Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Har en gaxaxy s just nu (den första alltså). Är dags att uppgradera nu. Vad tror ni? Kommer man att ångra sig om man inte köper en 4g-lur? 3g:t på denna har jag läst klarar 21mbit/s, så det verkar ju vara en uppgradering om man jämför med vad i9000 klarar (7.2 mbit /s). Hur tror ni denna lur är jämfört med htc one x? Pros and cons? Har hört att htc one x ska ha grym kamera exempelvis. Tror ni s3ans kan stå upp osv osv?
jag sitter i samma val och kval som dig, och recensenter ser olika på det hela tiden... Men det jag kommit fram till:
Sgs3: Skärmen ska egentligen vara sämre enligt tekniska specifikationer, men det verkar mer vara en smaksak, den är inte alls pixlig man kan surfa med jätteliten text och den är knivskarp. Skillnaden är att Svärtan är bättre på en super amoled(sgs3) medans det vitare är helt enkelt vitare på Htc one x som har en Amoled plus.
Kameran verkar det inte vara nån större skillnad på, sgs3 har optimeringar för att klara dunkelt ljus, du kan knäppa burst och välja bästa kortet osv, verkar vara same-same där.
Sgs3 känns lite plastigare men ska vara av kvalitet osv. Det jag känner som lockar mig till sgs3 är ala finesser dom implenterat, dom har sett till att göra det lite unikare med sitt wiz gränsnitt, som att du kan se på film samtidigt som du smsar, nytt interface med sköna effekter.
Sgs3 verkar vara mycket snabbare än HOX när det gäller att surfa, den laddar upp webbsidor och scrollar i dom snabbare och mjukare, Sense 4 är lite buggigt och det kan bli lite glitchit till och från (gör mig inget då det inte är överallt hela tiden osv.)
Prestandamässigt verkar dom vara exakt lika snabba när det kommer till appar och spel, jag har sett att sgs3 har haft lite bättre betyg i marks, men inget som gör praktisk skillnad.
Telefonerna verkar vara en even match, det är designen och den större skärmen på sgs3 som tilltalar mig, jag tycker HOX har lite dassig design, den vita ser ju ut som nånting en stormtrooper skulle ringa på, den svarta är inte svart utan bleksvart...