Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-12, 19:30
Medlem
Granfotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Någon som har har smakat tonfisken från ICA Basic? Köpte hem lite förut men har inte vågat provsmaka än så priset var misstänksamt billigt och folk i allmänhet verkar vara rätt kritiska till märket.
Detta är en av få Ica Basic-produkter jag direkt skulle avråda från.
Konsistensen är... obehaglig.
Om jag inte minns helt fel står det väl "shredded" på burken, och det är precis vad det är.
Smaken är inte jättedålig, men ganska.
Citera
2013-02-12, 21:09
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojte
Smaken är inget speciellt med men om du jämför mellan den och Icas vanliga så är skillnaden typ att det inte är några bitar utan är bara små slaffs

Well, jag blandar ut tonfisken med majonnäs så det blir slafs ändå, men smakar ok alltså?
Citera
2013-02-12, 21:10
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granfotter
Detta är en av få Ica Basic-produkter jag direkt skulle avråda från.
Konsistensen är... obehaglig.
Om jag inte minns helt fel står det väl "shredded" på burken, och det är precis vad det är.
Smaken är inte jättedålig, men ganska.

Jag får nog försöka våga mig på att testa det ändå inom snar framtid. Eller ge skiten till katten
Citera
2013-02-12, 21:41
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Måste varna för falukorven, smakar vatten och har äcklig konsistens både som stekt och rå.

Det som däremot är bra är deras Chocolate Chip Cookies för 7kr!

Mvh
Senast redigerad av KvadratNegerBoll 2013-02-12 kl. 21:54.
Citera
2013-02-14, 13:31
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickpack
En fråga varför har euroshopper ett sånt skit ryckte? Satsar dem inte bara mindre på produktutseende? Jag menar sen har vi ju Eldorado som princip är samma sak? Vad gör dessa produkter så dåliga, jag har alltid undrat kan någon svara på det?

Det är inte bara produktens utseende som varierar. Det är även innehållet i maten och smaken som är väldigt varierande. Nu existerar inte Euroshopper längre, då det är Ica Basic istället. Om du tar en vara (tex fiskpinnar) ifrån Ica Basic, Eldorado och ett annat märke som tex Findus och jämför innehållsförteckningar och sedan tillagar fiskpinnarna så kommer du märka skillnaden.

Det är många som tycker att Ica Basics varor smakar sämre och innehåller mer "skit". Det påverkar det dåliga ryktet.
Citera
2013-02-14, 13:52
Medlem
TEDybjorns avatar
Ica Basic lasagne smakar ok och är billigt. Undrar om det är hästkött i den
Citera
2013-02-15, 00:42
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEDybjorn
Vad kostar den?

Mvh
Citera
2013-02-15, 11:38
Medlem
TEDybjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Vad kostar den?

Mvh
Typ 14 kr.
Citera
2013-02-15, 13:27
Medlem
idylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Well, jag blandar ut tonfisken med majonnäs så det blir slafs ändå, men smakar ok alltså?

Förmodligen så är det inte samma delar/mer skräp som är nermalt. Nu har jag inte smakat Ica Basics tonfisk, men däremot gjort misstaget någon gång att köpa Euroshoppers tonfisk som var slående likt den Hojte nämnde. Den gick inte att äta.. Men för all del, testa lite grann och återkom!
Citera
2013-02-15, 19:36
Medlem
nikenboles avatar
Ica basics Kvarg rockar
500g burkar och samma pris som lidls
Citera
2013-02-15, 19:38
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEDybjorn

Svar ja. Det är bekräftat.
Citera
2013-02-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitterinte
Klart tiden det tar att laga måste räknas in, tid är pengar för de flesta.
Om man tycker matlagning är väldigt roligt kan det ju räknas in som "hobbytid", men om man är en helt ordinär laga-för-att-det-är-nödvändigttyp så är det lite annorlunda.

Tänk dig att du är heltidsarbetande förälder som hämtar barnen från fritids/dagis och kommer hem vid sex-snåret. Du skall få middag på bordet i hygglig tid. Skall du ställa dig och skala lök och potatis, steka, skära kött, steka lite till... Om jag skall höfta den tid det tar att förbereda och tillaga en pytt skulle jag gissa runt 45 minuter. Den tiden kostar närmare en hundring för de flesta om du går tidigare från jobbet för att hinna

Kostnadskalkyl för ett kilo pytt, även om du inte räknar in elkostnad och tiden som kostnad blir nog knappast billigare heller.

700 g potatis - 6:50
2 lökar - 5:-
Halv ring falukorv - 10:-

Bara råvarorna är dyrare än den färdigköpta, men hemlagad är helt klart godare och har man köttrester sedan tidigare blir det en annan femma

Vilket jävla efterblivet resonemang. Även om du nu hade tjänat pengar när du kommer hem (fast det gör du inte........!!!!) så kan du inte likställa att du tjänar pengar på att köpa färdigmat. Att du sedan som förälder (kanske inte du) ens vill ge dina barn undermålig mat så börjar jag förstå varför barn är så inåthelvete uppåt väggarna idag. Stackars jävlar som får äta Ica Basic-pytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in