2012-05-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Jag skiter i vad det är för jävla märke det är är fullkomligt irrelevant. Det som är viktigt är vad som är, iphone har mycket flera apps så är det det spelar ingen roll hur mycket penetrering du har med din rosa galaxy s2 så kvarstår det faktum.

Ska jag skriva en lista om vad som släpps på iOS och inte android tycker du? Är du så jävla blind och naiv att du inte ens har en aning om att iOS har dubbelt så mkt appar. Tex Rumble finns inte på android ett av dom mest populära spelen på iOS.

Jag har precis bytt bort min iphone 4 mot en HTC one x, mest för att det är stor display och jag ser på mkt film, sen är det skitbra amoled plus på den samt bra ljud. Jag tar inte en android för appsen för då vet jag att jag blir blåst.

Varför blir du så arg för lilla applesnusk?

Dubbelt så mycket appar? Nu är du bara pinsam och skämmer ut dig med din inkompetens. ca: 500 000 på iOS och 400 000 på android är de siffror jag hittar.
Oj rumble, var det allt av "kvalité" du hade att ta upp.
läs översta inlägget från tillverkaren.
https://www.facebook.com/RumbleApp

Då uppskattar jag mer olika widgets med funktioner och olika visningsalternativ för all möjlig information man vill få ut på sin hemskärm.
Eller funktionen att kunna spela emulatorer med wii-mote, sixaxis m.m
Citera
2012-05-09, 13:33
Medlem
Citat:
Jag skiter i vad det är för jävla märke det är är fullkomligt irrelevant. Det som är viktigt är vad som är, iphone har mycket flera apps så är det det spelar ingen roll hur mycket penetrering du har med din rosa galaxy s2 så kvarstår det faktum.

Ska jag skriva en lista om vad som släpps på iOS och inte android tycker du? Är du så jävla blind och naiv att du inte ens har en aning om att iOS har dubbelt så mkt appar. Tex Rumble finns inte på android ett av dom mest populära spelen på iOS.

Jag har precis bytt bort min iphone 4 mot en HTC one x, mest för att det är stor display och jag ser på mkt film, sen är det skitbra amoled plus på den samt bra ljud. Jag tar inte en android för appsen för då vet jag att jag blir blåst.

När släpptes rumble till iphone?

Det ska ju komma till android till helgen efter en snabb sökning på google verkar det som.

Sedan finns det ju motsvarigheter till rumble, tex:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zynga.scramble
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.virtuesoft.WordTwist
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mmstudio.games.wordsfree

Detta var ju bara ett par exempel, det förstnämnda kom väl i mars eller vad det var.

Sedan kan man väl knappast kalla ett spel för en app tycker jag personligen.

Detta är väl lite som om någon suttit med en dator med ett visst operativsystem och använt acrobat reader till att läsa pdf-filer och sedan bytt till ett annat os där detta inte finns. Spelar ingen roll att det finns andra alternativ så som foxit reader tex, det är ju inte acrobat reader!

Men som sagt, skulle vara kul och veta när detta rumble släpptes till ios, för som det låter så måste det ju funnits ute minst ett år iaf.

Btw, är det detta du pratar om?: http://www.youtube.com/watch?v=6r2D9OR3vJw
Tror jag låter bli att kommentera det spelet.
Citera
2012-05-09, 14:00
Medlem
wootens avatar
Har en gaxaxy s just nu (den första alltså). Är dags att uppgradera nu. Vad tror ni? Kommer man att ångra sig om man inte köper en 4g-lur? 3g:t på denna har jag läst klarar 21mbit/s, så det verkar ju vara en uppgradering om man jämför med vad i9000 klarar (7.2 mbit /s). Hur tror ni denna lur är jämfört med htc one x? Pros and cons? Har hört att htc one x ska ha grym kamera exempelvis. Tror ni s3ans kan stå upp osv osv?
Citera
2012-05-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Har en gaxaxy s just nu (den första alltså). Är dags att uppgradera nu. Vad tror ni? Kommer man att ångra sig om man inte köper en 4g-lur? 3g:t på denna har jag läst klarar 21mbit/s, så det verkar ju vara en uppgradering om man jämför med vad i9000 klarar (7.2 mbit /s). Hur tror ni denna lur är jämfört med htc one x? Pros and cons? Har hört att htc one x ska ha grym kamera exempelvis. Tror ni s3ans kan stå upp osv osv?

jag sitter i samma val och kval som dig, och recensenter ser olika på det hela tiden... Men det jag kommit fram till:

Sgs3: Skärmen ska egentligen vara sämre enligt tekniska specifikationer, men det verkar mer vara en smaksak, den är inte alls pixlig man kan surfa med jätteliten text och den är knivskarp. Skillnaden är att Svärtan är bättre på en super amoled(sgs3) medans det vitare är helt enkelt vitare på Htc one x som har en Amoled plus.

Kameran verkar det inte vara nån större skillnad på, sgs3 har optimeringar för att klara dunkelt ljus, du kan knäppa burst och välja bästa kortet osv, verkar vara same-same där.

Sgs3 känns lite plastigare men ska vara av kvalitet osv. Det jag känner som lockar mig till sgs3 är ala finesser dom implenterat, dom har sett till att göra det lite unikare med sitt wiz gränsnitt, som att du kan se på film samtidigt som du smsar, nytt interface med sköna effekter.

Sgs3 verkar vara mycket snabbare än HOX när det gäller att surfa, den laddar upp webbsidor och scrollar i dom snabbare och mjukare, Sense 4 är lite buggigt och det kan bli lite glitchit till och från (gör mig inget då det inte är överallt hela tiden osv.)

Prestandamässigt verkar dom vara exakt lika snabba när det kommer till appar och spel, jag har sett att sgs3 har haft lite bättre betyg i marks, men inget som gör praktisk skillnad.

Telefonerna verkar vara en even match, det är designen och den större skärmen på sgs3 som tilltalar mig, jag tycker HOX har lite dassig design, den vita ser ju ut som nånting en stormtrooper skulle ringa på, den svarta är inte svart utan bleksvart...
Senast redigerad av wessla 2012-05-09 kl. 15:09.
Citera
2012-05-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
När släpptes rumble till iphone?

Det ska ju komma till android till helgen efter en snabb sökning på google verkar det som.

Sedan finns det ju motsvarigheter till rumble, tex:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zynga.scramble
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.virtuesoft.WordTwist
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mmstudio.games.wordsfree

Detta var ju bara ett par exempel, det förstnämnda kom väl i mars eller vad det var.

Sedan kan man väl knappast kalla ett spel för en app tycker jag personligen.

Detta är väl lite som om någon suttit med en dator med ett visst operativsystem och använt acrobat reader till att läsa pdf-filer och sedan bytt till ett annat os där detta inte finns. Spelar ingen roll att det finns andra alternativ så som foxit reader tex, det är ju inte acrobat reader!

Men som sagt, skulle vara kul och veta när detta rumble släpptes till ios, för som det låter så måste det ju funnits ute minst ett år iaf.

Btw, är det detta du pratar om?: http://www.youtube.com/watch?v=6r2D9OR3vJw
Tror jag låter bli att kommentera det spelet.

Det kommer inte gå att hålla en sån här diskussion med dig för du kommer snäsa åt det att det inte är nått du använder ändå. Och apparna på android duger säkert utmärkt till dig. Inte till mig, på iphone blir man bortskämd då alla saker släpps där först. Android har även problem med kompatiblitet, sen glassmackan kom så funkar ju inte hälften av appsen längre.
Citera
2012-05-09, 16:52
Medlem
ReAsOns avatar
I dagsläget har jag en Iphone 4 och har haft Iphone de senaste åren. Dock tröttnat på gränssnittet. Vill ha lite förnyelse. Funderar på S3 och jag undrar hur Samsung är generellt på mobiler? Ni som har S2:an t ex, har ni haft mycket problem med den? Vilka problem isf? Är det värt att överge min Iphone, som jag för övrigt är nöjd med annars, för S3:an?
Citera
2012-05-09, 17:02
Medlem
Citat:
Det kommer inte gå att hålla en sån här diskussion med dig för du kommer snäsa åt det att det inte är nått du använder ändå. Och apparna på android duger säkert utmärkt till dig. Inte till mig, på iphone blir man bortskämd då alla saker släpps där först. Android har även problem med kompatiblitet, sen glassmackan kom så funkar ju inte hälften av appsen längre.

Skiter i väl om det är något jag använder eller inte. Men då det tydligen var för svårt att svara på en fråga så fick jag leta upp svaret själv. Om detta stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Rumble: Release date 09.03.2012

Så ett spel som kommer till android 2 månader efter är något att ens bry sig om? Löjligt är bara förnamnet. Lägger man till att vid samma tidpunkt eller tidigare kom det spel som var snarlika till android så får man nog lägga till ett efternamn.
Hade det nu varit tex ett spel som inte finns eller ska komma osv så kan man ju tycka det är dåligt, men det är fortfarande rätt löjligt att klaga på.

Att du kommer med floskler som tex "Är du så jävla blind och naiv att du inte ens har en aning om att iOS har dubbelt så mkt appar." och "Letar du många appar och sånt kommer du bli ganska besviken när du byter från iphone till android." samt favoriten "Det som är viktigt är vad som är, iphone har mycket flera apps" talar väl sitt tydliga språk.

Att sedan ha dessa som skäl att inte rekommendera någon att tex köpa en galaxy s3 är väl också rätt komiskt. Det är som att avråda någon att köpa Win7SE för sp kommer ju oftast någon/några veckor senare till det. Dåligt exempel? Ja, jag kanske har blivit lite bortskämd med mitt Win7Eng.

facepalm.jpg skulle väl egentligen gått att byta ut mot all text ovanför.
Citera
2012-05-09, 17:07
Medlem
Viches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAsOn
I dagsläget har jag en Iphone 4 och har haft Iphone de senaste åren. Dock tröttnat på gränssnittet. Vill ha lite förnyelse. Funderar på S3 och jag undrar hur Samsung är generellt på mobiler? Ni som har S2:an t ex, har ni haft mycket problem med den? Vilka problem isf? Är det värt att överge min Iphone, som jag för övrigt är nöjd med annars, för S3:an?

Nu vet vi ju inte hur S3:an kommer bli, kan bli allt från världens bästa telefon till ett totalt misslyckande.
Kan dock säga såhär, S2:an var utan tvekan den bästa telefonen jag haft. Aldrig haft minsta lilla problem med den, t.o.m. uppdateringen från Android 2.3 till 4.0 gick smidigt utan minsta problem (folk brukar ha problem vid uppdateringar).

Det jag vill komma fram till är att S2:an var en helt fantastisk telefon men i nuläget kan man inte veta om S3:an kommer hålla samma standard jämfört med nuvarande konkurrenter som t.ex. One X.
Citera
2012-05-09, 17:46
Medlem
wootens avatar
Citat:
jag sitter i samma val och kval som dig, och recensenter ser olika på det hela tiden... Men det jag kommit fram till:

Sgs3: Skärmen ska egentligen vara sämre enligt tekniska specifikationer, men det verkar mer vara en smaksak, den är inte alls pixlig man kan surfa med jätteliten text och den är knivskarp. Skillnaden är att Svärtan är bättre på en super amoled(sgs3) medans det vitare är helt enkelt vitare på Htc one x som har en Amoled plus.

Kameran verkar det inte vara nån större skillnad på, sgs3 har optimeringar för att klara dunkelt ljus, du kan knäppa burst och välja bästa kortet osv, verkar vara same-same där.

Sgs3 känns lite plastigare men ska vara av kvalitet osv. Det jag känner som lockar mig till sgs3 är ala finesser dom implenterat, dom har sett till att göra det lite unikare med sitt wiz gränsnitt, som att du kan se på film samtidigt som du smsar, nytt interface med sköna effekter.

Sgs3 verkar vara mycket snabbare än HOX när det gäller att surfa, den laddar upp webbsidor och scrollar i dom snabbare och mjukare, Sense 4 är lite buggigt och det kan bli lite glitchit till och från (gör mig inget då det inte är överallt hela tiden osv.)

Prestandamässigt verkar dom vara exakt lika snabba när det kommer till appar och spel, jag har sett att sgs3 har haft lite bättre betyg i marks, men inget som gör praktisk skillnad.

Telefonerna verkar vara en even match, det är designen och den större skärmen på sgs3 som tilltalar mig, jag tycker HOX har lite dassig design, den vita ser ju ut som nånting en stormtrooper skulle ringa på, den svarta är inte svart utan bleksvart...
Mången tack! Vilken av de två telefonerna tros ha bäst batteritid?
Citera
2012-05-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Nice...
tack grabbar för informationen....
men lite besviken blir man nu när du säger att det inte finns så många bra appar till luren... men det är bara till gilla läget....

längtar redan tills s3:an släpps!!!
orkar inte med iphone längre..och speciellt inte deras jävla batteritid som suger stenhårt....

Om du vill ha bättre batteritid kan jag inte påstå att du gör rätt... Min Iphone 4 har bra mycket längre batteritid än nån nyare android... Men det beror ju mest på att skärmen är liten
Citera
2012-05-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Mången tack! Vilken av de två telefonerna tros ha bäst batteritid?

Ja det är lite oklart... men One x har en extra kärna (nr.5) som har hand om många småaktiviteter vilket avbelastar batteriet en hel del... Men det rör sig bara om ett 1850ma batteri medan i Sgs3 har du ett 2100ma ... Sen påstår dom iaf att dom arbetat en hel del med strömsparfunktionerna i sgs3 så den ska vara väldigt "strömsmart" den slår av funktioner tex när du spelar, den märker även av om du tittar på skärmen och stänger inte ner den, stoppar du den i fickan däremot utan att slå av skärmen så slår den av direkt...

Så ingen aning faktiskt, på pappret ser det ut som att sgs3 skulle ha mycket bättre, men har inte sett nått konkret på att så är fallet.
Citera
2012-05-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viche
Nu vet vi ju inte hur S3:an kommer bli, kan bli allt från världens bästa telefon till ett totalt misslyckande.
Kan dock säga såhär, S2:an var utan tvekan den bästa telefonen jag haft. Aldrig haft minsta lilla problem med den, t.o.m. uppdateringen från Android 2.3 till 4.0 gick smidigt utan minsta problem (folk brukar ha problem vid uppdateringar).

Det jag vill komma fram till är att S2:an var en helt fantastisk telefon men i nuläget kan man inte veta om S3:an kommer hålla samma standard jämfört med nuvarande konkurrenter som t.ex. One X.

Det kommer den definitivt, jag har tittat runt på flera tester och recensioner och ofta handlar det mest om smaksak. Skärmen tex är inte sämre fast det är en PenTac, den har i princip samma pixeltäthet och skärpan är inte påverkad av det, det återger färger på lite olika sätt, amoled plus har bra svärta medan super amoled har bättre vit, tex hudfärg.

Tekniskt så är det ingen större skillnad, dock har Sgs3 mer smarta funktioner och tex löstagbart batteri, plats för SDkort.. ett eget gränssnitt osv. Lite plastigare känsla och det kan dock störa många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in