• 1
  • 2
2011-10-10, 21:12
Medlem
AnnaMs avatar
Hoppas de inte är Heinz :/
Citera
2011-10-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Hoppas de inte är Heinz :/

Samma lol, använder ju enbart Heinz så vore katastrofalt.
Citera
2011-10-10, 21:14
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Samma lol, använder ju enbart Heinz så vore katastrofalt.

Samma här. Köper ingen annan ketchup.
Citera
2011-10-10, 21:15
Medlem
rayraviolis avatar
Säkert att de levde i flaskan och inte utanpå? Jag har varit med om liknande larver som levt på spillda matrester som suttit utanpå förpackningar. Ketchup känns som en väldigt ogästvänlig miljö för små larver, men det vet jag inte så mycket om.

Finns det bättre bilder?
Citera
2011-10-10, 21:19
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langbradan
Bild kommer snart, dock på locket där man ser en mask (blev inget bra om man bara fotograferade ketchupsmörjan)

Men masken är inget som kan leva i magen right? Funderar på att ringa sjukvårdsupplysning.
Man vill ju inte direkt ha maskar som krälar runt magen..

Angående flaskan så tror jag att jag ska ringa dom och berätta vad som hänt. Kan ju hända att man får någon form av ersättning.

Ledsen men det finns tyvärr maskar som överlever magsyran, eller rättare sagt de lägger ägg som klarar resan ner i ditt tarmsystem där de sedan kläcks.

Om du kikar här så har du massor av olika saker som kommer få dej att ringa sjukvårdsupplysningen med en gång.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1532
Taenia Solium (nästan längst ner) verkar vara en mask som klarar av matsmältningssystemet.
Och med tanke på att det knappast är svenska tomater i din ketchup så kan det vara vilken sort som helst.
Citera
2011-10-10, 21:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Ledsen men det finns tyvärr maskar som överlever magsyran, eller rättare sagt de lägger ägg som klarar resan ner i ditt tarmsystem där de sedan kläcks.

Om du kikar här så har du massor av olika saker som kommer få dej att ringa sjukvårdsupplysningen med en gång.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1532
Taenia Solium (nästan längst ner) verkar vara en mask som klarar av matsmältningssystemet.
Och med tanke på att det knappast är svenska tomater i din ketchup så kan det vara vilken sort som helst.

Att det finns mask som lever i tarmsystemet känner jag till, men jag förstår inte riktigt vad en flock av exempelvis Taenia Solium gör i en ketchupflaska.

Förresten: Var det en ny eller gammal ketchupflaska?
Citera
2011-10-10, 21:28
Medlem
FISKISCHs avatar
  • När är den tillverkad?
  • När går den ut?
  • Märke?

Dessa är frågor som vi kräver svar på!
Citera
2011-10-10, 21:52
Medlem
langbradans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
  • När är den tillverkad?
  • När går den ut?
  • Märke?

Dessa är frågor som vi kräver svar på!

Den går ut 4 april 2013 om jag inte ser fel (skickar en bild på locket snart)
Märket är icas egna ketchup "mindre socker" som tydligen ska vara tillverkad i turkiet.

Jag har förvarat den i kylen samt ibland i skafferiet

Larverna var inte bara vid hålet utan fanns i själva ketchupen när jag sprutade ut den på ett fat.
Senast redigerad av langbradan 2011-10-10 kl. 21:55.
Citera
2011-10-10, 21:57
Medlem
langbradans avatar
Bild på datumen på locket: http://imageban.net/show/2011/10/10/...99ec554f55/jpg
Citera
2011-10-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Absolut, men att masken klarar av att leva i en sur miljö är ju redan fakta, även om ketchupen bara har ett ph på 3-4 och magsyra ligger runt 1.5-2 (Neutralt är ph 7 för er som missa kemilektionerna i skolan) så visst är det stor skillnad men inget extremt.

och eftersom du tydligen har sovit så får jag påminna dig om en sak.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ph

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in