Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-24, 21:02
Medlem
Samsung Galaxy S3 släpps i April

Ja, som rubriken lyder..en så kallad "expert" har tydligen uttalat sig och sagt att Galaxy s3 kommer att släppas i april. Denna snubbe ska tydligen haft rätt med släppandet av s2 förra året.

Återstår står ju att se om den släpps i europa då också, lär ju bli nå vecka elr månad senare här..eller vad tror ni? Någon som vet något om denna eldar Murtazin som har sagt detta? är de nån som inflytande i branschen eller nåt annat?

Svensk sida som har skrivit om det: Samsung Galaxy S3

Iaf, vore grymt skönt om detta stämmer..pajade nyss min tele och letar för fullt efter en ny. Detta känns helt klart som ett bra alternativ. Ska ju ha dual core och 1,6 ghz minst..
Citera
2012-01-24, 21:24
Medlem
Alltså alla har sagt att S3an släpps i april i flera månader nu, du är ganska sen på det här tåget.

Sen torde S3an ha quadcore, en av dom första om inte den första att ha det.

Eftersom den är först med quadcore är det inte säkert att den har bra batteritid - jag är visserligen sugen på en ny lur men vill nog veta mer om batteritiden i faktiska test innan jag hoppar högt.

Vidare kommer detaljerna alldeles säkert att släppas nu i slutet av februari under mobile world congress.
Citera
2012-01-24, 21:27
Bannlyst
Den ska jag ha hehe.
Citera
2012-01-24, 21:30
Medlem
Varför skulle en mobil behöva quad-core?
1.5 Duo-core och du har mer kraft än vad mobilen kommer behöva de kommande året.
Känns bara onödigt.
Citera
2012-01-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
1.5 Duo-core och du har mer kraft än vad mobilen kommer behöva de kommande året.
Känns bara onödigt.

Du och jag behöver quad core därför att när dom kommer kommer dom pressa priset på Noten och Nexus neråt, och det är ju dom lurarna vi vill ha. :-)
Citera
2012-01-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Känns bara onödigt.

Det kommer såklart kräva bättre batterier. SGS II underklockas ju rätt ofta idag så kan hålla med om att det kanske är lite före sin tid än så länge. Men det återstår att se
Citera
2012-01-25, 10:24
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Vet ej asså.. Samsung sa i ett pressmeddelande (källa: bortglömd) att alla deras 2012 telefoner skall ha minst en dags batteritid, med normal användning då såklart.. antar jag
Citera
2012-01-25, 10:44
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Känns bara onödigt.

Hur vet du det?

Det är väl kalasbra att mobiltelefoner har överdriven prestanda?

Tänk bilscenariot. Om du kör i 110 på motorväg vill du antagligen inte att det är maxfarten för din bil. Du vill kunna köra i 130 ifall sveriges lagar tillåter det i framtiden.

Om man har en telefon med hårdvara som kör på max finns det inte direkt någon framtidsvision om telefonen. Kör du i en quadcore, som kör på halvfart, klarar samma telefon med säkerhet av nyare operativsystem och mer krävanda appar.

Att köpa en telefon med, eller helt enkelt nöjda sig med, hårdvara som klarar allt idag är ganska dumt. Man begränsar sig själv innan man ens har haft telefonen i handen.

En annan sak man bör tänka på är att en underklockan quadcore kan dra mindre ström än en maxad dual. Samma med en underklockad dual vs en maxad enkärnig historia.

Mer kraft åt folket!
Citera
2012-01-25, 19:21
Medlem
Det som jag har sett hittils är en Samsung galaxy S2 LTE ( http://www.tele2.se/samsung-galaxy-s-II-lte.html )

Kan detta vara en mobil som dom har medans S3 är under utveckling eller?

Denna ska ju ha 4G, 4,5" skärm, 1.5 GHz Dual core och 1850 mAh batteri.

Vad tror ni?
Citera
2012-01-25, 19:34
Medlem
Snoppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wapheer
Det som jag har sett hittils är en Samsung galaxy S2 LTE ( http://www.tele2.se/samsung-galaxy-s-II-lte.html )

Vad tror ni?
LTE = 4G
Citera
2012-01-25, 19:41
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wapheer

Vad tror ni?

Ska de ha sämre batteri i S3:an än S2:an? Min S2 har 2000mAh
Citera
2012-01-25, 20:27
Bannlyst
Hmm...så blir det nog till att lugna sig med att byta ut den gamla Galaxy S:n ett tag till, även om min råkar vara ett jävla måndagsexemplar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in