Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-12, 23:24
  #13
Medlem
Många djur på jorden har ju parningsspel...
Citera
2011-10-13, 09:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Tack TS för att du tar upp denna problematik. Jag håller verkligen med dig. Tänk om man bara kunde gå fram till en dam, fråga henne om hon ska med hem på lite äventyr? Dels så skulle man spara tid, slippa all prat där man måste sätta sig vid henne, komma med en massa komplimanger, försöka ljuga för att få henne att bli imponerad. Samtidigt skulle det också vara bra ur ett ekonomiskt perspektiv eftersom du inte skulle bli tvungen att bjuda henne på en massa drinkar som kostar så mycket. Så både tid och pengar sparas!

Tänk om vi människor kunde bara vara raka och ärliga mot varandra. Om nu en tjej skulle komma fram till mig och fråga ''ska du med hem till mig''? Klart som fan jag skulle svara ja och inte ta illa upp. Jag förstår inte de tjejer som skulle bli arga eller slå en på käften om jag ställde den frågan. Jag kommer ju ändå köpa en massa drinkar, försöka få dig att sätta vid mig, ljuga om hur framgångsrik jag är och hela köret. Så vad spelar det för roll?

Känns ju nästan pinsamt om du hålle på att köpa massa sprit och ljuger för tjejerna. Du är ju då den största faktorn till att män tvingas göra detta. Om det inte var för desperata killar som dig som ljuger och köper dem en massa så hade de ju insett att de inte får något och att de får nöja sig med vanliga killar.

Om ingen köper dem sprit, inser de att de får klara sig själva.
Om inte alla killar ljuger ihop värsta historierna för att fälla någon medelbrud så hon får högre krav framöver så skulle hon inse att hon faktiskt får nöja sig med vanliga grabbar och acceptera det.

ju längre killar fortsätter köpa dem sprit och ljuga ihop grejer desto längre måste vi killar hålla på med det. Sen tycker jag personligen att det är för jävla mesigt att köpa dricka och ljuga ihop grejer, får man inte ligga utan att göra dessa saker så kan det fan vara för min del. Däremot har jag inget emot att konversera med kvinnor och därigenom få hem dem men då är jag MIG SJÄLV och inget annat.
Citera
2011-10-13, 11:55
  #15
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Känns ju nästan pinsamt om du hålle på att köpa massa sprit och ljuger för tjejerna. Du är ju då den största faktorn till att män tvingas göra detta. Om det inte var för desperata killar som dig som ljuger och köper dem en massa så hade de ju insett att de inte får något och att de får nöja sig med vanliga killar.

Om ingen köper dem sprit, inser de att de får klara sig själva.
Om inte alla killar ljuger ihop värsta historierna för att fälla någon medelbrud så hon får högre krav framöver så skulle hon inse att hon faktiskt får nöja sig med vanliga grabbar och acceptera det.

ju längre killar fortsätter köpa dem sprit och ljuga ihop grejer desto längre måste vi killar hålla på med det. Sen tycker jag personligen att det är för jävla mesigt att köpa dricka och ljuga ihop grejer, får man inte ligga utan att göra dessa saker så kan det fan vara för min del. Däremot har jag inget emot att konversera med kvinnor och därigenom få hem dem men då är jag MIG SJÄLV och inget annat.

Korkat inlägg. Är du Mother Theresa eller? Vem bryr sig hur man får henne i säng, så länge man får ligga. Menar då inte olagliga grejer som o droga ludret, utan mer ljuga ihop sig en historia om att man är prins i Arabien och sånt skit. Lögner kan få dig mycket ligg Du måste vara övertygande och bra skådis! Tjejer luktar sig till BS.

Tro mig, de gör likadant i andra änden. Hur ofta har inte tjejer gått på toan och inte kommit tillbakas fast de lovat att göra det? Eller gett dig fel nr? Lura de och sov gott på natten
Citera
2011-10-13, 12:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
ljuger dom rakt upp i ansiktet.

Vi har alla varit där, tjejer som kollar in en med en blick som skriker ta mig i röven, när väl man närmar sig och frågar om hon vill hänga med på lite knull, vad tror ni händer då? Ett bestämt nej, som bäst. Varför?! Jo, för att allt ska göras på ett visst sätt. Det ska bjudas på drinkar, charmas och ljugas en jävla massa - lite som att klara ett sexualpolitiskt prov. Varför inte bara knulla om ni är kåta?!!?!?!

Kan vi inte skippa alla normer, traditioner och politik och bara ligga?
Uppskattar inte ni kvinnor när man är ärlig med sina intentioner?

Ärlighet varar längst, enligt mig. Men jag vill inte ligga med vem som helst, jag vill veta hur personen är innan man har sex. Så enkelt är det för mig, sen får andra göra som de vill. De finns många tjejer som har sex med vem som helst för att de är kåta.
Dessutom är det så att många tjejer måste ha en tillvänjningsperiod där man kåtar upp sig. Mentalt förspel, känslomässigt förspel. Sen fysiskt förspel.
Citera
2011-10-13, 12:41
  #17
Medlem
Som tjej vill jag ju påstå att det där är väl olika beroende på tjej. När jag var singel kunde jag gå hem med en kille samma kväll om jag var attraherad av honom men inte såg någonting mer. Trodde jag att det kunde bli någonting mer ville jag ha lite mer kött på benen innan jag rusade in i något.

Sen vill jag få erkänna för hela kvinnliga rasen.
Citera
2011-10-13, 14:06
  #18
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det finns extremt starka biologiska skäl till varför kvinnor är "svårare" när det gäller 'kravlöst sex' men jag orkar inte förklara dem igen. Dem som som går med på förklaringen är intelligenta nog att dra egna slutsatser. Dem som börjar frusta och spotta vilt omkring om att så-är-det-minsann-inte-för-jag-har-minsann-sex-när-jag-känner-för-det saknar hjärnkapacitet att förstå det hela.

Det finns en massa samhällsnormer som "styr", men i princip alla dessa normer finns pga biologiska skillnader mellan könen vad gäller reproduktion och val av partner.

Hade vi inte haft någon som lärt oss om samhälle och regler sedan födseln, skulle det våldtas friskt och det enda som skulle hålla "skygga" killar just skygga, är rädsla för någon av alfahanarna - inte rädsla att "bli nobbade" av honan (som det är idag). Det skulle han nämligen ge blanka fan i. För den frustande och spottande som kanske glömde vad stycket började med: I det fallet att samhällsnormer INTE lärdes in i en population (dvs kunskaper som INTE går i arv, utan fås genom inlärning).
Citera
2011-10-13, 15:20
  #19
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMountainState
Fast problemet är väl mest skiten tjejen får om den bara "ligger". Du har garanterat sagt så me vännerna, "hon är djävligt lätt henne kan alla knulla". Men säger folk så till pojkar? Nej, för så är det icke.

Låg med min dåvarande pojkvän, och han sa det efteråt till alla sina polare.
Så blev en slampa direkt efter jag förlorat oskulden och hans polare började tafsa hur som helst. x)
Så omöjligt är det inte att det finns killar som säger så.
Citera
2011-10-13, 15:27
  #20
Medlem
Herrtrosas avatar
Dessa tjejer är nog med stor sannolikhet endast ute efter en drink som du ska betala. Det funkar på många hjärndöda killar och du ses väl som en i mängden.
Citera
2012-10-31, 19:48
  #21
Medlem
1. Gå inte fram och börja prata helt random, du framstår som desperat då(tyvärr) speciellt på klubbar,
man får känna på vibbarna, är det lite folk och man råkar hamna bredvid varann vid ett bord så är det perfekt tillfälle likaså om man står bredvid varann i baren "vilken tid det tar" , har man sagt första meningen är det ofta fritt fram att fortsätta prata på

2. Efter att ni pratat ett tag och du kanske lyckats med din pojkaktiga charm att få fram ett genuint skratt eller två, så KAN du bjuda henne på nåt att dricka(kommer till det)

3. fråga inte om tjejen vill ha något att dricka GÖR det bara, men gör ingen big deal av det, så kommer oftast ditt naturliga leende fram när du säger, Så bjuder du på nästa runda .
Med detta visar du att du litar på henne, vilket gör det lättare för henne att lita på dig, sen om hon köper nästa runda eller inte spelar inte så stor roll, men du avdramatiserar det patetiska könsgapet mellan er + att om hon är en trevlig prick så kommer hon högst troligt att köpa in nästa runda(2 öl/cider eller vin whatever) .

4. Det är inte bara hon som ska gilla dig om det ska gå smidigt till, hennes vänner ska gilla dig också , Det viktiga är inte vad du säger, utan HUR du säger det!

sen ska resten komma naturligt!

peace out
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback