2012-12-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Vilken operatör har du samt vilken modell? I9300 eller I9305?

I9300, telia. Uppdaterade via kies
Citera
2012-12-22, 16:54
Medlem
Kört 4.1.2 länge, fungerar fint. Man ska köra custom ROM's, kolla på XDA forumet.

Har tankat senaste leak, LL5 alltså. Har rootat, deodex, zipalign, init.d support o lite annat. Funderar på lägga till lite annat (testar göra en egen rom alltså). Men som stock med dom där tweaks så är den "klar"..

Det är ju först då Android kommer till sin rätt. T.ex, apktool d secmms.apk, sen ändrar man i xml/mms_config.xml - där kan man få den att SLUTA konvertera sms till mms efter 4 st. Sen bara rebuild..

Men får se om jag orkar gå all in med göra ROM, finns så många bra redan. FoxHound t.ex, SotMax är också en fin.

Info om hur den är i grunden:
Working folder information

Android OS version : 4.1.2
Device : m0
Model : GT-I9300
ROM Name : JZO54K.I9300XXELL5
CSC version : I9300OXXELL5
Rooted (Superuser app + su) : YES
Rooted (unsecured boot.img) : YES
BusyBox installed : YES
BusyBox run-parts support : YES
Apps2SD (Apps to EXT) enabled : NO
/data/app enabled : NO
Custom boot animation allowed : YES
Nano text editor installed : NO
Bash shell support : NO
/system/framework is deodexed : YES
/system/app is deodexed : YES
modem.bin found : YES
ROM will wipe all data : NO
Citera
2012-12-22, 20:20
Medlem
Hej undrar om ni har lite tips att komma med gällande en del saker. Kan även tillägga att jag har en icke rootad lur, rensar cache regelbundet och har inte telefonen i energisparläge.

1. Min s3 har efter cirka, 1 månads användande börjat ta ungefär 1,5-2 sekunder på sig att via uppvakningsknappen som sitter vid sidan på telefonen att komma till låsskärmen, jämfört med i början då den kom till låsskärmen direkt vid tryck. Någon som vet vad det beror på och hur jag kan lösa detta?

2.undrar ifall ni har några tips hur man kommer åt mer ramminne? nuvarande ram ligger oftast på 422/800+ vanligtvis..

3.undrar om jag helt kan blockera funktionen s voice i telefonen (helt deaktivera den) som tar ram/kraft enligt mina översikts program för ram och prestanda? Och om det kan medföra att telefonen skadas på något sätt?

4. Vid tryckning på meddelande, kontakt och telefon ikonerna tar det cirka 2-3 sekunder innan jag är inne i programmet (var inte så i början då jag fick telefonen)
Och undrar om ni vet vad det beror på samt vad jag kan göra åt de?

Kan också tillägga att jag kör samtliga 3 animationer på 1x på utvecklarakternativ.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av fiddan090 2012-12-22 kl. 20:25.
Citera
2012-12-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Hej undrar om ni har lite tips att komma med gällande en del saker. Kan även tillägga att jag har en icke rootad lur, rensar cache regelbundet och har inte telefonen i energisparläge.

1. Min s3 har efter cirka, 1 månads användande börjat ta ungefär 1,5-2 sekunder på sig att via uppvakningsknappen som sitter vid sidan på telefonen att komma till låsskärmen, jämfört med i början då den kom till låsskärmen direkt vid tryck. Någon som vet vad det beror på och hur jag kan lösa detta?

2.undrar ifall ni har några tips hur man kommer åt mer ramminne? nuvarande ram ligger oftast på 422/800+ vanligtvis..

3.undrar om jag helt kan blockera funktionen s voice i telefonen (helt deaktivera den) som tar ram/kraft enligt mina översikts program för ram och prestanda? Och om det kan medföra att telefonen skadas på något sätt?

4. Vid tryckning på meddelande, kontakt och telefon ikonerna tar det cirka 2-3 sekunder innan jag är inne i programmet (var inte så i början då jag fick telefonen)

Kan också tillägga att jag kör samtliga 3 animationer på 1x på utvecklarakternativ.

Tacksam för svar.

Upplåsningsknappen är ett känt "problem". Det ska vara så och inget är fel.Du får endast bort det med att byta ROM. Ramminnet behöver du inte göra något åt, inga problem så länge det inte ligger på över 600 fast du rensat allt.
S voice går att stänga av, har dock inte i huvudet var man gör det...
Det verkar som du gjort något med animationshastigheten, har aldrig upplevt samma och jag kör stock.
Citera
2012-12-23, 03:01
Medlem
Finns det någon anledning att inte köpa 4G-versionen just nu? Ser att många har båda s3 och s3 4g för samma pris, det gör mig lite förvirrad O:
Citera
2012-12-23, 09:17
Medlem
FFFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevietheTV
Finns det någon anledning att inte köpa 4G-versionen just nu? Ser att många har båda s3 och s3 4g för samma pris, det gör mig lite förvirrad O:
Skillnaden är att med 4G så surfar du 10ggr snabbare, men batteritiden är urusel. Den behöver laddas minst en eller två gånger om dagen bara av att ligga i standby-läge. Ska du även använda luren så räknar med att ha laddaren med dig dygnet runt. Man kan ju ställa in den i 3G-läge men då har man ju sumpat syftet med 4G, men batteriet håller bättre.
Skulle jag välja mellan dom två, skulle jag välja 3G-modellen,pga batteritiden. Surfa på luren gör jag endast på tunnelbanan och då räcker det med 3G tycker jag. Men smaken är som baken....
Citera
2012-12-23, 09:21
Medlem
FFFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090

Tacksam för svar.

Citat:
Ursprungligen postat av lexington123
Upplåsningsknappen är ett känt "problem". Det ska vara så och inget är fel.Du får endast bort det med att byta ROM. Ramminnet behöver du inte göra något åt, inga problem så länge det inte ligger på över 600 fast du rensat allt.
S voice går att stänga av, har dock inte i huvudet var man gör det...
Det verkar som du gjort något med animationshastigheten, har aldrig upplevt samma och jag kör stock.
S voice går väl endast att stänga av om man har rootat luren? Då kan man ju använda Titanium och välja mellan att avinstallera eller frysa programmet.
Citera
2012-12-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFFT
S voice går väl endast att stänga av om man har rootat luren? Då kan man ju använda Titanium och välja mellan att avinstallera eller frysa programmet.

S-voice går att stänga av utan root. Gå in i s-voice och tryck inställningar, vänster om homeknappen, och inaktivera s-voice via homeknappen. Då får du snabbare respons vid tryck på homeknappen.
Citera
2012-12-23, 14:33
Medlem
brainspaces avatar
Det känns som det enda jag gör är att ladda min telefon hela tiden. Hur gör jag för att spara in på batterierna. Känns som jag har en massa onödigt skit som ligger i bakgrunden och tar upp batteri...hur stänger jag av dom?
Citera
2012-12-23, 14:55
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Det känns som det enda jag gör är att ladda min telefon hela tiden. Hur gör jag för att spara in på batterierna. Känns som jag har en massa onödigt skit som ligger i bakgrunden och tar upp batteri...hur stänger jag av dom?
Gå in i inställningar och klicka på batteri.
Där står det vad som drar ström.. Mest troligt så ligger skärmen i topp, och det enda du kan göra är att dra ner på ljusstyrkan och sluta använda telefonen så mycket..
Citera
2012-12-23, 15:03
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Gå in i inställningar och klicka på batteri.
Där står det vad som drar ström.. Mest troligt så ligger skärmen i topp, och det enda du kan göra är att dra ner på ljusstyrkan och sluta använda telefonen så mycket..

Har 71% på batteriviloläge. "Batteriet används av mobilradion" Vad menas?
Citera
2012-12-23, 15:10
Medlem
brainspaces avatar
Sen har jag märkt en annan grej...Om du sätter på din telefon som vanligt..och lägger ett slkort under telefonen så tjuter den till. Jävligt skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in