2012-10-08, 23:13
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexan92
Från 100 % till 98 % bara standby läge har min mobil klarat sig i 4 h 36 min, är det bra?
har nog juice defender att tacka för det

Jag har inte riktigt förstått vad JD gör. Har både sett youtube-klippet som finns där man hämtar appen, samt läst mer om den.. Men jag hänger inte riktigt med.

Skulle du/någon kunna förklara hur Juice Defender fungerar?
Citera
2012-10-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Jag har inte riktigt förstått vad JD gör. Har både sett youtube-klippet som finns där man hämtar appen, samt läst mer om den.. Men jag hänger inte riktigt med.

Skulle du/någon kunna förklara hur Juice Defender fungerar?

Jag är helt färskt inom området, det enda jag hörde att den var bra, så jag köpte den för 50 kr, men den gör det den ska iallafall, man kan välja olika profiler, men jag låter det vara som den stod på från början på balanced.
Citera
2012-10-09, 14:30
Medlem
Psychopatricks avatar
Jävla skittelefon köp den inte, usch fy och blä!
Citera
2012-10-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Jävla skittelefon köp den inte, usch fy och blä!
Öh... Kanske en liten förklaring till varför du tycker som du gör?
Citera
2012-10-09, 18:23
Min telefon slukar makalöst mycket batteri.
http://tinypic.com/r/10nesuw/6

Förlorade ca 40 av batteriet bara genom att ha den i fickan i 6 timmar.
Vad kan man göra åt detta?
Citera
2012-10-09, 19:10
Medlem
Vederborandes avatar
Konstigt. Jag har haft min S3a ett bra tag nu och tycker batteritiden är utmärkt... Har kvar ca 30-40 procent efter en heldags användning :/
Citera
2012-10-09, 20:25
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Konstigt. Jag har haft min S3a ett bra tag nu och tycker batteritiden är utmärkt... Har kvar ca 30-40 procent efter en heldags användning :/
Kan inte hålla med om att den är utmärkt men den är helt klart acceptabel.
Laddade min för 20h sedan, har lyssnat på en timmes musik, spelat i spel i ca 30 min och något haft samtal idag, batterinivån ligger på 55% nu.
Citera
2012-10-09, 20:30
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Min telefon slukar makalöst mycket batteri.
http://tinypic.com/r/10nesuw/6

Förlorade ca 40 av batteriet bara genom att ha den i fickan i 6 timmar.
Vad kan man göra åt detta?

Jag har mer eller mindre samma problem. Dock kanske inte riktigt lika allvarligt. Jag upplever nästan att den drar mer batteri i viloläge en vad den gör om man te.x använder spotify stream via 3G och blutooth samtidigt.

http://i48.tinypic.com/28bfus4.png
Jag tycker inte att en telefon ska dra såhär mycket batteri. Den får ändå Deep-Sleep och vad betyder att batteriet används av mobilradion?
Citera
2012-10-09, 20:54
Medlem
Vederborandes avatar
Försök sänka brightness och dylikt. Har ni haft en gammal telefon innan? Då kanske kontrasten mellan den gamla och S3 känns måttlös när batteritiden är helt acceptabel ändå.
Citera
2012-10-09, 21:01
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Försök sänka brightness och dylikt. Har ni haft en gammal telefon innan? Då kanske kontrasten mellan den gamla och S3 känns måttlös när batteritiden är helt acceptabel ändå.

Har haft iPhone 4, vilken hade mycket bättre batteritid trots hårdare användning. Bara för att spara batteri i min S3 a så har jag på 0% ljusstryka så tror knappast att det är problemet.

Börjar verkligen sakna iPhone :/
Citera
2012-10-09, 21:08
Medlem
Vederborandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Har haft iPhone 4, vilken hade mycket bättre batteritid trots hårdare användning. Bara för att spara batteri i min S3 a så har jag på 0% ljusstryka så tror knappast att det är problemet.

Börjar verkligen sakna iPhone :/
Du har antagligen fått ett måndagsexemplar! Men skulle inte rekommendera att degradera dig till en iPhone igen

Så mycket möjligheter med S3. Gå tillbaka till din återförsäljare och klaga, och man får nästan garanterat telefonen utbytt/felsökt. Det finns ju förresten skal som innehåller ett batteri så man får dubbel+ batteritid
Citera
2012-10-09, 21:32
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Du har antagligen fått ett måndagsexemplar! Men skulle inte rekommendera att degradera dig till en iPhone igen

Så mycket möjligheter med S3. Gå tillbaka till din återförsäljare och klaga, och man får nästan garanterat telefonen utbytt/felsökt. Det finns ju förresten skal som innehåller ett batteri så man får dubbel+ batteritid

Jo jag vet om skalen.
Ser det för tillfället som om att jag har nedgraderat ifrån iPhone. Och tycker att det är ganska så dåligt då min iPhone 4 hade två år på nacken. Det jag stör mig på med telefonen är bland annat.

-Batteritiden
-Oflyt, dvs laggar till då och då. Har jag varit inne i ett program eller spel och trycker på hemknappen så kommer jag ut på hemskärmen igen men det kan ta typ 5 sekunder innan sakerna på hemskärmen laddar (Händer bara ibland)
- Har spelat spelet Bike Race en hel del och klarat nästan alla levlar. Idag när jag öppnade upp spelet så hade allt helt plötsligt återställts och jag blir tvungen att börja ifrån noll igen.
- Här om dagen så frös Rix Fm appen till på något jävla vis och det gick inte att stänga ner den på något vis eller få den att sluta spela. Testade att trycka på pouse knappen flera gånger men inget hände, Stängde ner appen och rensade ramminnet men den spelade fortfarande. Som sista åtgärd så testade jag att stänga av bluetoothen då började den helt plötsligt spela upp via högtalarna istället vilket blev lite pinsamt på bussen. Men allt löste sig med en omstart av telefonen.

Detta är bara lite av sakerna som jag upptäckt som jag verkligen inte gillar med telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in