Citat:

Ursprungligen postat av Dtagtliw

Någon som vet hur bra "allshare cast" funkar? och vad innebär "allshare cast- hårvarunyckel", något i stil med appleTv?

Jag har använt AllShare Cast. Det är i princip att du speglar telefonens innehåll på en teve. Rätt smidigt på fest att ha Spotify i teven och enkelt kunna byta låt från mobilen i fickan. Inga sladdar, bara att se till att du är inom Wifi-räckhåll. Det drar förvånansvärt lite batteri har jag också lagt märke till. Ljudkvaliteten är lite sisådär, det blir gärna lite brus och det hackar om man springer omkring för mycket eller närmar sig Wifi-nätverkets utkanter. Men den största nackdelen är framför allt att man behöver en dongel till teven, trots att jag har en Samsung Smart-TV. 
AllShare Play däremot är kanon! Det gör att jag kan streama film, musik och bilder till teven från datorns hårddisk. Asnajs att slippa koppla in teven med HDMI när man laddat ner en film utan man bara kan sätta igång den på datorn och välja "Byt spelare", och vips visas den på teven istället. Fungerar hur bra helst med 1080p-filmer. Men det är alltså inget jag ens behöver mobilen till. 
AllShare Play går även att använda om man slösurfar på mobilen i soffan och hittar något intressant klipp, så kan man slänga upp det på teven istället. Det är dock begränsat till vissa videoformat (tror tex inte att det går med Youtubeklipp), men frågan är om det är värt att skaffa en dongel för att få allt på mobilen till teven...