Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-09, 12:10
  #1
Medlem
Rasism en gammal klassiker i debattsammanhang, frågan om hur mycket rasism ett samhälle tål aktualiserades idag genom Lindbergs ledare i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle13751235.ab

Kan vara kommentarssrekord sen de nya reglerna kom (att man måste outa sig som dödsnazist-sd:are).

Vad säger ni om Anders ledare, har han rätt i sina tankar?

btw Intressant att det är så många med invandrarbakgrund som backar upp SD, tror AB blir förvånade och besvikna Ex Jag röstade på SD 2010 och jag kommer att rösta på de 2014 enda skillnaden är att jag övertygat min familj + säkert 15 invandrare till att rösta på dom i nästa val.
__________________
Senast redigerad av svennekebab 2011-10-09 kl. 12:50.
Citera
2011-10-09, 12:54
  #2
Medlem
Det är en mycket förvirrad artikel. Anders deduktiva förmåga är uppenbarligen inte den bästa. Hans slutsats är alltså att "hotet mot det öppna samhället" kommer från - Timbro?
Citera
2011-10-09, 12:57
  #3
Medlem
mrbananbrallans avatar
klockrent, jag tror att många invandrare är trötta på det "mångkulturella tjatet" o med all rätt, många flyr hit pga det mångkulturella i deras hemländer, sen möter de samma skit här, folk behöver sin särart, man kan inte tvinga ngn att digga multi kulti, mr renskägg gräver sin egen grav.

sd 2014!
Citera
2011-10-09, 13:04
  #4
Avstängd
mirafioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Rasism en gammal klassiker i debattsammanhang, frågan om hur mycket rasism ett samhälle tål aktualiserades idag genom Lindbergs ledare i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle13751235.ab

Kan vara kommentarssrekord sen de nya reglerna kom (att man måste outa sig som dödsnazist-sd:are).

Vad säger ni om Anders ledare, har han rätt i sina tankar?

btw Intressant att det är så många med invandrarbakgrund som backar upp SD, tror AB blir förvånade och besvikna Ex Jag röstade på SD 2010 och jag kommer att rösta på de 2014 enda skillnaden är att jag övertygat min familj + säkert 15 invandrare till att rösta på dom i nästa val.

Heder åt dig och din familj. Tillsammans kan vi hjälpa till att forma ett bättre Sverige. Ett samhälle med Svenskar och vettiga nysvenskar. De som inte vill bli en del av samhället ska vi inte släppa in.
Citera
2011-10-09, 13:35
  #5
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Rasism en gammal klassiker i debattsammanhang, frågan om hur mycket rasism ett samhälle tål aktualiserades idag genom Lindbergs ledare i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle13751235.ab

Kan vara kommentarssrekord sen de nya reglerna kom (att man måste outa sig som dödsnazist-sd:are).

Vad säger ni om Anders ledare, har han rätt i sina tankar?

btw Intressant att det är så många med invandrarbakgrund som backar upp SD, tror AB blir förvånade och besvikna Ex Jag röstade på SD 2010 och jag kommer att rösta på de 2014 enda skillnaden är att jag övertygat min familj + säkert 15 invandrare till att rösta på dom i nästa val.

Kan inte hitta ett kommentator fält. Är det borta eller vad är det frågan om?
Citera
2011-10-09, 13:57
  #6
Medlem
Faktiskt lite obehagligt hur hårt vissa andra invandrare i kommentarerna går åt denna Maikel... Tom nästan med referenser att han skulle vara någon sorts judisk kapo i Auchwitz-Birkenau som går nazisternas ärenden:
Citat:
Ajneza Berisha Maikel Oromoyo Yakob // Maikel, du vet att även en del Judar röstade på Hitler en gång i tiden va?
Citat:
Nicklas Foresti · Göteborg, Sweden
Maikel Oromoyo Yakob Vilka tror du Sverigedemokraterna vänder sig mot när de kastat ut den siste muslimen, Maikel? Just det, såna som du och jag, med konstiga efternamn
Anders Lindberg är allt bra rolig:
Citat:
Anders Lindberg, Aftonbladet
[...]
Jag tror också att har rätt. Uppslutningen kring det demokratiska och goda samhället har ökat efter det fruktansvärda som hände.
__________________
Senast redigerad av Kebnekaisa 2011-10-09 kl. 13:59.
Citera
2011-10-09, 14:02
  #7
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Kan inte hitta ett kommentator fält. Är det borta eller vad är det frågan om?
Jodå.. det är allt öppet än, frågan är dock hur länge till.

Spenderade en timme tillsammans med lite kaffe åt att läsa kommentarerna. Rolig läsning, dom allra mest kritiska till invandringen och till artikelförfattaren är genomgående blattar..

Kul, för hur skall aftonbladet nu förklara bort att så många på kommentatorsfälten är pro-sd. Innan hette det ju att det var pga "anonymiteten"... Nu ser man dock svart på vitt vem det är som är mest sd-vänliga.. Och det är blattar... Ganska kul faktiskt!
Citera
2011-10-09, 14:08
  #8
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jodå.. det är allt öppet än, frågan är dock hur länge till.

Spenderade en timme tillsammans med lite kaffe åt att läsa kommentarerna. Rolig läsning, dom allra mest kritiska till invandringen och till artikelförfattaren är genomgående blattar..

Kul, för hur skall aftonbladet nu förklara bort att så många på kommentatorsfälten är pro-sd. Innan hette det ju att det var pga "anonymiteten"... Nu ser man dock svart på vitt vem det är som är mest sd-vänliga.. Och det är blattar... Ganska kul faktiskt!

Då vill inte AB visa det för mig eller så suger jag bara att hitta på deras sida, för under artikeln så finns det inte.

EDIT: Min webbläsare blockade tydligen delar av AB.

Och nu buggar det som fan när jag försöker lämna en kommentar. Störande. Så min kommentar kommer nog inte in alls Lite synd, tänkte iaf lägga in detta i svaret till Maikel Oromoyo Yakob diskussionen.

Citat:
De som drar in korstågen för att hacka på kristna borde kanske läsa på lite då korstågen var en motreaktion på att muslimerna invaderade Spanien.

De som drar upp interpools siffror borde kanske vara lite mer källkritiska och läsa igenom saken först för gör man det får man dessa siffror:
Total: 1814 (100%)
Islamist: 4 (0,22%)
Seperatis: 1590 (87,65%)
Left-Wing: 144 (7,94%)
Right-Wing: 6 (0,33%)
Single-issue: 8 (0,44%)
Other/Not Specified: 62 (3,42%)

Och de som säger att islam inte alls är hatisk eller krigisk borde faktiskt läsa koranen någon gång.

Ur Koranen;

“Dräp de otrogna (ickemuslimer) varhelst du hittar dem.” Sura 2:191

“Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap.” Sura 9:123

“När tillfälle ges, döda de otrogna var helst du fångar dem.” Sura 9:05

“Andra religioner än islam är inte acceptabelt” Sura 3:85

“Judarna och de kristna är perversa, slåss mot dem.” Sura 9:30

“Lemlästa och korsfästa de otrogna om de kritiserar islam” Sura 5:33

“Straffa de otrogna med kläder av eld, böjda järnstänger, låt kokande vatten smälta deras hud och bukar.” Sura 22:19

“Längta inte efter fred med de otrogna, halshugg dem när du fångar dem.” Sura 47:4

“Terrorisera och halshugga dem som tror på andra skrifter än koranen.” Sura 8:12

“Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna.” Sura 8:60

Tilläggas kan ju sägas att enbart Ulama och kalif får tolka koranen och vanliga muslimer får inte göra det, Koranen är skriven av gud och är felfri. Och folk som drar upp bibeln vet nog inte skillnaden då bibeln är skriven av människor och inte felfri samt får tolkas av vem som än önskar.

Stödjer man inte sina heliga böcker så kanske man inte ska kalla sig för en anhängare heller. Lite som att kalla sig fascist men leva som en anarkist. (Nu syftar jag på de människor som kallar sig muslimer vägrar äta gris men sedan dricker alkohol och har sex innan äktenskapet)

Sen är Islam väldigt kvinnofientligt också, de som förnekar detta kan aldrig ha läst en enda vers ur koranen.

och sedan avslutar jag med en länk som förklarar vad taqiyya är för något. (Taqiyyah innebär att man ska ljuga för de otrogna(ickemuslimer) om vad islam innehåller och vad det innebär så att dom ska bli positiva till islam som egentligen är en ren och skär katastrof för ickemuslimer och alla kvinnor)
http://www.answering-islam.org/svens.../taqiyyah.html
__________________
Senast redigerad av SuperGnu 2011-10-09 kl. 14:48.
Citera
2011-10-09, 19:07
  #9
Medlem
Mavvelitos avatar
Haha roande att se invandrare som totalt slaktar hans teori =)
Citera
2011-10-09, 19:34
  #10
Medlem
Lars.Ohlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jodå.. det är allt öppet än, frågan är dock hur länge till.

Spenderade en timme tillsammans med lite kaffe åt att läsa kommentarerna. Rolig läsning, dom allra mest kritiska till invandringen och till artikelförfattaren är genomgående blattar..

Kul, för hur skall aftonbladet nu förklara bort att så många på kommentatorsfälten är pro-sd. Innan hette det ju att det var pga "anonymiteten"... Nu ser man dock svart på vitt vem det är som är mest sd-vänliga.. Och det är blattar... Ganska kul faktiskt!

Tror man ska vara försiktig med att kalla dessa blattar - dessa bör väl ändå vara personer som är trötta på allt som har med 'blattar' att göra, ja du vet.. (slagsmål, knivhot, rån, etc etc). Jag tror de invandrare som är kritiska till Anders är såna som vill leva ett helt normalt 'Svensson liv', som då politikerna verkar vilja förhindra.

Creds till dem none the less.
Citera
2011-10-09, 19:54
  #11
Medlem
dayms avatar
Från kommentarerna:
Citat:
Ursprungligen postat av David Otto
De fleste nordmenn misliker hvordan Utøya-tragedien blir brukt som et billig poeng i svensk politikk.
Sett flera liknande uttalanden från norrmän den senaste tiden, att dom är irriterade över att Svensk media och politiker använder Utøya-tragedien som en allmän poänghink. Kan vi få en kommentar på det, Anders Lindberg?
Citera
2011-10-09, 20:32
  #12
Avstängd
smokeareefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirafiori
Heder åt dig och din familj. Tillsammans kan vi hjälpa till att forma ett bättre Sverige. Ett samhälle med Svenskar och vettiga nysvenskar. De som inte vill bli en del av samhället ska vi inte släppa in.
HAHA....bilda böghög eller nåt för faen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback