2011-05-25, 10:18
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
"The contest"-avsnittet och när George blir smart av att avstå från sex är helt klart två av mina favoriter.

"Are you Master of your Domain?"
"I am King of the County. You?"
"Lord of the Manor."
"I'm Queen of the castle!"

Eller det när Kramer ska köpa ny bil och vill provåka först och sedan försöker ta sig så långt han kan på en tank. Någon som vet vilket avsnitt och säsong den episoden är?

Sista säsongen (9), episod 11; The Dealership.
Citera
2011-05-25, 10:23
Medlem
loafmasters avatar
fel
Citera
2011-05-26, 15:37
Medlem
Ezels avatar
För alla Seinfeld-fans så vill jag tipsa om HBO special:en "Talking Funny" Där Seinfeld, Chris Rock, Louis CK och Ricky Gervais diskuterar humor och hur det är att vara komiker.

Gick för några veckor sedan på HBO och kan hittas "här och där".
Citera
2011-05-26, 16:09
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Äger alla lösa boxar och det finns kommentatorspår till samtliga avsnitt. Dock är det inte Jerry och Larry som kommenterar samtliga. Även Jason, Michael, Julia och flera andra finns med.

Jag har "monsterboxen" med tillhörande "coffee tablebook" men jag har inte kommentatorspår på alla avsnitt.. Generellt kanske en till två per skiva (med fem avsnitt på)

Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
För alla Seinfeld-fans så vill jag tipsa om HBO special:en "Talking Funny" Där Seinfeld, Chris Rock, Louis CK och Ricky Gervais diskuterar humor och hur det är att vara komiker.

Gick för några veckor sedan på HBO och kan hittas "här och där".

Jag har sett första avsnittet, och det är definitivt underhållande att titta på, även om Ricky Gervais försöker ta lite för mycket plats ibland, och agerar lite pretentiöst. Det enda trista är att de inte verkar ha planer på att spela in flera avsnitt
Senast redigerad av ensiferum 2011-05-26 kl. 16:19.
Citera
2011-05-26, 16:30
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Jag har "monsterboxen" med tillhörande "coffee tablebook" men jag har inte kommentatorspår på alla avsnitt.. Generellt kanske en till två per skiva (med fem avsnitt på)

Hmm, du kan kanske ha rätt. Har bara sett ett fåtal avsnitt med kommentarer och de jag letade efter hade det. Så jag trodde helt enkelt att alla därmed hade det. Ska kolla boxarna så fort jag kommer hem.
Citera
2011-05-26, 21:21
Medlem
neguins avatar
Citat:
"The contest"-avsnittet och när George blir smart av att avstå från sex är helt klart två av mina favoriter.

Det är ett bra avsnitt, The Contest! George blir smart i The Abstinence! (s08e09) Helt klart ett favoritavsnitt! Kramer röker för mycket och ska stämma tobaksbolaget. Alla avsnitt med Jackie Chiles är guld värda! "A pow-wow? Who told you to have a pow-wow? I didn't tell you to have pow-wow". Är även ett av de bästa avsnitten med George! "Of course! Absolute zero!!"

Finns ganska många korta Seinfeld Extras på YouTube, här är det om The Abstinence: http://www.youtube.com/watch?v=1AjxoQA7EcE
Senast redigerad av neguin 2011-05-26 kl. 22:17.
Citera
2011-05-26, 22:08
Medlem
Bockstensmannens avatar
neguin, jag tror du missade ett litet ord när du läste inlägget, gör om!
Citera
2011-05-26, 22:19
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
neguin, jag tror du missade ett litet ord när du läste inlägget, gör om!

done!

bonus!: http://www.youtube.com/watch?v=l1hP8eUZiq8
Citera
2011-05-26, 23:45
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
"The sea was angry that day my friends"

Trots att alla Seinfeld-avsnitt är bra, alla säsonger, håller ni med om att säsong nio (sista) är den minst bra säsongen? Mina favoritsäsonger är annars typ 1-5, men som sagt alla är ju guld, tro inget annat! Tycker det är rätt ballt att de lyckades så klockrent i princip från avsnitt ett

Jo sista säsongen är den som är minst bra! 3-7 är bäst tycker ja!

Citat:

"Are you Master of your Domain?"
"I am King of the County. You?"
"Lord of the Manor."
"I'm Queen of the castle!"

Eller det när Kramer ska köpa ny bil och vill provåka först och sedan försöker ta sig så långt han kan på en tank. Någon som vet vilket avsnitt och säsong den episoden är?

Det är Jerry som ska köpa bilen fast Kramer vill prova den för att se om den klarar hans "daily routine".

I detta avsnitt sägs ett av de roligaste citaten: "Who is this?" som sägs nån fler gång oxå.
Citera
2011-05-27, 12:30
Medlem
Ezels avatar
Angående talking Funny:
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Jag har sett första avsnittet, och det är definitivt underhållande att titta på, även om Ricky Gervais försöker ta lite för mycket plats ibland, och agerar lite pretentiöst. Det enda trista är att de inte verkar ha planer på att spela in flera avsnitt
Det är inte tänkt att vara en serie. Dock snackade Ricky Gervais lite med Jon Stewart på "The Daily Show" om att göra en "Talking Talk":

http://www.thedailyshow.com/watch/th...nterview-pt--1
http://www.thedailyshow.com/watch/th...nterview-pt--2

Seinfeld lär dock inte vara med i den då han inte har/haft en talkshow.
Citera
2011-05-29, 23:10
Medlem
Ghost-Divisions avatar
The dealership är ju helt klart en av favoriterna. Fatta hur seinfeld hade varit utan kramer. De lyckades verkligen hitta de perfekta skådespelarna för alla rollerna. The hamptons är också nice, när George säger att han har ett hus i the hamptons och sucies föräldrar ska åka med dit för att spendera helgen. Tycker att det sista avsnittet är ett av de sämre, i alla fall delen med rättegången. Början är ganska rolig dock.
Citera
2011-05-29, 23:55
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
The dealership är ju helt klart en av favoriterna. Fatta hur seinfeld hade varit utan kramer. De lyckades verkligen hitta de perfekta skådespelarna för alla rollerna. The hamptons är också nice, när George säger att han har ett hus i the hamptons och sucies föräldrar ska åka med dit för att spendera helgen. Tycker att det sista avsnittet är ett av de sämre, i alla fall delen med rättegången. Början är ganska rolig dock.

Fast avsnittet The Hamptons är inte samma avsnitt som George tar med sig Susans föräldrar till Hamptons. Det är avsnittet med "shrinkage", den fula bebisen och att Kramer snor kräftor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in