överhuvud taget hade tänkt vara med i den här tävlingen.
Citera
2011-10-16, 09:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Personligen tycker jag att ditt språkbruk och ditt upprepande av samma poster om och om igen uppfattar jag som brist på argumentation och provocerande, jag är förvånad ingen moderator påpekat detta.
Ooops vänta det har dom visst gjort.

Jag är förövrigt väldigt skeptisk till att du ens överhuvud taget hade tänkt vara med i den här tävlingen.
Jag har ju förklarat varför jag upprepat mig. Läs vad jag har skrivit. Det finns med andra ord orsak därtill. Att du i detta läge också upprepar det redan sagda noteras härmed .

Frågan gällande mitt deltagande i den här tråden har ingenting med själva trådämnet att göra. Frågan är huruvida en tråd av den här karaktären har potential till att bli lyckad. Vi har ju som sagt redan testat en mer sammansatt tävlingsvariant med ganska dåliga resultat. Det aktuella förslaget är enligt min åsikt endast en sämre kopia på den tidigare tävlingen.

~Paul~
Citera
2011-10-16, 09:50
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du talar emot dig själv på dessa två punkter. Först säger du att du föredrar kvalitét framför kvantitét men samtidigt så säger diu att det inte behöver vara en pretentiös tävling som skall tas på gravt allvar.

Vad menar du egentligen (utom att stödja din moderatorkompis?)

~Paul~
Att i detta läget prata om kvalitet istället för kvantitet menar jag att poängen är inte att ha många bilder, vilket det förvisso skulle bli om man bara tog den ur "visa dina maträtter" utan att få någon struktur och att alla har samma inriktning. Inte att maten måste vara av högsta kvalitet. Var det verkligen så svårt att förstå?

Och givetvis stödjer jag min medmoderators förslag då vi redan diskuterat det innan det togs upp här och det för att jag tycker att det är en god idé, inte för att det är en moderator.

I graffiti-delen har vi tävlingar då och då, oftast på initiativ av användarna men det är en kul grej som många uppskattar.

Vill du inte vara med så är det ju bara att låta bli att delta. Så enkelt är det.
Citera
2011-10-16, 10:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Att i detta läget prata om kvalitet istället för kvantitet menar jag att poängen är inte att ha många bilder, vilket det förvisso skulle bli om man bara tog den ur "visa dina maträtter" utan att få någon struktur och att alla har samma inriktning. Inte att maten måste vara av högsta kvalitet. Var det verkligen så svårt att förstå?

Och givetvis stödjer jag min medmoderators förslag då vi redan diskuterat det innan det togs upp här och det för att jag tycker att det är en god idé, inte för att det är en moderator.

I graffiti-delen har vi tävlingar då och då, oftast på initiativ av användarna men det är en kul grej som många uppskattar.

Vill du inte vara med så är det ju bara att låta bli att delta. Så enkelt är det.
OK, tack för förklaringen.

~Paul~
Citera
2011-10-16, 10:11
Medlem
svinpäls7s avatar
Tycker det låter som en rolig idé.
Att man inte kan se hur det smakar är väl inget problem, det handlar ju om att ge en snygg presentation. Detta är ju en stor del av upplevelsen med att äta så visst handlar det om matlagning.
Ser det för jävligt ut så kvittar det ju hur fin kamera du har, det ser ut som skit ändå.
Nu tror jag inte risken för fusk här är överhängande (vem fan orkar skapa en måltid vax för att fuska i en fb tävling?) men för att undvika det ändå har jag ett förslag.
Vi kan välja ett recept från tasetline, recept.nu eller liknande.
Det bör vara ett recept som alla har möjlighet att tillaga, dvs, det ska gå att få tag på ingredienser utan att ruinera sig eller har tillgång till specialbutiker.
Sen kräver vi en bild på inköpta ingredienser och kanske två bilder när det lagas mat, och så den sista bilden som det ska röstas på.
Att ta några extra bilder kan knappast innebära nåt problem tycker jag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in