Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-12, 04:12
  #1
Medlem
Hej, vaknade mitt i natten och kände för att läsa lite om Sveriges match mot Holland när jag såg ett fönster som jag själv inte öppnat nere i raden där det visas vilka program som körs (explorer, panda, spel, dokument... Ja, ni fattar, kommer inte ihåg namnet.

Fönstret heter PSAUI.dII och när jag trycker på den står det: Acess violation at adress (siffror blandat med bokstäver). Read of adress (siffror blandat med bokstäver)

Vad är det här? Virus, trojan, spyware, Panda som varnar om något eller en vanlig pop up vars enda syfte är att ignorera?
Citera
2011-10-12, 06:03
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är just programmet Panda som flaggar för något fel. Läs mer om åtgärderna här -> http://www.google.se/search?q=PSAUI....ient=firefox-a
Citera
2011-10-12, 08:14
  #3
Medlem
Jag hittade inget mer vettigt än att det var just en varning från panda... Men om den var farlig eller ej, det har jag inte fattat. Testade ccleaner och städade lite då det verkade kunna vara relaterat till utrymmet på datorn.

Jag kollade också processer i aktivitetshanteraren och såg något som heter Giljabistart.exe som tar upp 9376 kB... Är det någon som vet vad giljabistart är och om det kan vara en del av problemet?

Tack för hjäpen iaf
Citera
2011-10-12, 08:24
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lägg ner en HijackThis-logg för kontroll.
Citera
2011-10-12, 10:43
  #5
Medlem
Du kan alltid googla på vad processerna heter och få reda vad dom gör och om dom är genuina.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback