2011-10-09, 14:43
Medlem
Jag vill nu köpa en surfplatta men har inte lust att slänga ut runt 4000 kr för en ipad.
Därför undrar jag vad folk tycker om de billiga plattor som finns.
Tex: http://www.pixmania.se/se/se/9585423...nsumer-advices

Jag har inte höga krav på en platta utan vill endast ha den till att surfa (titta på videor och spela onlinespel) och läsa böcker. Det finns flera som har gett de billiga plattorna bra omdömen men sen finns det ju även de som säger att de krånglar och går sönder fort (men det finns det ju för de flesta produkter).

Så hur ligger det till egentligen?
Är det värt det att köpa en sådan som jag länkade till?
Någon med erfarenhet av dessa billigare plattor?
Citera
2011-10-09, 14:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det är som att jämföra en suzuki swift med ferrari f-50...

Du kan på sin höjd koma ut på nätet med den där skitprodukten om ens det! Spara dina slantar o köp ngt med minst dubbla processorer, typ samsungs galaxy eller androids nya, ipad 2 är tyvärr oxå ett alt
Senast redigerad av Bluebeast72 2011-10-09 kl. 15:03.
Citera
2011-10-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Du kan på sin höjd koma ut på nätet med den där skitprodukten om ens det! Spara dina slantar o köp ngt med minst dubbla processorer, typ samsungs galaxy eller androids nya, ipad 2 är tyvärr oxå ett alt

Varför skulle man inte komma ut på nätet? Som redan nämnts så är det flera personer som faktiskt använder dessa utan problem. På dig låter det som om det skulle vara ovanligt att ens komma ut på nätet.
Citera
2011-10-09, 15:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qawser
Varför skulle man inte komma ut på nätet? Som redan nämnts så är det flera personer som faktiskt använder dessa utan problem. På dig låter det som om det skulle vara ovanligt att ens komma ut på nätet.
Svag wifi antenn, dålig touch kvalite o sega väntetider, passar det herrn så köp.
Citera
2011-10-09, 16:10
Medlem
slashing_swords avatar
Ta en titt på Point of View Mobii Tegra 2 plattorna, billiga men kompetenta plattor.
Citera
2011-10-09, 16:56
Medlem
Jag har en Acer Iconia a500 tab, och är väldigt nöjd med den!
Den har 3.2 och i övrigt bra prestanda!
Citera
2011-10-09, 20:21
Medlem
Humpers avatar
Köpte en HP touchpad men dualcore för 1500sek med frakt från usa för några månader sen.
Finns helt okej billig fortfarande.

Har överklockat den och den har fortfarande bra batteritid med sina 1,7gHz dualcore. Skön, och rekommenderas:

http://www.ebay.co.uk/itm/HP-TouchPa...item3f0d747d7c

Finns också som 32gb's modell, den har jag iallafall.
Citera
2011-10-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Då jag inte kan datorer så ifrågasätter jag vikten av dubbla processorer. Räcker det inte med hög processorhastighet? Eller gäller processorhastigheten varje processor för sig?
Citera
2011-10-10, 22:33
Bannlyst
Själv så ska jag hämta ut min iPad (1)(32gb) som jag har köpt på blocket imorgon, 2500 spänn fick Jag den för. Så det är bara att spana och leta.
Citera
2011-10-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humper
Köpte en HP touchpad men dualcore för 1500sek med frakt från usa för några månader sen.
Finns helt okej billig fortfarande.

Har överklockat den och den har fortfarande bra batteritid med sina 1,7gHz dualcore. Skön, och rekommenderas:

http://www.ebay.co.uk/itm/HP-TouchPa...item3f0d747d7c

Finns också som 32gb's modell, den har jag iallafall.
Gjorde samma. Kan vara bra att veta att Cyanogenmod arbetar på en Android-version som antagligen släpps nu någon gång i oktober. Den är grym, men brister i WebOS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in