2012-12-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppes
Telia står förvisso bakom Halebop men har INTE deras simkort i sina butiker!!

100% säker på det ?
jäkla skit, då får det bli teknikmagasinet ändå då, kapa till det.
Citera
2012-12-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asswombat
Micro-simet till galaxy s3 är inte annorlunda än micro-simet till någon annan telefon, så guiderna till ipad och iphone fungerar utmärkt. Jag klippte till mitt simkort så att det precis gick ner i hållaren, och telefonen upptäckte det utan problem. Antagligen har du klippt ner för mycket. Om du beställde telefonen med abonnemang så kommer du att få ett nytt sim-kort av företaget om några dagar, annars brukar det gå att kontakta dem och beställa hem ett nytt. Men som sagt, helgdagarna kommer ju lite ivägen.

Om det absolut krisar kan du försöka bygga upp simkortet igen på något smart sätt. Fungerar kanske att klistra på smådelar som du klippte av, eller kanske bara försöka bygga upp med att sätta några tjocka tejpbitar runt kortet (ej på chipet då) och klippa till dessa, eller göra på något annat så att kortet inte sitter lika löst i hållaren utan så att telefonen upptäcker kortet, men akta så att inget fastnar i telefonen.

Tusen tack för infon!
Citera
2012-12-20, 11:11
Medlem
Headshrinkers avatar
Eller så köper du en "Stans" hos Kjell & Co för 100kr, exakt en sån dom har på ex. Telia, 3 mm..
Citera
2012-12-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppes
Telia står förvisso bakom Halebop men har INTE deras simkort i sina butiker!!

Sluta snacka skit. Både Telia-butikerna och dess återförsäljare har normalt dessa i lager.
Citera
2012-12-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Sluta snacka skit. Både Telia-butikerna och dess återförsäljare har normalt dessa i lager.

Helt sant. Telia är en återförsäljare av Halebop och har därmed Halebop SIM-kort i sina butiker. Kan vara tillfälligt slut i vissa men det ska normalt sätt finnas!
Citera
2012-12-20, 16:52
Medlem
Dtagtliws avatar
Någon som vet hur bra "allshare cast" funkar? och vad innebär "allshare cast- hårvarunyckel", något i stil med appleTv?
Citera
2012-12-21, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harx
Helt sant. Telia är en återförsäljare av Halebop och har därmed Halebop SIM-kort i sina butiker. Kan vara tillfälligt slut i vissa men det ska normalt sätt finnas!

Tackar och bockar för all info!! köpte en mojäng på teknikmagasinet för 100kr, så sitter nu med min s3a (nöööööjd)
Citera
2012-12-21, 19:11
Medlem
Baconbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dtagtliw
Någon som vet hur bra "allshare cast" funkar? och vad innebär "allshare cast- hårvarunyckel", något i stil med appleTv?

Jag har använt AllShare Cast. Det är i princip att du speglar telefonens innehåll på en teve. Rätt smidigt på fest att ha Spotify i teven och enkelt kunna byta låt från mobilen i fickan. Inga sladdar, bara att se till att du är inom Wifi-räckhåll. Det drar förvånansvärt lite batteri har jag också lagt märke till. Ljudkvaliteten är lite sisådär, det blir gärna lite brus och det hackar om man springer omkring för mycket eller närmar sig Wifi-nätverkets utkanter. Men den största nackdelen är framför allt att man behöver en dongel till teven, trots att jag har en Samsung Smart-TV.

AllShare Play däremot är kanon! Det gör att jag kan streama film, musik och bilder till teven från datorns hårddisk. Asnajs att slippa koppla in teven med HDMI när man laddat ner en film utan man bara kan sätta igång den på datorn och välja "Byt spelare", och vips visas den på teven istället. Fungerar hur bra helst med 1080p-filmer. Men det är alltså inget jag ens behöver mobilen till.

AllShare Play går även att använda om man slösurfar på mobilen i soffan och hittar något intressant klipp, så kan man slänga upp det på teven istället. Det är dock begränsat till vissa videoformat (tror tex inte att det går med Youtubeklipp), men frågan är om det är värt att skaffa en dongel för att få allt på mobilen till teven...
Citera
2012-12-21, 19:24
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enalin
Skall testa att ha sådant alarm imorgon

Det där med smart alert, jag har satt igång det men det fungerar inte.

Hoppas alarmet var mysigt!

Fan vad skumt. Det funkar ibland för mig, ibland inte. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske lyfter man telefonen på fel sätt eller så :/
Citera
2012-12-21, 22:08
Medlem
Kan inte längre ringa med min samsung

Jag hör den jag pratar med men inte tvärtom

Det står "begränsad vidarekoppling aktiv" när man ringer

Har testat fabriksåterställa telefonen utan framgång

Någon som vet vad det kan vara för fel?
Citera
2012-12-22, 00:30
Medlem
Då rullar 4.1.2 på min. Vad tycker ni om de nya funktionerna? Multiwindow fungerar läskigt bra
Citera
2012-12-22, 03:39
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexington123
Då rullar 4.1.2 på min. Vad tycker ni om de nya funktionerna? Multiwindow fungerar läskigt bra

Vilken operatör har du samt vilken modell? I9300 eller I9305?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in