• 1
  • 2
2011-10-10, 20:17
Medlem
langbradans avatar
För en tre veckor sen köptes en ketchupflaska. Idag så hade jag tillagat makaroner och köttfärsås så jag tyckte det skulle passa med lite ketchup. Till en början tyckte jag ketchupen smakade konstigt men tänkte inte så mycket mer på det.

Efter ett tag kom jag på att det var nog inte smaklökarna som spelade mig ett spratt. Jag bestämde mig då för att spruta ut lite ketchup på en vit tallrik. Jag tände lampan så att man såg bra och vips, där krälade det runt små vita maskar..

Kan inte beskriva i ord hur äcklad jag vart, men som sagt det fanns inte så mycket att göra.

Frågeställning
Är maskarna något man behöver oroa sig för eller dör dom direkt i magen av magsaften?
Vad kan jag göra med ketchupflaskan, ska jag gå tillbaka med den till affären och berätta vad som har hänt?

edit: http://imageban.net/show/2011/10/10/...857af0fb16/jpg
Senast redigerad av langbradan 2011-10-10 kl. 21:07. Anledning: tillkommande bild
Citera
2011-10-10, 20:20
Medlem
Maskarna är protein rika så de är bra för magen, ang ketchupen får du själv avgöra, vill du ha tillbaka pengarna så ja, gå till affären, annars släng skiten.
Citera
2011-10-10, 20:21
Medlem
Maskarna är knappast någon fara och de dör naturligtvis i magen. Låter dock underligt att de överlevt i ketchup som är väldigt sur.
Citera
2011-10-10, 20:21
Medlem
Likmasks avatar
Vad var det för märke på ketchupen?
Citera
2011-10-10, 20:22
Medlem
MrPuffs avatar
Tii att börja med så ta en bild så vi får se maskarna. Har svårt att tro att maskar skulle överleva i en ketchupflaska men gör dom det så trivs dom säkert i din mage också.
Citera
2011-10-10, 20:23
Medlem
Blacknesss avatar
Hoppas verkligen du driver med oss, för det där verkar fan totalvidrigt, tur att jag inte äter ketchup.

Om maskarna är såpass tuffa att de överlever i ketchup så kanske de även kan överleva i din mage?

Skulle i vilket fall ringt upp tillverkaren av ketchupen med en gång och gett dem en jävla utskällning, mailat foto till dem på maskarna i ketchupen och sagt om de inte stilar sej ordentligt nu så skickar jag storyn till aftonhoran eller liknande, de älskar sån skit där.

Kan du fixa bild på maskarna? Gott om troll i tomteskogen du vet.
Vad var det för märke på ketchupen? Säg fan inte euroshopper eller willys för då förtjänar du fan att bli uppäten inifrån av maskarna.
Citera
2011-10-10, 20:24
Medlem
AnnaMs avatar
Fy fan! Jag hade nog kontaktat tillverkaren.
Vad är det för utgångsdatum på ketchupen och vilket märke?
Jag kommer nog kolla en extra gång innan jag sprutar ketchup i min köttfärssås nästa gång.
Citera
2011-10-10, 20:39
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Hoppas verkligen du driver med oss, för det där verkar fan totalvidrigt, tur att jag inte äter ketchup.

Om maskarna är såpass tuffa att de överlever i ketchup så kanske de även kan överleva i din mage?

Skulle i vilket fall ringt upp tillverkaren av ketchupen med en gång och gett dem en jävla utskällning, mailat foto till dem på maskarna i ketchupen och sagt om de inte stilar sej ordentligt nu så skickar jag storyn till aftonhoran eller liknande, de älskar sån skit där.

Kan du fixa bild på maskarna? Gott om troll i tomteskogen du vet.
Vad var det för märke på ketchupen? Säg fan inte euroshopper eller willys för då förtjänar du fan att bli uppäten inifrån av maskarna.
Känns som att magsyra är lite tuffare än ketchup eller?
Citera
2011-10-10, 21:00
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Känns som att magsyra är lite tuffare än ketchup eller?

Absolut, men att masken klarar av att leva i en sur miljö är ju redan fakta, även om ketchupen bara har ett ph på 3-4 och magsyra ligger runt 1.5-2 (Neutralt är ph 7 för er som missa kemilektionerna i skolan) så visst är det stor skillnad men inget extremt.
Citera
2011-10-10, 21:04
Medlem
langbradans avatar
Bild kommer snart, dock på locket där man ser en mask (blev inget bra om man bara fotograferade ketchupsmörjan)

Men masken är inget som kan leva i magen right? Funderar på att ringa sjukvårdsupplysning.
Man vill ju inte direkt ha maskar som krälar runt magen..

Angående flaskan så tror jag att jag ska ringa dom och berätta vad som hänt. Kan ju hända att man får någon form av ersättning.
Citera
2011-10-10, 21:07
Medlem
langbradans avatar
http://imageban.net/show/2011/10/10/...857af0fb16/jpg
Citera
2011-10-10, 21:11
Medlem
Har du låtit flaskan stå framme i rumstemperatur eller förvarat den i kylen?, Felix eller?, tycker absolut du ska ringa och klaga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in