2011-10-09, 22:46
Medlem
Ingabromsars avatar
Nån mer än jag som misstänker att ICA:s nya serie "Basic" är Euroshopper i en ny förpackning? Köpte ofta EU-shoppers rivna ost till våra fredags-tacos och ICA:s "nya" Basic-ost var även den tillverkad i Holland eller Nederländerna för de som vill. Kändes likadan...

Nej. Jag tror att det är frågan om samma skit men i ny förpackning! Själv kör jag ovan nämnda ost och några få produkter till i "Euroshopper" regi.

? Alltså? Vet nån?
Citera
2011-10-09, 22:50
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Nån mer än jag som misstänker att ICA:s nya serie "Basic" är Euroshopper i en ny förpackning? Köpte ofta EU-shoppers rivna ost till våra fredags-tacos och ICA:s "nya" Basic-ost var även den tillverkad i Holland eller Nederländerna för de som vill. Kändes likadan...

Nej. Jag tror att det är frågan om samma skit men i ny förpackning! Själv kör jag ovan nämnda ost och några få produkter till i "Euroshopper" regi.

? Alltså? Vet nån?

Ja du! Det är väl inte en alltför djärv gissning att tro det. Men stora kedjor som ICA, Ikea mm byter ju ständigt underleverantörer så om alla varor är identiska med ES ska jag låta vara osagt..
Citera
2011-10-09, 23:05
Medlem
samma grej ny förpackning för att få bort euroshopers dåliga ryckte. euroshoper är ju icas märke.
Citera
2011-10-09, 23:07
Medlem
mrx_mans avatar
Ica basic är samma skit som Euroshopper.
Citera
2011-10-09, 23:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
samma grej ny förpackning för att få bort euroshopers dåliga ryckte. euroshoper är ju icas märke.

Njae! Euroshopper ägs av en rad olika matkedjor i europa där ICA är en av dom.
Citera
2011-10-09, 23:22
Medlem
Det är nog samma grejer men en annan förpackning, de hoppas väl på att kunna öka försäljningen av lågpris produkterna kan jag tänka mig, Euroshopper har jo inte haft så bra rykte.
Citera
2011-10-09, 23:54
Medlem
Mr.Maazes avatar
Kommunist-ICA slår till igen. Snart säljer de väl enbart sina egna jävla skitprodukter.
Citera
2011-10-10, 00:15
Medlem
hoonbrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89

Precis!
Citera
2011-10-10, 00:32
Medlem
På hemsidan står det

"1996 skapades lågprisvarumärket Euroshopper och har sedan dess sålts av många ledande dagligvarukedjor i Europa, däribland Ica. Snart kommer det dock bli svårt att få tag på då Ica bestämt sig för att fasa ut det ur sortimentet. Japp, istället för Euroshopper kommer Ica nämligen att introducera en ny lågprisserie; Ica Basic."

Sen får man tolka det som man vill, exempelvis att en del varor kanske fortfarande är EuroShopper i ny förpackning.
Citera
2011-10-10, 07:31
Medlem
Softis...s avatar
Det kan säkerligen vara samma produkt som finns som Euro Shopper i vissa fall.

Jag tror att ICA har valt att starta ett private label för att få större frihet när det gäller val av leverantör. Nu kan ICA välja Euro Shopper när pris/kvalié uppfyller deras krav, och en annan leverantör när Euro Shopper inte lever upp till ICA's krav.
Citera
2011-10-10, 09:52
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Kommunist-ICA slår till igen. Snart säljer de väl enbart sina egna jävla skitprodukter.

Och varför gör ICA det? Jo för att alla idioter köper deras egna produkter...
Citera
2011-10-10, 09:59
Medlem
Det är samma/motsvarande varor i nya förpackningar. Jag köper exempelvis Euroshoppers mozzarella eftersom det är den godaste (!) och den har varit slut ett tag - nu finns plötsligt ICA Basics mozzarella till samma pris och på samma plats i affären, och tro't eller ej, den smakar likadant som Euroshoppers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in