Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-07, 22:44
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plattfisken1
euroshopper var helt okej, saknar dom...

ica basic är enligt mig skit !

Errhm okej. Jag märker ingen större skillnad mellan Euroshopper och Ica Basic dock. Vad är det som gör att du tycker att Ica Basic är skit då?
Citera
2012-09-09, 01:01
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plattfisken1
euroshopper var helt okej, saknar dom...

ica basic är enligt mig skit !

ICA Basic = Euroshopper
Citera
2012-09-09, 13:38
Medlem
CrazyWorlds avatar
Ica Basic är Euroshopper. http://img20.imageshack.us/img20/2092/sfsfi.jpg
Citera
2012-09-09, 13:45
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Kommunist-ICA slår till igen. Snart säljer de väl enbart sina egna jävla skitprodukter.

Nu vet jag att du skrev för ett år sedan, men ändå.

Alla butikskedjor har sina egna produkter, hos Ica heter det numer Ica Basic.
Hos Coop är det Coop, Hemköp och Willys har Eldorado och Garant, och City Gross och har Favorit och Budget.

Så vad skiljer dessa mot Ica och icas egna varor?
Citera
2012-09-09, 19:49
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Nu vet jag att du skrev för ett år sedan, men ändå.

Alla butikskedjor har sina egna produkter, hos Ica heter det numer Ica Basic.
Hos Coop är det Coop, Hemköp och Willys har Eldorado och Garant, och City Gross och har Favorit och Budget.

Så vad skiljer dessa mot Ica och icas egna varor?

Men ICA har väl ytterligare en eget märke? Ett som bara heter ICA. Har nämligen sett både ICA och ICA Basic.
Citera
2012-09-09, 21:16
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Men ICA har väl ytterligare en eget märke? Ett som bara heter ICA. Har nämligen sett både ICA och ICA Basic.

ICA (EMV)
ICA Selection
ICA I love Eco
ICA Basic
Citera
2012-09-09, 22:01
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran

Ja, helt rätt. Ica för deras "vanliga produkter", och Euroshopper, numer Ica Basic, för deras billigare varor.
Citera
2013-01-29, 08:08
Medlem
messiasibids avatar
ICA Basic flingor är vedervärdiga! Avråder starkt från de makabra flingorna. Vid första tuggan känns det som man befinner sig i en fängelsehåla och det enda man har är mjölk och ICA Basic flingorna. De smakade likt papper, varje morgon var en kamp att få ner flingorna trots diverse tillägg.
Nä aldrig mer ICA Basic flingorna.
Citera
2013-01-29, 13:04
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
ICA Basic flingor är vedervärdiga! Avråder starkt från de makabra flingorna. Vid första tuggan känns det som man befinner sig i en fängelsehåla och det enda man har är mjölk och ICA Basic flingorna. De smakade likt papper, varje morgon var en kamp att få ner flingorna trots diverse tillägg.
Nä aldrig mer ICA Basic flingorna.

Då är du en sån som inte slänger mat. Det är ju hedervärt, men om du nu hatar dom så... gör en variant på mandelfisk (då blir du av med ca 2dl av pappret. )

för 4 portioner:
500 g fiskfilé, t ex torsk eller sej, pollock vete fan, den är värre än cornflaksen
4 msk smör-&rapsolja
1/2 dl ströbröd, kör nån fralla i ugnen och mortla om du inte har det.
2 dl corn flakes - haha, här blir du av med eländet.
2 krm salt, eller efter smak
1 pressad vitlöksklyfta (inte en solo ) men man kan nog ha i 2 vanliga. Pressat blir lite beskt dock. Eller så upplever jag den.

Arbetsgång:
Sätt ugnen på 225°. Inte max whack, firrar gillar inte att bli behandlade som pizzor. Men det är kanske mycket med 225 åxå

Lägg fisken i en ugnssäker form.

Blanda smör-&rapsolja, ströbröd, flingor, salt och vitlök. Krossa ev flingorna lite. Fördela över fisken.

Stek i mitten av ugnen ca 20 min. (beroende på tjocklek)

Servera med potatis (såklart) och nån sallad, råkost eller vad fan du vill.

Så nu blev du av med 2 dl av eländet.

Nästan så jag måste kuta iväg och köpa ett paket ICA basic cornflakes och testa.
Senast redigerad av christery 2013-01-29 kl. 13:07.
Citera
2013-02-12, 16:42
Medlem
playmates avatar
Någon som har har smakat tonfisken från ICA Basic? Köpte hem lite förut men har inte vågat provsmaka än så priset var misstänksamt billigt och folk i allmänhet verkar vara rätt kritiska till märket.
Citera
2013-02-12, 16:56
Medlem
Pickpacks avatar
En fråga varför har euroshopper ett sånt skit ryckte? Satsar dem inte bara mindre på produktutseende? Jag menar sen har vi ju Eldorado som princip är samma sak? Vad gör dessa produkter så dåliga, jag har alltid undrat kan någon svara på det?
Citera
2013-02-12, 18:41
Medlem
Hojtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Någon som har har smakat tonfisken från ICA Basic? Köpte hem lite förut men har inte vågat provsmaka än så priset var misstänksamt billigt och folk i allmänhet verkar vara rätt kritiska till märket.

Smaken är inget speciellt med men om du jämför mellan den och Icas vanliga så är skillnaden typ att det inte är några bitar utan är bara små slaffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in