Resultat: Tävling i matlagning varje månad???
Ja
78,38%
29 röster
Nej
21,62%
8 röster
2011-10-15, 17:36
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Med tanke på dina tidigare reaktioner (rättare sagt avsaknad av desamma) så undrade jag om du verkligen hade läst de argument som undertecknad och andra hade kommit med. Man brukar ju bemöta argument med argument eller någon typ av kommentar.

Ber därför om ursäkt för att jag upprepade mig och därmed retade upp dig.

~Paul~

Du retar inte upp mig, däremot så är det tråkigt att du finner dina egna inlägg givande när de bara är upprepande.

Tycker att du kan komma med några egna förslag, personligen så vill jag se matlagning utvecklas och alla tankar är välkomna. Vet inte vad jag ska kommentera, men du har tyvärr bara upprepat dig och det ger ju inget i slutändan.
Citera
2011-10-15, 17:57
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Du retar inte upp mig, däremot så är det tråkigt att du finner dina egna inlägg givande när de bara är upprepande.

Tycker att du kan komma med några egna förslag, personligen så vill jag se matlagning utvecklas och alla tankar är välkomna. Vet inte vad jag ska kommentera, men du har tyvärr bara upprepat dig och det ger ju inget i slutändan.
Varför jag upprepade mig var för att du som TS inte kom med någon sorts reaktion på den diskreta kritik som framför allt SvenEricTheGamble och undertecknad uttryckt. Jag var därför inte helt säker på att du hade läst våra inlägg. Att folk inte läser inlägg, utan kommer med sina egna uttalanden är ju en vanlig företeelse .

Du svarade däremot på gmn-s inlägg med: "Det är ju svårt att genomföra ett smaktest. Hur hamburgaren smakar är därmed ointressant."

Jag förmodar att du därmed ansåg att ämnet var utagerat. Tyvärr håller jag inte med om det. Vi har ju redan en fototråd där man kan dumpa en massa manipulerade bilder. Det som skulle göra den här tråden annorlunda är enbart möjlighet att kunna bedöma smaken. Eftersom detta inte är görligt så faller hela idén bakom den här tråden platt till marken.

~Paul~
Citera
2011-10-15, 18:34
Medlem
Cantorass avatar
Många var entusiastiska förra gången vi skulle starta en tävling i tråden, men i slutändan var det vädigt få som ställde upp, trots att Salgoud och dePaul lade ner mycket jobb på att fixa ett bra och intressant koncept.

Idén med än tävling är kul - men vi har redan testat och sett att det inte funkar i praktiken.

Ett koncept vore dock att samla länkarna til lde bilder som publiceras i "Bilder på dina maträtter" en gång i månaden och ha en omröstning. Det blir öppet och utan tema, men det blir i alla fall många bidrag.
Citera
2011-10-15, 18:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Ett koncept vore dock att samla länkarna til lde bilder som publiceras i "Bilder på dina maträtter" en gång i månaden och ha en omröstning. Det blir öppet och utan tema, men det blir i alla fall många bidrag.
Ett mycket bra förslag!

~Paul~
Citera
2011-10-15, 18:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Många var entusiastiska förra gången vi skulle starta en tävling i tråden, men i slutändan var det vädigt få som ställde upp, trots att Salgoud och dePaul lade ner mycket jobb på att fixa ett bra och intressant koncept.

Idén med än tävling är kul - men vi har redan testat och sett att det inte funkar i praktiken.

Jag föredrar kvalitet före kvantitet, poängen är inte att göra en lek för de som redan postar där utan att kanske låta andra se det roliga i att dela med sig av sina maträtter.

Mat behöver inte vara så pretentiöst eller gravallvarligt, det handlar inte om att ha mest rätt heller, det ska vara roligt, inspirerande och lustfullt! Just därför gillar jag Evil_Eds koncept i trådstarten.
Citera
2011-10-15, 18:57
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:

Jag räknar med att det kan bli ett stort gehör inför en första omgång men att detta kommer att avta. Men det är också där som det är viktigt att flera deltar genom att rösta och att visa intresse inför pågående tävlig och kommande månad.
Självklart kommer flera att lägga ner ett jobb i detta för att det ska fungera, men det kan förhoppningsvis ge ett bra resultat också.

Citat:

Det är väl dags att vi styr upp något seriöst, personligen tror jag att detta kan locka både flera att skriva i matlagning samt nya medlemmar.

Citat:

Tror jag däremot inte alls på, just den tråden har väldigt sviktande kvalité och tyvärr en hel del pajkastning. En tävlingstråd ska i mina ögon vara befriad från personer som ej tillför konstruktiv kritik.
Citera
2011-10-15, 19:14
Medlem
JonDs avatar
Även om det nu blir en tävling i snyggast upplägg så låter det minst sagt roligt.
Citera
2011-10-15, 20:21
Medlem
Cantorass avatar
Citat:

Tror jag däremot inte alls på, just den tråden har väldigt sviktande kvalité och tyvärr en hel del pajkastning. En tävlingstråd ska i mina ögon vara befriad från personer som ej tillför konstruktiv kritik.

Förvisso, men min tanke var att bara ta länkarna till bilderna och lägga dem i en separat "tävlingstråd". Tävlingsmoderatorn får se till att det bara blir en bild på varje seriös rätt och att "dum-kommentarer" rensas från tävlingstråden.

Konceptet är enkelt - det är väl bara att testa och sedan lägga ner om det inte funkar/spårar ur?
Citera
2011-10-15, 21:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tror jag däremot inte alls på, just den tråden har väldigt sviktande kvalité och tyvärr en hel del pajkastning................En tävlingstråd ska i mina ögon vara befriad från personer som ej tillför konstruktiv kritik.
Precis. Men vad är det som säger att den tilltänkta tråden kommer att bli annorlunda?

Enligt min åsikt så skapar du bara ytterligare en fototråd med tveksam kvalité eftersom varken metoden eller smaken kommer att dokumenteras. Det enda du blir presenterad är en bild (som kan bli tweakad till oändlighet) samt en beskrivning som man eventuellt har hittat på nätet.

Förresten, hur hade du tänkt dig att "befria" den här tråden från personer som "ej tillför konstruktiv kritik?"

~Paul~
Citera
2011-10-15, 21:59
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
1, Jag föredrar kvalitet före kvantitet

2. Mat behöver inte vara så pretentiöst eller gravallvarligt, det handlar inte om att ha mest rätt heller, det ska vara roligt, inspirerande och lustfullt! Just därför gillar jag Evil_Eds koncept i trådstarten.
Du talar emot dig själv på dessa två punkter. Först säger du att du föredrar kvalitét framför kvantitét men samtidigt så säger diu att det inte behöver vara en pretentiös tävling som skall tas på gravt allvar.

Vad menar du egentligen (utom att stödja din moderatorkompis?)

~Paul~
Citera
2011-10-15, 22:10
Medlem
Frank Friendlys avatar
Tävlingen är numera total ointressant.

Pretentiös analt dravel över 3 sidor.

Konceptet. laga maten, skriv upp ingredienser/hur du gjorde, posta en bild anonymt hade varit en perfekt rolig lekfull tävling utan något strul.
Citera
2011-10-15, 22:22
Medlem
dePauls avatar
Konceptet kan alltid diskuteras (precis som vi gör). Vad du dock benämner som pretentiöst dravel uppfattar jag som brist på argumentation från din person.

Och precis som i ditt tidigare inlägg så väljer du ett språkbruk som endast syftar till att såra och angripa på ett personligt plan.

Det "lustiga" är att inte en av moderatorerna reagerar på ditt ordval, förmodligen eftersom det inte tjänar deras syften eller deras argument.

~Paul~
Senast redigerad av dePaul 2011-10-15 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in