Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIDS-Mannen
Behöver man installera om alla apps och dyl efter att man bytt t.ex JB?

Tack så mycket för din hjälp!
Beställt telefonen nu! Kommer på måndag!

Grattis till ett bra köp! Tänk på att du ska ha micro-sim nu, så du slipper vänta flera dagar på ditt microsim. Jag orkade inte vänta, så klippte till mitt vanliga sim till ett micro-sim. (vet inte om jag hade tur som lyckades eller om det är enkelt att klippa till själv)

Alltså jag har aldrig gjort en sådan uppdatering, har alltid bytt ROM hit och dit då min var rootad. JB som kommer snart är ju en global uppdatering om du förstår. Någon här borde veta?
Min gissning är att att blir kvar, skulle ställa till för mycket problem annars med tankte på hur många som kommer göra uppdateringen.
Citera
2012-08-30, 20:49
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIDS-Mannen
Åh jävlar. Nu blev man allt sugen. Håller med dig angående punkt två, kommer inte roota min på ett tag heller. Tack för svaren! Det blir nog ett köp här! Hur fungerar det egentligen med piratkopering av appar? Till Desire så tankade jag hem appar från en hemsida och installerade in på telefonen manuellt. (la över filen i mobilen, använde en programhanterade och installerade, smidigt och bra)

Är detta möjligt med S3 eller måste man roota?

Vad är touchwis, ICS & JB? :P

Det ska fungera så länge du aktiverar funktionen som gör att du kan installera appar utanför market(okända källor tror jag det heter).
Skulle du kunna pm:a sidan du drar hem appar ifrån
Citera
2012-08-30, 21:11
Medlem
Miys avatar
Hur gör jag för att gå till toppen av en webbsida utan att behöva scrolla alternativt finns det något sätt att
refresha en sida utan att behöva scrolla ända upp till toppen och klicka på reload?

Ett ständigt problem för mig på forum då jag vill uppdatera för att se nya poster.
Senast redigerad av Miy 2012-08-30 kl. 21:13.
Citera
2012-08-30, 21:57
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Hur gör jag för att gå till toppen av en webbsida utan att behöva scrolla alternativt finns det något sätt att
refresha en sida utan att behöva scrolla ända upp till toppen och klicka på reload?

Ett ständigt problem för mig på forum då jag vill uppdatera för att se nya poster.

Tappa på toppen försiktigt.

Inte på toppen av skärmen, utan på mobilen, där hålet för "hörlurar" är. Dock så måste du ha detta aktiverat i "rörelser" har jag för mig. Testa annars.
Citera
2012-08-30, 22:02
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Skärmen är underbar, hade en Desire innan Den är sjukt lätt, bra att hålla i. Att surfa på den är en fröjd

Ja, skärmen är klockren. Men att hålla i...njae. Den är jävligt stor och därmed svår att kontrollera vilket gör att den faller enklare. Jag har inte världens största händer, men jag har verkligen inte små händer. Och jag tycker det är svårt att hålla i den.

Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Telefonen är snabb som fan, multitasking funkar skitbra med den fyrkärninga processorn. Skarp skärm,snabb kamera. Grafikkrävande spel flyter på bra. en stabil telefon helt enkelt. Hade dock velat plocka bort lite av dem inbyggda programen som man inte använder. Så blir väll att fimpa stockrom snart och roota den.

Ja, men det är väl iPhone också. Förutom att "grafikkrävande spel flyer på bra".

Ah jag vet inte, blev inte så imponerad av telefonen, förutom kameran. Den är otroligt bra. Dem inbyggda programmen kan du "avaktivera" så att säga. Minns inte riktigt hur detta görs, men kan kolla upp det om du är nyfiken.

MVH
Citera
2012-08-30, 22:05
Medlem
Min skärm blir alltid mörkare när jag går in i webläsaren. Har ljusstyrkan på automastisk. Någon som märkt samma ??
Citera
2012-08-30, 22:08
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Min skärm blir alltid mörkare när jag går in i webläsaren. Har ljusstyrkan på automastisk. Någon som märkt samma ??

Surfar inte så mycket, men stäng av "automatisk ljusstyrka" i så fall.

Hemsidor är väl vita, då känns det väl som att man inte behöver lika mycket ljusstyrka, eller något.
Citera
2012-08-30, 22:09
Medlem
DVSGhustlahs avatar
http://www.skalhuset.se/index.php?ma...oducts_id=1768

Någon som har testat ? Helt klart värt att köpa om det funkar som det ska !

Edit.
Söker även ett bra skärmskydd, är ute efter något som skyddar bra och märks av så lite som möjligt. Har hört att de dyrare ( Invisible shield, copter och allt vad de heter ) förstör känslan av skärmen bra mycket mer än de billigare varianterna, själv är jag ute av något som är lite mitt emellan, självklart vill man ju att det ska märkas av så lite som möjligt, men om det skyddar dåligt så tappar det ju vitsen i att ens ha ett skydd..

Priset spelar mindre roll.
Senast redigerad av DVSGhustlah 2012-08-30 kl. 22:14.
Citera
2012-08-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Surfar inte så mycket, men stäng av "automatisk ljusstyrka" i så fall.

Hemsidor är väl vita, då känns det väl som att man inte behöver lika mycket ljusstyrka, eller något.

Jo. Men sjukt störigt. Sen när jag får tillbaka till homescreen så lystes skärmen upp igen....
Citera
2012-08-30, 22:18
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVSGhustlah

Edit.
Söker även ett bra skärmskydd, är ute efter något som skyddar bra och märks av så lite som möjligt. Har hört att de dyrare ( Invisible shield, copter och allt vad de heter ) förstör känslan av skärmen bra mycket mer än de billigare varianterna, själv är jag ute av något som är lite mitt emellan, självklart vill man ju att det ska märkas av så lite som möjligt, men om det skyddar dåligt så tappar det ju vitsen i att ens ha ett skydd..

Invisible Shield tyckte jag inte att den förstörde någon känsla alls!

Annars så behöver du väl inte köpa något skärmskydd, utan bara ett skydd runtomkring.

Och det externa batteriet, på bilden är det ju en "Apple" adapter. Lär inte fungera på någon annat varumärke än Apple.
Citera
2012-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVSGhustlah

Edit.

Jag köpte ett skärmskydd på fyndiq för 8 kr och det funkar fint
Citera
2012-08-30, 22:25
Medlem
Vad kan man ge för ett pris på en sådan begagnad inga rövarpriser dom har inte sjunkit så mycket på nypriset verkar konstigt den har ju funnits med minst ett år snart va, minst!!? olåst ska den va förstås! max-minipris x.kr. och var hittar man billigaste begagnad marknaden på mobiler nånstans, förutom block där man får bjuda en känd sida vill inte göra reklam strider väl mot reglerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in