2013-05-17, 16:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Jag har ett problem. Problem vet jag inte om man ska kalla det kanske, men musikspelaren i min S3 spelar inte alla låtar. Någon som har samma skit?
Vilka filformat pratar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av flashcatz
Vet inte om någon kan hjälpa mig med detta, men råkade få med mig ett par sony ericsson hörlurar. Så för att få 100% ljus måste jag hålla i en liten knapp på hörlurarna. Är ju något headset för SE telefoner egentligen.. Kan det finnas någon lösning för att slippa hålla i knappen?!
Du menar att ett headset som du kopplar in sänker ljusstyrkan på skärmen? Testa ett annat headset...
Citera
2013-05-18, 11:46
Jag har ett problem:

När jag ska roota/installera en ny recovery till min S3a igen efter en fabriksåterställning så hittar inte mobilen det externa SD-kortet när jag går in i recovery mode. Lade en CWM-baserad recovery (v6.0.3.1) på det externa SD-kortet (vilket jag alltid brukar göra) och när jag försöker komma åt det externa SD-kortet står det "E: Can't mount /external_sd/". Någon som vet hur jag löser detta som? SD-kortet fungerar utan problem när jag väl startat upp telefonen, kommer åt alla mina kort, mina låtar osv.

Sen vill jag även prova en ny ROM till min S3a. Någon som har en guide till hur jag installerar en ny ROM? Är nämligen första gången jag provar på att göra det.
Citera
2013-05-18, 18:06
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Har nu fått min S4 och ska ge S3 till en vän, men undrar över en sak, hur kan man ta bort alla bilder från Dropbox? Har aldrig använt den, men där finns det alla kort jag tagit/tagit emot med min mobil... Typ 3000 bilder Kan man ta bort dom på en gång? Hittade ingenting i inställningarna eller så. Jag kan väl inte sitta här och ta bort 3000 bilder manuellt?

En till fråga; om jag gör fabriksåterställning, försvinner alla dessa bilder och även alla inställningar jag gjort? Försvinner även Androidversions uppdateringen? Eller hur funkar det?
Citera
2013-05-19, 10:18
Medlem
DreamNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Har nu fått min S4 och ska ge S3 till en vän, men undrar över en sak, hur kan man ta bort alla bilder från Dropbox? Har aldrig använt den, men där finns det alla kort jag tagit/tagit emot med min mobil... Typ 3000 bilder Kan man ta bort dom på en gång? Hittade ingenting i inställningarna eller så. Jag kan väl inte sitta här och ta bort 3000 bilder manuellt?

En till fråga; om jag gör fabriksåterställning, försvinner alla dessa bilder och även alla inställningar jag gjort? Försvinner även Androidversions uppdateringen? Eller hur funkar det?

Borde väl räcka med att avinstallera Dropbox i från den Mobilen.
Citera
2013-05-19, 22:53
Medlem
Aritzos avatar
Blir tokig på min mobil...

Problem nr1:
Den har blivit så seg så jag vet inte ens vad S3 står för. Jag har "full" minne.
De står att minnet är nästan fullt osv men tydilgen har jag 253 MB ledigt men ändå går de inte att uppdatera appar.

Problem nr2:
Min WiFi hemma tankar i ca 29mbit/sek och på mobilen går de så segt att 3G nätet är snabbare.
Wifi på mobilen är bara 3mbit/s

Varför? Det måste va något fel på mobilen.
Citera
2013-05-20, 17:09
Medlem
thesyss avatar
Har fått hem min nya S3 4G samt mitt nya microsimkort. Simkortet aktiveras inte förrän imorgon, jag funderar därför på att bara sätta in minneskortet och ladda telefonen tills imorgon. Går det bra att göra så eller fuckar jag nånting med startprocessen om jag gör så?
Citera
2013-05-20, 17:40
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Blir tokig på min mobil...

Problem nr1:
Den har blivit så seg så jag vet inte ens vad S3 står för. Jag har "full" minne.
De står att minnet är nästan fullt osv men tydilgen har jag 253 MB ledigt men ändå går de inte att uppdatera appar.

Problem nr2:
Min WiFi hemma tankar i ca 29mbit/sek och på mobilen går de så segt att 3G nätet är snabbare.
Wifi på mobilen är bara 3mbit/s

Varför? Det måste va något fel på mobilen.

Testa att fabriksåterställa telefonen. Se bara till att ta buck-up på allt som är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Har fått hem min nya S3 4G samt mitt nya microsimkort. Simkortet aktiveras inte förrän imorgon, jag funderar därför på att bara sätta in minneskortet och ladda telefonen tills imorgon. Går det bra att göra så eller fuckar jag nånting med startprocessen om jag gör så?

Nej det borde inte ha någon betydelse alls. Du borde kunna stoppa i sim-kortet och sedan starta upp telefonen och börja pula med den om du vill, ladda ner appar och allt sådant över Wi-Fi. Imorgon när ditt sim aktiveras så borde allt börja funka. Eventuellt kan en omstart behövas.

Nu vet jag inte vilken operatör du har men du borde kunna ringa till dom och få dom att aktivera sim kortet direkt. Med Tele2 så vet jag att man till och med kan göra det ifrån mina sidor på internet.

Wosp
Citera
2013-05-20, 17:53
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Nej det borde inte ha någon betydelse alls. Du borde kunna stoppa i sim-kortet och sedan starta upp telefonen och börja pula med den om du vill, ladda ner appar och allt sådant över Wi-Fi. Imorgon när ditt sim aktiveras så borde allt börja funka. Eventuellt kan en omstart behövas.

Nu vet jag inte vilken operatör du har men du borde kunna ringa till dom och få dom att aktivera sim kortet direkt. Med Tele2 så vet jag att man till och med kan göra det ifrån mina sidor på internet.

Wosp

Okej vad bra, då börjar jag ladda mobilen nu. Jag har comviq och de jag pratat med där sa att man inte kunde ringa in tidigare och aktivera det. Jag funderar på att börja lägga in nummer men kan det bli så att de försvinner när simkortet aktiveras imorgon?
Citera
2013-05-20, 17:57
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Okej vad bra, då börjar jag ladda mobilen nu. Jag har comviq och de jag pratat med där sa att man inte kunde ringa in tidigare och aktivera det. Jag funderar på att börja lägga in nummer men kan det bli så att de försvinner när simkortet aktiveras imorgon?

Okej om dom har sagt så så är det förmodligen så. Dom gånger som jag har aktiverat sim kort på internet så har det inte varit så att dom skulle aktiveras automatiskt på ett visst datum.
Du kan med säkerhet lägga in kontakter i telefonen utan att behöva frukta att dom ska försvinna det enda som händer när ditt sim aktiveras är att du mottager operatörsinställningar som installeras och efter det så kommer du behöva starta om telefonen.

Händer inget under morgondagen med telefonen så testa att starta om den lite då och då så borde allt börja funka.

Wosp
Citera
2013-05-22, 00:36
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Testa att fabriksåterställa telefonen. Se bara till att ta buck-up på allt som är viktigt.

Får jag med alla program och bilder?
Citera
2013-05-23, 09:35
Medlem
azeroxxxs avatar
Tjena. Har en s3 4G. Ibland när jag låser upp skärmen blir den helt blå en sekund typ. Och ibland startar den om när jag pratar i den och igår stängdes den av av sig självt och det tog ett tag innan jag kunde starta den igen. Nån som upplevt samma? Bör jag skicka in den eller?
Citera
2013-05-23, 21:41
Medlem
ibanez2s avatar
Hur ställer man in ett WPA-lösenord så man kan surfa på sin dator via wifi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in