Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-29, 11:37
  #2677
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"-Is there a pinkish hue?"

https://www.youtube.com/watch?v=16nYW1T0Wbs

Ett fantastiskt avsnitt som man kan se hur många gånger som helst!
Citera
2015-08-29, 11:50
  #2678
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det var den boken som George slarvade bort efter att ha lånat den av Jerry. Jerry fick dock skulden för försvinnandet och hade stora problem att freda sig från den elake bibliotekarien som krävde Jerry på pengar för boken.
"Library cop" var han va? Spelad av en grym skådis, Philip Baker Hall, som även varit med i vidunderliga filmer såsom Boogie Nights och Magnolia.
Citera
2015-08-29, 12:41
  #2679
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
"Library cop" var han va? Spelad av en grym skådis, Philip Baker Hall, som även varit med i vidunderliga filmer såsom Boogie Nights och Magnolia.

Library cop var det nog ja. Jag letade efter rätt ord men kom inte på det. Han skrämde verkligen slag på Jerry.

Apropå seriens personligheter så kan man nämna att Jerry har problem med allt som har med bakterier och renlighet att göra. Han är närmast manisk i det fallet. Jag kommer att tänka på när han besökte Poppies restaurang tillsammans med Poppies dotter. Poppie var på toa samtidigt som Jerry men tvättade sig inte om händerna. Jerry fixade självklart inte detta.
Citera
2015-08-29, 16:07
  #2680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Library cop var det nog ja. Jag letade efter rätt ord men kom inte på det. Han skrämde verkligen slag på Jerry.

Apropå seriens personligheter så kan man nämna att Jerry har problem med allt som har med bakterier och renlighet att göra. Han är närmast manisk i det fallet. Jag kommer att tänka på när han besökte Poppies restaurang tillsammans med Poppies dotter. Poppie var på toa samtidigt som Jerry men tvättade sig inte om händerna. Jerry fixade självklart inte detta.
Ja, den nitiske biblioteksdetektiven var en favorit. Man såg att Jerry själv hade
svårt att hålla sig för skratt när han blev uppläxad. "Punks like you"...
Angående Jerrys bakterieskräck har jag för mig att han var tvungen att byta sina
skosnören för att dom hade råkat vidröra golvet i en offentlig toalett. För att inte
tala om när han råkade tappa sin tjejs tandborste i toalettstolen. Han vågade inte
ens kyssa henne efteråt.
Citera
2015-08-30, 19:48
  #2681
Medlem
Elementarts avatar
Det är kul när Kramer ska hjälpa Jerry sälja sin Van https://www.youtube.com/watch?v=KRSd_ko9HG4
Citera
2015-08-30, 20:01
  #2682
Medlem
Det roligaste med Jerry är att han har den goda smaken av att vara förtjust i bilen Porsche. Han beställde en av de sista luftkylda bilarna som tillverkades 1998. En blå Porsche 993 Turbo S
Citera
2015-08-30, 20:14
  #2683
Medlem
PlanetCaravans avatar
En av mina favoritscener i Seinfeld är när George har pratat in massa elakt på sin flickväns telefonsvarare... Så han tar med Jerry dit för att byta ut bandet i maskinen, medans han själv uppehåller henne genom att ta henne till ett annat rum för att berätta något. När de kommer tillbaka visar de sig att han berättat den otroliga saken att hans pappa använder gymnastikskor i bassängen
Citera
2015-08-30, 23:13
  #2684
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costanza123
Ja, den nitiske biblioteksdetektiven var en favorit. Man såg att Jerry själv hade
svårt att hålla sig för skratt när han blev uppläxad. "Punks like you"...

Att skådespelarna ibland hade svårt att hålla sig för skratt är något man ibland noterar. Ibland gick det överstyr och då blev det omtagning men ibland tillät producenten små "incidenter" så länge det inte gick ut över storyn. Det är nästan omöjligt att helt undvika överspel eftersom allt bygger på komik, snabba oneliners och vansinniga förslag.
Citera
2015-08-31, 14:09
  #2685
Medlem
gato12s avatar
Stavas inte kavorka med K...? Översättaren till dagens avsnitt valde C! Alltså "cavorka". Det är avsnittet där Kramer lyckas ragga upp Uma Thurman och Jerry säger att han har "kavorka".

Mvh

"felfinnar-gato"
__________________
Senast redigerad av gato12 2015-08-31 kl. 14:12.
Citera
2015-08-31, 14:12
  #2686
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medaljongen
Det roligaste med Jerry är att han har den goda smaken av att vara förtjust i bilen Porsche.
Ännu roligare att han var förtjust i bilen SAAB.
__________________
Senast redigerad av gato12 2015-08-31 kl. 14:17.
Citera
2015-08-31, 14:23
  #2687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stavas inte kavorka med K...? Översättaren till dagens avsnitt valde C! Alltså "cavorka". Det är avsnittet där Kramer lyckas ragga upp Uma Thurman och Jerry säger att han har "kavorka".

Mvh

"felfinnar-gato"
Jo det stavas med K.
Citera
2015-08-31, 17:58
  #2688
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stavas inte kavorka med K...? Översättaren till dagens avsnitt valde C! Alltså "cavorka". Det är avsnittet där Kramer lyckas ragga upp Uma Thurman och Jerry säger att han har "kavorka".

Mvh

"felfinnar-gato"

George lyckas också vid ett tillfälle få en date med skådespelerskan Melissa Tomei (som spelar sig själv). Självklart slutar det i en katastrof eftersom George berättar att han är förlovad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback