"Vi"? Tala för dig själv
Lagboken är fylld av skriftliga rekommendationer för den som vill leva ett liv utan lagliga komplikationer i detta samhälle.
Lagboken är skriven av människor. Den är inte "ultimat"(kommer ej på ett bättre ord just nu, känner mig lite dum faktiskt.) Prova bryt mot en lag. Gick det? Precis. Nu, prova bryt mot gravitationen genom att helt enkelt börja sväva! Gick inte lika bra, eller hur? Precis. Lagen är skriven av någon, som av någon anledning inte tyckte att man skulle få göra en speciell sak. Den allmänna uppfattningen är att lagar existerar för "the greater good" eller något liknande skitsnack (för vem bestämmer då vad som är bra?) När det i själva verket är många lagar som existerar för rent ekonomiska skäl. Andra lagar är helt och hållet politiskt/moraliskt/kulturellt motiverade.
Exempelvis "Byxmyndighet", vapen/kniv och narkotika/alkohol-lagar är bra exempel på lagar som varierar
stort från land till land. Så varför anses någon överhuvudtaget ha "rätt" svar på frågor som dessa?
Personligen bryter jag mot lagar då jag tycker att det passar/när jag känner för det. Med detta menar jag inte att jag går omkring och mördar och våldtar folk. Jag går inte heller och förstör privat egendom eller något sådant. Det finner jag taskigt. Jag skulle faktiskt hävda att jag är en mycket trevlig kriminell person.
Däremot har det hänt att man slängt i sig diverse knark, graffiti på
allmän egendom, jag betalar också skatt, och ska ha valuta för mina pengar, plus man MÅSTE inte tvätta bort det. Jag kan inte rå för att dom vill slösa pengar för att få tillbaks sin fula grå betong. Stulit skit för att man känner för det, inte direkt som att ICA går under.
Cyklar omkring som en galning, gärna i motsatt körriktning, men aldrig då bilar faktiskt är i närheten, vill ju faktiskt inte skada någon, eller mig själv, skiter helt enkelt i lagar då de inte spelar roll.
En av anledningarna till att jag inte ens vill skaffa körkort är att jag vet att jag skulle bli av med det direkt för jag skulle inte kunna motstå att köra mot rött då ingen är i närheten.